Festivals en concerten

Mario

Well-known member
Hah, ik schrijf voor een online magazine, Zware Metalen, en daar kunnen we kaartjes vragen voor festivals. Afgelopen weekend ben ik naar Into The Grave geweest en binnenkort ga ik bijv naar Cradle of Filth en het Stonehenge festival. En ik had ergens vorig jaar een aanvraag gedaan voor de Pinkpop vrijdag, met Nightwish en Metallica. Degene die de aanvragen doet zei al dat de kans heel klein was dat het zou lukken, maar vannacht om 05:45 kreeg ik een mailtje dat ik een kaart krijg :)

Dus morgen naar Pinkpop!
Nu hopen dat je de volgende dag nog weet hoe het optreden was, anders wordt het wel een heel kort verslag 😜

Veel plezier iedereen die dit weekend gaat.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nightwish was gaaf, Metallica was leuk en de verrassing van de dag was Twenty One Pilots. Niet mijn ding, maar wat een gave show zeg.
 

Miramar

Well-known member
De hete bakoven van Groningen overleefd. Guns n Roses was top. Axl had zijn stembanden meegenomen. Het was mij veel te heet om mensen op te zoeken. Zo dacht de rest er ook over...
 

Abubakari

Well-known member
De hete bakoven van Groningen overleefd. Guns n Roses was top. Axl had zijn stembanden meegenomen. Het was mij veel te heet om mensen op te zoeken. Zo dacht de rest er ook over...
Was tot in Bedum te horen, 17 km verder.

Het dvhn was wat minder te spreken over Axl Rose:

Wonderlijk, zeker als je beseft dat zelfs de meest verstokte fan zal toegeven dat Axl Rose al zolang een droeftoeter is die kampt met stemproblemen maar ondanks alles stug doorgaat.

in Back To Black van AC/DC houdt Rose zich redelijk staande. Dat kan niet gezegd worden van de prestatie die hij levert in Live And Let Die (Paul McCartney), want dat lied zingt hij zo tenenkrommend dat je bijna medelijden kan krijgen met de rockster die er zelf vast lachend met de poen vandoor gaat.

Bron dvhn
 

delmaestro

Well-known member
Nooit muziekrecensies serieus nemen. Allemaal geschreven door afgunstige dropouts van conservatoria of de rockacademie die handiger zijn met de pen dan met hun instrument. Enkele dagen terug nog met verbazing het gewouwel gelezen van de gehandicapten van 3voor12 betreffende Pinkpop. Over muzieksmaak kun je schijnbaar echt niet wisten...
 

Abubakari

Well-known member
Die van het dvhn is meestal wel redelijk spot on en laten we eerlijk zijn, Axl Rose klinkt ook als een kraai die doodgetrapt wordt.
 

Mario

Well-known member
Recensies zijn altijd de meningen van anderen, dus dat neem ik nooit zo serieus. Gewoon je eigen conclusies trekken, en zolang je het maar naar je zin heb gehad.
 

erka

Well-known member
Was tot in Bedum te horen, 17 km verder.

Net toevallig een paar dagen weg geweest, maar zo te horen aan kennissen was het geluid inderdaad echt overal te horen tot ver de provincie in.

Vond ze vroeger wel aardig maar inmiddels hun tijd wel gehad denk ik. Hoe oud is Axl? 97 ofzo?
 

Abubakari

Well-known member
Maar wel een aardig concert weekje in het Stadspark, zondag een festival met oa Skunk Anansie, Krezip en Simple Minds
(Vera is progressiever), woensdag dinges, Weezer en Green Day en donderdag dus GnR. Het is, Weezer uitgezonderd, niet mijn muziek maar het waren wel 3 goed bezochte festivals en wie weet krijgen we hier ooit nog eens iets wat mij wat meer aanspreekt, al zou ik geen mega band kunnen bedenken waar ik iets van 100 euro voor neer tel.
The Spits, maar die zie ik niet zo snel in het Stadspark spelen en die kosten 10 euro ipv 100.
 
Bovenaan