FC Emmen

Atreides

Well-known member
Mijn persoonlijke favoriet is Anco. Veruit één van de beste spelers die ooit voor Emmen heeft gespeeld en bovendien een echte winnaar, leider en personality. Zijn rol in de promotie en de handhaving van vorig jaar kan ook moeilijk onderschat worden. Bovendien technisch zéér vaardig en bijna niet van de bal te krijgen. De Messi van de Meerdijk is dan ook een terechte bijnaam:
B881672774Z.1_20190210162115_000+GP917D347.1-0.jpg



Ook bijzonder dat dankzij Jansen een absolute klasbak als Frei bij Fc Emmen actief is.


Eervolle vermeldingen: Martin Drent, Glen Bijl, van Oostrum, Pena, Oosting en van der Linden.
 

Batigoal

Well-known member
Poeh, van FC Emmen vind ik dat een stuk lastiger. Ik heb nooit zoveel met die club gehad en ze speelden toch altijd maar ´slechts´ in de Eerste Divisie; dan volgde ik clubs minder. Je had wel altijd van die typische Emmen-spelers, zoals Van Oostrum, Oosting, Boekweg, Wolters, dat soort lui. Wat ik altijd wel een aardige speler vond was Roy Stroeve.

19523.jpg - Click image for larger version  Name:	19523.jpg Views:	0 Size:	24,6 KB ID:	752482

(De door Unregistere genoemde Jongsma heeft dus in zijn 6 wedstrijden voor Emmen een onwisbare indruk gemaakt? ;))
 

Atreides

Well-known member

De Wolf

Well-known member
Jan van Beveren in het doel. Die zal die plek vooral vanuit zijn PSV-tijd hebben verdiend.
 

Atreides

Well-known member
Dick Lukkien +2.

De trainer staat nu tot medio 2023 voor de groep in Emmen.

Fantastisch nieuws voor fc Emmen. Uitstekende trainer en een fantastische vent. Mooi duo ook met de voorzitter Ronald Lubbers.


Wel jammer dat Batigoal en Henk van Stee Heylen hebben gejat. Terwijl Heylen toch echt zijn slechtste wedstrijd van het jaar op het Kasteel speelde. Maar goed, door de Corona snap ik wel dat Emmen met twee relatief dure andere CV's (Araujo en Nick Bakker) Heylen nu nog geen zekerheid kon geven.
 

Batigoal

Well-known member
Eerder een Sparta-sjaal in de winter.

Heylen vind ik wel aardige speler, bij Zulte-Waregem al. Dat doet Sparta netjes. Prima vervanger voor Mattheij die over de grens wil kijken. Nick Olij is dan weer de beoogde nieuwe keeper, aangezien Harush terug gaat naar Israël.
 

Atreides

Well-known member
Volgens Niels Dijkhuizen van RTV Drenthe:
Jafar Arias gaat vertrekken bij FC Emmen. Ook voor Quispel, Marinus, Bos, Camaro Bos en Roosken (tenzij hij wil spelen in Onder 21) is geen toekomst meer bij de Drentse club.

Nu was een vertrek van Bos en Marinus onvermijdelijk gezien de plek in kleedkamer 2 en zat een vertrek van Quispel, Roosken en Camaro Bos er dik in. Wat ik niet goed begrijp is dat Arias mag vertrekken. Die was dit jaar heel nuttig als invaller / stormram om de bal vast te houden en mocht tijdens de winter nog niet weg. (kritische kanttekening: voor iemand van 1.91 is het een hele zwakke kopper en dat scoren valt ook vies tegen voor een centrumspits).

Edit: Jaffar was niet blij met zijn rol als bankzitter, houd het op... https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159732/Jafar-Arias-en-kwartet-andere-spelers-weg-bij-FC-Emmen
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Henk Bos! Een mooi voorbeeld van een speler wiens uiterlijk heel anders is dan je op basis van zijn naam zou verwachten.

Veendorp met zijn 'pinda' achtergrond is ook wel een boeiende.

Overigens heeft fc Emmen nog meer spelers met een tintje waarvan je dat niet persé zou verwachten:
Camara Bos;
Ruben Roosken
 

Batigoal

Well-known member
Bij Arias denk ik altijd dat zijn ouders fan waren van Disney.

jafar-png.png
 

Atreides

Well-known member
OMG! :eek:mg::heinz::jerry::rumcolaa:]

[h=1]Spits van Dordt: vernoemd naar slechterik[/h]















Vernoemd naar de slechterik Jafar uit de film Aladdin, dat is de nieuwe spits van FC Dordrecht: Jafar Arias. Diezelfde rol zal de van FC Groningen overgekomen aanvaller moeten vervullen voor tegenstanders van de Schapenkoppen. Arias moet namelijk voor de goals zorgen aan de Krommedijk. "Ik wil elke wedstrijd scoren. Daar sta ik voor."
De 20-jarige speler weet dat hij nog veel te verbeteren heeft. "Ik heb nog niet veel geduld. Als ik niet aan de bal kom dan ga ik de bal zoeken, maar ik ben een spits en dan heb je er niet veel aan om in balbezit te komen op de middenlijn. Dan kan je hem alleen maar breed spelen of terug en als de bal dan voor komt ben je er niet. Marco (Boogers, red.) zit kort op mij en zegt dat ik geduld moet hebben. Ik moet het eindstation zijn," zegt Arias tegenover RTV Rijnmond.
Arias maakt de stap terug naar Dordrecht, om daarna hopelijk weer twee stappen vooruit te zetten. Hij maakte vorig seizoen zijn debuut in de eredivisie bij FC Groningen. "Die tijd ging heel snel voor mij, want vier maanden daarvoor speelde ik nog in de jeugd. Het ging misschien iets te snel. Daarna heb ik een terugslag gehad, maar ik heb veel geleerd."
Over zijn voornaam bestaan in ieder geval geen twijfels meer. "Mijn ouders waren best creatief in dat opzicht. Ze keken vroeger zelf vaak naar Aladdin en vonden het een mooie naam," aldus Arias.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/131846/Spits-van-Dordt-vernoemd-naar-slechterik
 

Atreides

Well-known member
De doelman Dennis Telgenkamp blijft nog een jaar. Gezien de goede vorm in 2019/2020 lijkt mij dat een goede zet!
 

Atreides

Well-known member
Fc Emmen heeft ondertussen al voor 1 juli bijna 80% van de seizoenskaarten verkocht. Een heel net resultaat.
 

Atreides

Well-known member
Ontdekker Suárez en Tadic in scoutingsapparaat FC Emmen
VOETBAL - Meesterscout Grads Fühler heeft zich voor de komende drie seizoenen verbonden aan FC Emmen. De voormalig hoofdscout van FC Groningen, die ook werkte voor Udinese en Watford, wordt technisch adviseur van het scoutingsteam. Het team bestaat verder uit Jan Korte en de zoon van Grads, Jordy Fühler.




Bestuursvoorzitter Ronald Lubbers heeft de technische zaken in beheer en zal voor aansturing van het scoutingsapparaat zorgen.
Fühler geldt als dé ontdekker van Dusan Tadic en Luis Suárez. Beide spelers haalde hij naar FC Groningen, waarna ze Europees en zelfs wereldwijd furore maakten en nog steeds maken. Ook zorgde hij ervoor dat FC Groningen in zee ging met Virgil van Dijk, Tim Matavz, Marcus Berg en Andreas Granqvist
FC Emmen-trainer Dick Lukkien is dolblij met de aanstelling van Fühler. "Grads is echt heel goed. Hij heeft een razendsnel oog voor talent."
Oud-speler
Fühler is geen onbekende in Emmen. Van 1985 tot 1987 speelde hij voor de Drentse club. Verder kwam hij in zijn actieve loopbaan als voetballer uit voor PEC Zwolle, Veendam, Go Ahead Eagles, Bocholt (Duitsland) en KVV Looi Sport (België).
Sergio Peña en Miguel Araujo
In 2006 werd Fühler hoofdscout bij FC Groningen. Eerst voor bepaalde tijd, maar toen meer clubs naar zijn diensten hengelden werd zijn contract in 2010 omgezet in een dienstverband van onbepaalde tijd. In 2012 ging Fühler zich vestigen in Peru om zo voor FC Groningen en voor Udinese talenten te speuren. Een win-winsituatie voor beide clubs, die zo de kosten van hun scout konden delen. Later verhuisde Fühler naar Zagreb en werd hij privéscout van de familie Pozzo (eigenaars van Udinese en Watford) en af en toe tipte hij Ajax-scout Henk Veldmate (zijn vroegere collega bij FC Groningen) en legde hij het contact tussen FC Emmen en de zaakwaarnemer van publiekslievelingen Sergio Peña en Miguel Araujo.
Taakverdedling
Grads Fühler zal dus als technisch adviseur gaan fungeren. Jan Korte en Jordy Fühler zijn de scouts, waarbij Korte zich grotendeels zal gaan richten op de nationale markt en Fühler zich focust op de West-Europese competities.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161353/Ontdekker-Suarez-en-Tadic-in-scoutingsapparaat-FC-Emmen

Mooi! Verklaard ook waar die Peruanen vandaan komen.
 
Bovenaan