FC Emmen

ALenstra

Well-known member
FC Emmen heeft de Duitse keeper Felix Wiedwald voor één jaar gecontracteerd. De 30-jarige doelman komt over van Eintracht Frankfurt en was eerder aktief bij MSV Duisburg, Leeds United en Werder Bremen.
 

Batigoal

Well-known member
Was paar jaar geleden een goeie en getalenteerde doelman. Geen idee waar het is misgelopen, maar dit zou best eens een goeie aanwinst voor Emmen kunnen zijn. Vorig jaar haalden ze ook al die Zweedse keeper. De twijfels over Telgenkamp blijven zo te zien.
 

Atreides

Well-known member
Edit: @erka

Wat vindt jij van Felix Wiedwald. Die heb je waarschijnlijk vaak zien spelen gelet op het Werder verleden van Felix.


Was paar jaar geleden een goeie en getalenteerde doelman. Geen idee waar het is misgelopen, maar dit zou best eens een goeie aanwinst voor Emmen kunnen zijn. Vorig jaar haalden ze ook al die Zweedse keeper. De twijfels over Telgenkamp blijven zo te zien.

Ze misten sowieso een fatsoenlijke tweede doelman, die van der Lei kan er niet zoveel van.

Overigens zou het me niets verbazen dat Telgenkamp na de concurrentiestrijd met Hamrol en die Zweed, ook deze - op papier - beter doelman weet te winnen. Mocht dat lukken stel ik voor dat Ronald persoonlijk de 'Ronald Waterreus-award' komt uitreiken.

Twijfels ben ik overigens wel met Bati eens. Na de flirt met Padt is dit de derde serieuze concurrent in 2 jaar tijd.
 

Atreides

Well-known member
Van Rhijn tekent bij Fc Emmen.

Toch wel opmerkelijk, temeer hij in verband werd gebracht met Montpellier, OFI Kreta, Amiens, Maccabi Haifa en Panathinaikos deze zomer.

@PES5 hoe deed van Rhijn het bij jullie vorig jaar en waarom is hij weg bij Heerenveen?
 

ALenstra

Well-known member
Ik dacht dat Van Rhijn zelf besloot om zijn contract niet te verlengen omdat hij een buitenlands avontuur wilde aangaan?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Van Rhijn tekent bij Fc Emmen.

Toch wel opmerkelijk, temeer hij in verband werd gebracht met Montpellier, OFI Kreta, Amiens, Maccabi Haifa en Panathinaikos deze zomer.

@PES5 hoe deed van Rhijn het bij jullie vorig jaar en waarom is hij weg bij Heerenveen?
Van Rhijn wilde 1 jaar spelen en daarna naar het buitenland. Ik vond hem heel erg tegenvallen. Ik miste de drive om er echt iets van te maken. Voetballend prima, maar defensief zoveel steken laten vallen. Grote domper.

Dat er nu ook niets op zijn pad komt, is ook wel tekenend, met alle respect voor Emmen.
 

JMD

Well-known member
Daar is toch ook wel iets misgegaan bij Van Rhijn. Niks ten nadele van Emmen natuurlijk, maar die speelde een jaar of 6 terug vast in Ajax 1.
 

Atreides

Well-known member
Van Rhijn wilde 1 jaar spelen en daarna naar het buitenland. Ik vond hem heel erg tegenvallen. Ik miste de drive om er echt iets van te maken. Voetballend prima, maar defensief zoveel steken laten vallen. Grote domper.

Oei, dat belooft niet veel goeds. Overigens wel typerend dat Emmen vooral heel veel verdedigers heeft die vooral heel goed kunnen voetballen.

Daar is toch ook wel iets misgegaan bij Van Rhijn. Niks ten nadele van Emmen natuurlijk, maar die speelde een jaar of 6 terug vast in Ajax 1.

En 8 interlands. Maar wist ook bij Club Brugge, AZ en Heerenveen geen onbetwist basisspeler te blijven.
 

Batigoal

Well-known member
Donis Avdijaj is op proef. Die kunnen ze bij Emmen wel in toom houden denk ik en dan heb je er een prima voetballer aan.
 

ALenstra

Well-known member
En Donis Avdijaj heeft getekend voor de rest van het seizoen met een optie voor nog een seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
De Colombiaanse topclub Atletico Nacional is geïnteresseerd in Michael Chacón, die geboren is in Colombia. Zou een mooie stap zijn voor de middenvelder!
 

Atreides

Well-known member
De Colombiaanse topclub Atletico Nacional is geïnteresseerd in Michael Chacón, die geboren is in Colombia. Zou een mooie stap zijn voor de middenvelder!

Deal zou inmiddels zelfs al rond zijn! Mooi transfer voor Chacón.

Hopen dat er nu ook wat ruimte op de loonlijst ontstaat voor wat minder druk bezette plekjes in het elftal.
 

Batigoal

Well-known member
Frei komt weer naar Drenthe, die speelde vorig jaar erg goed. En verder een Zwitserse Peruviaan Rhyner, een centrumverdediger. Daarnaast haalt Emmen mogelijk nog een aanvaller uit Peru. Zou het voldoende zijn om degradatie te ontlopen? De laatste weken spelen ze wel heel slecht.
 

Atreides

Well-known member
Frei komt weer naar Drenthe, die speelde vorig jaar erg goed. En verder een Zwitserse Peruviaan Rhyner, een centrumverdediger. Daarnaast haalt Emmen mogelijk nog een aanvaller uit Peru. Zou het voldoende zijn om degradatie te ontlopen? De laatste weken spelen ze wel heel slecht.

Tegen Twente en Heracles was het inderdaad dramatisch. Tegen Vitesse was het spel met bal wel vrij goed (alleen verdedigend soms dramatisch). Die andere Peruaan lijkt wel te komen (bron: rtv Drenthe). Om echt degradatie te ontlopen lijkt me een aanspeelpunt of echt een goede nummer negen wel essentieel. De Leeuw staat teveel op een eiland.
 

JMD

Well-known member
Frei komt weer naar Drenthe, die speelde vorig jaar erg goed. En verder een Zwitserse Peruviaan Rhyner, een centrumverdediger. Daarnaast haalt Emmen mogelijk nog een aanvaller uit Peru. Zou het voldoende zijn om degradatie te ontlopen? De laatste weken spelen ze wel heel slecht.
Denken ze bij Emmen dat dit een spel poker is ofzo?? Het lijkt wel of ze all-in gaan.
 
Bovenaan