Festivals en concerten

Miramar

Well-known member
Maar wel een aardig concert weekje in het Stadspark, zondag een festival met oa Skunk Anansie, Krezip en Simple Minds
(Vera is progressiever), woensdag dinges, Weezer en Green Day en donderdag dus GnR. Het is, Weezer uitgezonderd, niet mijn muziek maar het waren wel 3 goed bezochte festivals en wie weet krijgen we hier ooit nog eens iets wat mij wat meer aanspreekt, al zou ik geen mega band kunnen bedenken waar ik iets van 100 euro voor neer tel.
The Spits, maar die zie ik niet zo snel in het Stadspark spelen en die kosten 10 euro ipv 100.
Pink Floyd in de oude bezetting zou ik 100+ euro voor neerleggen. Een illusie dat wel omdat er al leden dood zijn. Maar dat is persoonlijk. Op 14 jarige leeftijd al fan van geworden terwijl vaders een echte Rolling Stone was en mij toen niet begreep.
 

BlauwVinger

Well-known member
Pink Floyd in de oude bezetting zou ik 100+ euro voor neerleggen. Een illusie dat wel omdat er al leden dood zijn. Maar dat is persoonlijk. Op 14 jarige leeftijd al fan van geworden terwijl vaders een echte Rolling Stone was en mij toen niet begreep.

Fan van het eerste uur. Er gaat vrijwel geen dag voorbij zonder iets van Pink Floyd te luisteren. Mijn favoriete studio-album is ' Dark Side Of The Moon.' Mijn favouriete studio-track is ' Echoes' van het ' Meddle' album en van de live performance in de Royal Albert Hall.



.
Dichterbij de originele Pink Floyd dan een live concert van de Egyptische schaduwband AndrOmidA en van Roger Waters ben ik nooit gekomen.

 

Miramar

Well-known member
Fan van het eerste uur. Er gaat vrijwel geen dag voorbij zonder iets van Pink Floyd te luisteren. Mijn favoriete studio-album is ' Dark Side Of The Moon.' Mijn favouriete studio-track is ' Echoes' van het ' Meddle' album en van de live performance in de Royal Albert Hall.



.
Dichterbij de originele Pink Floyd dan een live concert van de Egyptische schaduwband AndrOmidA en van Roger Waters ben ik nooit gekomen.

Ik was bij het concert van Roger Waters in de Ziggo Dome. Dan zit je naar zo'n man te kijken die al zo'n 35 jaar je muzieksmaak beïnvloedt. Kippenvel bij dit nummer. Ik stond vrij vooraan.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb Pink Floyd in 1989 in het Goffert park gezien, maar dat was al zonder Roger Waters. Mijn favoriete Pink Floyd is de vroege Pink Floyd, zo'n beetje tot en met Atom Heart Mother al vind ik sommige latere platen ook wel prima te doen, Animals bijvoorbeeld. Dark side of the moon vind ik dan weer niet zoveel aan. The Wall dan weer wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Roger Waters 'The Wall' op het terrein van Werchter is nog steeds het beste concert waar ik ooit ben geweest. Ik ben daarna ook in de Ziggo geweest met een meer algemene setlist en die show was super gaaf, maar minder memorabel dan The Wall.

David Gilmour helaas nooit live gezien. Staat wel heel hoog op m'n lijst, mocht er ooit weer een kans komen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Het concert dat ik van Roger Waters bezocht was in de Ahoy in Rotterdam in 2002 met een setlist die een mix was van Amused To Death en het traditionele Pink Floyd oeuvre.

Mijn meest memorabele concert was van Lou Reed in München in 1974 met het gitaristenduo Dick Wagner/Steve Hunter van het vermaarde live-album ' Rock 'n' Roll Animal'.

 

Maasveld

Well-known member
Liam Gallagher kan het nog altijd wel, al is ie wel nog heel afhankelijk van de Oasis-nummers. In het voorprogramma stond Kasabian, hele dikke vette prima. Organisatorisch gezien een drama overigens, maar dat mocht de pret niet drikken.
 

Miramar

Well-known member
Rammstein was weer ouderwets geweldig.
974c8e646b4dfd44e02f5a6c1c7fb38b.jpg
 

Bonehead

Well-known member
Het mocht weer. Dus ik stapte gisteren om 11 uur in een bus van South West richting het mooiste en meeste relaxte festival die Nederland rijk is. De bus zat halfvol met opgeschoten jeugd uit Dalfsen, Zij hadden geen arm op de rug. Ze hadden ze beide nodig voor een sigaret en een bier. Ik vroeg mij wel af hoeveel buitenechtelijke kinderen van gevegt aanwezig waren. Sommigen zopen meer tijdens de busreis dan ik de gehele dag op de Zwarte Cross. De ZC was weer geweldig. De sfeer was uitmuntend. Hoogtepunt was Dropkick Murphy's (daarvoor kwam ik er ook). Bijvangst was de Nirvana coverband, maar ook dat is niet gek met leden uit Krezip en Navarone. Ook The Kik was goed en Drukwerk als vanouds. De blagen uit Dalfsen hadden de bus vertraagd. Ik had geen last van want ik ben met maat naar huis gegaan. O ja Danny Vera is KUT en gehyped.
 

Maasveld

Well-known member
Het mocht weer. Dus ik stapte gisteren om 11 uur in een bus van South West richting het mooiste en meeste relaxte festival die Nederland rijk is. De bus zat halfvol met opgeschoten jeugd uit Dalfsen, Zij hadden geen arm op de rug. Ze hadden ze beide nodig voor een sigaret en een bier. Ik vroeg mij wel af hoeveel buitenechtelijke kinderen van gevegt aanwezig waren. Sommigen zopen meer tijdens de busreis dan ik de gehele dag op de Zwarte Cross. De ZC was weer geweldig. De sfeer was uitmuntend. Hoogtepunt was Dropkick Murphy's (daarvoor kwam ik er ook). Bijvangst was de Nirvana coverband, maar ook dat is niet gek met leden uit Krezip en Navarone. Ook The Kik was goed en Drukwerk als vanouds. De blagen uit Dalfsen hadden de bus vertraagd. Ik had geen last van want ik ben met maat naar huis gegaan. O ja Danny Vera is KUT en gehyped.
Was de sneeuwman ook weer in vol ornaat aanwezig?
 

Reinoud

Well-known member
Volgende week Editors in Ahoy. Ben benieuwd jaren geleden Snow Patrol gezien, maar nu heel stuk bijgebouwd en in een ander deel.
 

Makanaky

Well-known member
Kaartjes voor Pixies gekocht vanmorgen, komen maart 2023 in Groningen.
Ben blij dat 't weer allemaal als vanouds begint te lopen. Alleen de programmering in VERA is nog wat lauwtjes (Notwist helaas moeten missen). Komt misschien mede doordat beginnende bandjes uit UK en US voor een maatschappelijk leven hebben gekozen agv covid. Tindersticks in de Stadsschouwburg is mijn eerstvolgende.
 

Abubakari

Well-known member
Tindersticks vond ik de laatste keer dat ik ze zag ronduit saai, terwijl ik het altijd wel een fijne band vond. Misschien nog eens heroverwegen want ik had nog geen plannen te gaan door de tegenvallende laatste keer.

In de stadsschouwburg deze keer, wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dat een zitconcert ofzo?

Paar maanden terug nog Daniel Romano in Vera wat voor mij wel één van de te gekste concerten van de laatste jaren was.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ga tegenwoordig vaak met mijn dochter naar concerten. Leuk, weer eens wat anders dan alleen gaan. Laatste maanden samen naar Phoebe Bridgers, Chloe Moriondo (haar keus) en Soccer Mommy (mijn keus) geweest.

In april nog naar Dry Cleaning in Doornroosje, dat was ook fijn. Helaas was Protomartyr laatst in Ekko al uitverkocht, was ik heel graag naartoe gegaan.

Volgende maand wel eindelijk naar Eefje de Visser. Ook erg veel zin in.
 
Bovenaan