FC Emmen

Atreides

Well-known member
Blijkt dat Fuhler ook nog van Dijk heeft ontdekt (en Matavz en Kostic)

Overigens schijnen er veel clubs in de markt te zijn voor Glen Bijl en hangt volgens vi een miljoenen transfer in de lucht.
https://www.vi.nl/nieuws/strijd-om-fc-emmen-uitblinker-bijl-barst-los

Fc Emmen schijnt ook bezig te zijn met Cavlan en hoopt nog steeds op Karim Frei.
 

Batigoal

Well-known member
Fühler was op Football Manager jarenlang de standaard 'aankoop' als scout, maar dat terzijde.

Zou Bijl echt zo goed meekunnen op hoger niveau? Ik heb bij hem het idee dat hij een one-season-wonder is.
 

Atreides

Well-known member
Fühler was op Football Manager jarenlang de standaard 'aankoop' als scout, maar dat terzijde.

Grappig.

Zou Bijl echt zo goed meekunnen op hoger niveau? Ik heb bij hem het idee dat hij een one-season-wonder is.

Was vorig jaar ook al één van de betere spelers en werd volgens mij door Perez en Maduro nog apart uitgelicht in podcasts. Wat ik dit jaar bij Bijl heb gezien (met name thuis) is gewoon heel goed.

Ik denk wel dat het voor Bijl verstandig is om in een aanvullende ploeg te komen of in een 3-5-2 systeem. Met name in het offensieve gedeelte heeft hij veel meerwaarde, defensief is het minder. Zijn traptechniek (schot en voorzet), aanname en vrij lopen zijn kwaliteiten die overal wel tot zijn recht komen.

Ik denk kortom dat Bijl wel een aanwinst is voor clubs onder het niveau van Ajax.
 

Atreides

Well-known member
FC Emmen haalt Bernadou op uit opleiding PSG


FC Emmen haalt Bernadou op uit opleiding PSG
© Pro Shots



FC Emmen heeft Lucas Bernadou aangetrokken. De negentienjarige middenvelder tekent een contract voor twee seizoenen met een optie op een derde jaar. Bernadou was transfervrij nadat zijn contract bij Paris Saint Germain was afgelopen.

Bernadou speelde jarenlang in de jeugdopleiding van de Franse grootmacht, maar mede door het opheffen van het beloftenelftal viel de Fransman tussen wal en schip. Wel speelde hij afgelopen seizoen zes wedstrijden in de UEFA Youth League.



'Ik kijk ernaar uit om volgende week met de spelersgroep aan de voorbereiding te beginnen', vertelt Bernadou op de clubsite. 'Het is voor mij een mooie kans om mezelf te laten zien op het hoogste niveau, bij een warme club. Ik heb gehoord dat de sfeer hier geweldig is, ik kan niet wachten om hier wedstrijden te spelen.'

Fulher slaat weer toe! Op papier voor fc Emmen een hele interessante aanwinst.

@Batigoal, ken je hem uit FM?
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161725/FC-Emmen-en-Ben-Moussa-bereiken-akkoord-Het-was-pittig-en-duurde-lang

Ben Moussa dus weer langer bij Fc Emmen. Hiermee ligt de kern van de groep van vorig jaar wel vast.
Wijzigen zijn: Hariej is weg en vervangen door Bernadou
Burnet is vervangen door Cavlan (een stevige versterking voor Emmen);
Heylen is weg maar normaal gesproken wordt dat opgevangen door de terugkeer van Nick Bakker.
Alleen het vertrek van Jaffar Arias (als zeer nuttige invaller) is niet opgevangen.

Er zal als er niemand vertrekt met name in de breedte wat bij moeten en hopelijk kan Emmen nog stunten door Frei opnieuw vast te leggen.

@Batigoal
Bernadou komt inderdaad uit de koker van Fuhler. Op basis van de beelden in onderstaand artikel een balvaardige middenvelder met een uitstekend spelinzicht (op het jeugd niveau):
 

Maasveld

Well-known member
Emmen heeft Simon Tibbling voor 2 seizoenen met een optie op nog een seizoen vastgelegd. Dat lijkt me een uitstekende aanwinst.
 

Batigoal

Well-known member
Dat is op papier niet verkeerd, al was hij geen basisspeler meer bij Brondby zie ik.

Ook een jonge middenvelder van Gladbach, Behadil Shabani, komt erbij.
 

Unregistere

Well-known member
Emmen heeft Simon Tibbling voor 2 seizoenen met een optie op nog een seizoen vastgelegd. Dat lijkt me een uitstekende aanwinst.

Werd bij FC Groningen weggepest door Marcel Groninger toch? Of hoe zat dat verhaal ook alweer precies?

Hopelijk vindt hij in Emmen wel een warm bad!

Ook een jonge middenvelder van Gladbach, Behadil Shabani, komt erbij.

En Sekou Sidibe van Jong PSV.
 
Bovenaan