U.G.
Well-known member
Zoals Messi niets meer verbaast, verbaast mij ook niets meer. Ik merkte gisteren toen ik de wedstrijd zat te kijken, dat ik nog steeds wel boos ben op Messi. Om met Rutte te spreken: bek houden en voetballen, je krijgt er dik voor betaald. Eeuwige dank en verering etc voor het verleden, maar sluit het ook op een mooie manier af. Gisteren werd Messi overvleugeld door een jochie van 17 jaar.
Er zouden teveel middenvelders zijn. Flauw excuus, waarom worden Pjanic en die Braziliaan dan gehaald? (ik ben even vergeten hoe die Braziliaan ook al weer heet, want bij Barça B loopt nog een Braziliaanse middenvelder van wie ik de komst ook niet begrijp)
Aan de andere kant, Riqui Puig is al 21 jaar. Ik dacht eigenlijk dat hij jonger was. Xavi en Messi stonden na het seizoen waarin zij 21 jaar werden op zo'n 100 wedstrijden in het eerste, Iniesta op zo'n 70 wedstrijden. Puig is niet verder gekomen dan 15 wedstrijden. Je kunt een gebrek aan kansen aandragen, maar een écht supertalent worstelt zich wel in het elftal.
Messi wordt ook een dagje ouder he, van horen zeggen weet ik dat hij dit elftal al een paar seizoenen draagt. Hij is een ultieme prof, dat geklier gaat wel ophouden. De vraag blijft of het misschien niet beter was voor beide partijen als hij was vertrokken, in zo'n typisch transitiejaar. Hoewel dat praktisch niet meer haalbaar was.
Wat betreft Puig, ik deel je mening : een echt supertalent komt er altijd wel.
Vroeger keek ik nog weleens wat de Catalaanse pers te melden had, in de tijden van CR en verder terug Mourinho. Maar volg dat allang niet meer. Hoe staan zij eigenlijk erin, bij al die commotie rondom Messi mn ?