FC Emmen

Atreides

Well-known member
Fc Emmen heeft Luka Adzic van Anderlecht gehuurd. Volgens transfermarkt is Adzic een linksbuiten dus ik ben dat fc Emmen weinig meer gaat zien dit seizoen van 'de Messi van de Meerdijk' Anco Jansen.

Overigens zit Emmen nog wel achter Cavlan aan. Cavlan was vorig jaar ná Jansen de beste speler en zou kwalitatief maar ook in de breedte (door de blessure van Beste) een enorme impuls zijn.
 

Atreides

Well-known member
Kolargol is nu ook helemaal gewend en los. Vandaag de winnende, lekker hoor!

Het valt me nog een beetje tegen, ik hoop dat hij er nu door heen is, zijn loopacties zijn wel prima, hij heeft alleen een beetje pech dat hij, de Leeuw en Pena alle drie centraal het beste zijn terwijl er toch echt iemand ook de ruimte op links moet invullen. Overigens had Kolar tegen Heracles ook best wel de 2-0 mogen maken (al heeft de Leeuw het helemaal bont gemaakt).


Fc Emmen heeft Luka Adzic van Anderlecht gehuurd. Volgens transfermarkt is Adzic een linksbuiten dus ik ben dat fc Emmen weinig meer gaat zien dit seizoen van 'de Messi van de Meerdijk' Anco Jansen.

Overigens zit Emmen nog wel achter Cavlan aan. Cavlan was vorig jaar ná Jansen de beste speler en zou kwalitatief maar ook in de breedte (door de blessure van Beste) een enorme impuls zijn.

Binnen! Jammer dat Slagveer vertrekt. Die had met zijn snelheid, werklust en efficiëntie nog best zijn meerwaarde. Dat Slagveer niet automatisch een basisplaats krijgt snap ik wel. Maar met zijn snelheid zou het eigenlijk elke wedstrijd een perfecte invaller zijn en daar heeft Lukkien Slagveer niet voor gebruikt. In die zin snap ik wel dat Slagveer eieren voor zijn geld heeft gekozen.

Edit: overigens is de eerder vertrokken Ben Moussa teruggekeerd bij Fc Emmen. Zeker voor de bank een prima speler. Was vorig jaar nog min of meer basisspeler.
 

Batigoal

Well-known member
Slagveer gaat dus voor de club van premier Orban spelen. Met alle staatssteun die ze de afgelopen 2 jaar hebben ontvangen zullen ze binnenkort wel kampioen van Hongarije worden. Maakt Slagveer dat ook eens mee.
 

Batigoal

Well-known member
Nog een Zweedse keeper komt erbij; Pontus Dahlberg wordt gehuurd van Watford. Is wel een aardig vreemdelingenlegioen inmiddels bij Emmen.
 

Atreides

Well-known member
Nog een Zweedse keeper komt erbij; Pontus Dahlberg wordt gehuurd van Watford. Is wel een aardig vreemdelingenlegioen inmiddels bij Emmen.

Vergeleken bij wat het was inderdaad een exotische bedoeling. Maar verder valt het toch wel mee? Sinds de winterstop heeft fc Emmen 12 Nederlanders de wei in gestuurd, 2 Zwitsers, 1 Belg, 1 Deen en 1 Kroaat (allen EU). Terwijl van de twee Peruanen er ook nog een een EU (Spaans) paspoort heeft.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Is er bij Emmen een supportersstroming die zich als tifosi gedraagt en daarmee het ultra rechtse idee het stadion mee neemt?
 

Atreides

Well-known member
Is er bij Emmen een supportersstroming die zich als tifosi gedraagt en daarmee het ultra rechtse idee het stadion mee neemt?

Er is bij fc Emmen wel de brigato Fanatico.

ik heb bij de uitwedstrijd tegen Fortanuna. Daar werd door de Brigato Peruaanse vlaggen uitgedeeld. Terwijl zowel Pena als Arujo niet bepaald blank zijn net als het scanderen voor Jafar Arias, Jafar-Arias-Ik-wil-gewoon-bij-FC-Emmen-blijven-Rechten-RTV-Drenthe-Rene-Posthuma.jpg?v=AqmeCeeRU31vqjnXqpAfFw2.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Precies. Publiciteit blijven zoeken, de club warm houden door opvallende nieuwtjes te droppen, dat plan heeft prima gewerkt. Beetje als Dré Hazes.
 

Atreides

Well-known member
[h=1]Miguel Araujo tot 2022 bij FC Emmen[/h]
Het contract van Miguel Araujo is met een seizoen verlengd. De nieuwe verbintenis loopt tot de zomer van 2022.
Miguel tekende in oktober 2019 bij FC Emmen, maar was pas enkele weken later speelgerechtigd. Hij groeide al snel uit tot een vaste waarde centraal achterin bij de Emmenaren. In totaal speelde hij twaalf eredivisiewedstrijden, waarin FC Emmen vijf keer de nul hield en Miguel zelf één keer scoorde


bron: fcemmen.nl

Of hij ook blijft is een tweede, die kan zo bij AZ mee. Maar mooi nieuws.
 

Batigoal

Well-known member
Hoe zijn ze eigenlijk bij hem en Peña gekomen? Araujo is al jaren international van Peru, ik vond het best knap dat Emmen hem kon vastleggen.
 

Unregistere

Well-known member
Zal wel via zaakwaarnemers zijn verlopen, vermoed ik. En omdat Peña het leuk vond in Emmen, koos Araujo ook eerder voor de overgang. Althans, volgens het bericht op de site van Emmen destijds:

Miguel: “De Nederlandse competitie heeft een goede naam en het is een erg aantrekkelijke competitie. Daarnaast heb ik van Peña gehoord dat hij goed ontvangen is en dat het een warme club is. Het stadion zit iedere thuiswedstrijd vol en de sfeer is geweldig. Ik hoop dat ik de club kan helpen bij handhaving in de eredivisie.”
 

Atreides

Well-known member
Zal wel via zaakwaarnemers zijn verlopen, vermoed ik. En omdat Peña het leuk vond in Emmen, koos Araujo ook eerder voor de overgang. Althans, volgens het bericht op de site van Emmen destijds:

Dit hielp destijds natuurlijk ook mee dat Araujo destijds min of meer clubloos was. Terwijl Emmen net haar beste verdediger (Nick Bakker) zag wegvallen door een hele zware blessure.

Hoe ze aan Pena komen is me niet exact duidelijk, ze hebben hem volgens Lukkien in elk geval al heel lang op het lijstje en leek eerst niet haalbaar.
 

Batigoal

Well-known member
Dit hielp destijds natuurlijk ook mee dat Araujo destijds min of meer clubloos was. Terwijl Emmen net haar beste verdediger (Nick Bakker) zag wegvallen door een hele zware blessure.

Hoe ze aan Pena komen is me niet exact duidelijk, ze hebben hem volgens Lukkien in elk geval al heel lang op het lijstje en leek eerst niet haalbaar.

Juist transfervrij was Araujo een interessante optie voor grotere clubs. Kudos voor FC Emmen dus.

Worden hij en Peña gefinancierd door externen?
 

Atreides

Well-known member
Juist transfervrij was Araujo een interessante optie voor grotere clubs. Kudos voor FC Emmen dus.

Worden hij en Peña gefinancierd door externen?

Pena was ook transfervrij. ;-)

Ik begreep dat het salaris van Pena en Araujo beiden deels nog betaald worden door de oude clubs (waarmee fc Emmen wel een deel van de transferrechten verliest). Maar geen zuivere externe financiers.


N.B. ik sta sowieso wel te kijken van het niveau van spelers dat Emmen weet te halen dit jaar. Ook Frei, Adzic,Tarashaj (helaas geblesseerd), Laursen en in mindere mate Heylen zijn gewoon hele interessante spelers voor fc Emmen. Hebben we met Dahlberg nog een Zweeds international op de bank.
 

Atreides

Well-known member
En vergeet Kolargol niet! Was toch ook gewoon clubtopscorer bij Wisla Krakow.

Ja, die valt toch nog wel een beetje tegen.

Werkt hard, dat wel.

Misschien dat hij wat meer gaat scoren nu de Leeuw is weggevallen door een blessure. Centraal voorin is toch zijn beste positie. Is trouwens op papier wel een bijzondere versterking voor Emmen, dat wel.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, die valt toch nog wel een beetje tegen.

Werkt hard, dat wel.

Misschien dat hij wat meer gaat scoren nu de Leeuw is weggevallen door een blessure. Centraal voorin is toch zijn beste positie.

Dat is wel te hopen voor mijn VK League team. Al maakt het de komende weken niet echt uit.
 

Atreides

Well-known member
Dat is wel te hopen voor mijn VK League team. Al maakt het de komende weken niet echt uit.

Wel slimme loopacties, goede mentaliteit, maar nog niet de killer waar ik op gehoopt had. Heeft ook een beetje de pech dat Pena en de Leeuw centraal het beste renderen. En je beste speler en belangrijkste speler krijgen toch centraal de voorkeur.
 
Bovenaan