FC Barcelona - el millor club del m?n

SanMark.

Well-known member

Barcelona in zeer grote geldproblemen... En die laatste alinea, echt wie bedenkt dat? Als Messi transfervrij de deur uitloopt krijgt hij nota bene nog een bonus. En Messi kennende zal dat geen klein bedrag zijn.
Waarschijnlijk zat die bonus er ook aan vast als hij afgelopen transferperiode verkocht zou worden.
Wie heeft dat ooit bedacht ? 20 miljoen plus salaris per jaar verdienen plus allerlei bonussen er bovenop, en dan ga je weg krijg je nogmaals een bedrag.
 

Makanaky

Well-known member
Real is er ook mee weggekomen omdat de banken Real niet failliet durfden te verklaren.
Real verkocht plots haar oude trainingscomplex aan vastgoedontwikkelaars voor de lieve duit van 1 miljard. Of ze die ontsnappingsmogelijkheid in Barcelona ook hebben, betwijfel ik.
 

SanMark.

Well-known member
Real verkocht plots haar oude trainingscomplex aan vastgoedontwikkelaars voor de lieve duit van 1 miljard. Of ze die ontsnappingsmogelijkheid in Barcelona ook hebben, betwijfel ik.
Volgens mij ver boven de marktwaarde. Soort van verkapte staatssteun.
 

U.G.

Well-known member
Volgens mij ver boven de marktwaarde. Soort van verkapte staatssteun.

Real Madrid heeft die zaak aangevochten en gewonnen van de Europese commissie. Dus nee.

Niet dat Real geen belastingvoordeeltjes ed bij de staat rondkrijgt. Maar dat lukt het Real Madrid van Catalonie ook wel.
 

SanMark.

Well-known member
Real Madrid heeft die zaak aangevochten en gewonnen van de Europese commissie. Dus nee.

Niet dat Real geen belastingvoordeeltjes ed bij de staat rondkrijgt. Maar dat lukt het Real Madrid van Catalonie ook wel.
Dat zegt nog steeds niet zoveel. Het is dus prima dicht getimmerd en juridisch zal het dan kloppen.
 

erka

Well-known member
Rust 1-1, ging niet zo goed zonder Messi. Tweede helft Messi er toch maar in, 5-2 met aantal prachtige acties van hem.

Ze kunnen echt nog niet zonder hem hoor. In geen duizend jaar.
 

Xisco

Member
Een Barça zonder Messi, dat was verfrissend afgelopen dinsdag!

Minguenza ken ik sinds zijn Juvenil-tijd, maar hij verraste me echt met zijn goede spel. Lekker laten staan en die Fransen verkopen, wat mij betreft. Niet alleen uiterlijk een Ramos 2.0.

Leuk ook dat Koeman Konrad de la Fuente liet invallen, al mooie dingen van gezien in de Juvenil en Barça B.

Zelfs Matheus Fernandes mocht meedoen, dan gaat een wedstrijd natuurlijk nergens meer over. Die beruchte burofax schijnt overigens de reden te zijn dat hij nooit officieel gepresenteerd is, Barça had het wel gepland maar schortte alle publieke bijeenkomsten op na de ontvangst van de burofax.

Messi heeft zich blijkbaar goed verdiept in de historie van Barça en diens supersterren. Een aftocht met conflicten met presidenten, voorzitters en medespelers, vechtpartijen, middelengebruik en andere negatieve zaken hoort er helaas vaak bij...
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

Xisco

Member
Het schijnt de slechtste competitiestart in dertig jaar of zoiets te zijn. Toch heb ik zeker nog wel vertrouwen in Koeman. Hij heeft tenminste een idee hoe het beste uit deze spelersgroep te halen met zijn 4-2-3-1, dat is al meer visie dan onder Valverde of Setién. Ik ben die nederlaag in Anoeta van 2015 nog niet vergeten, Luis Enrique was min of meer afgeschreven toen en zijn omgang met de MSN zorgde voor veel kritiek, maar een paar maanden later was de tweede triplet binnen. De start van Guardiola was niet best, het eerste halfjaar onder Rijkaard nog veel minder. Kortom, de drie grote succestrainers van deze eeuw begonnen slecht, bij Koeman kan het ook nog keren.

De invulling van de selectie is echter wel een probleem. Veel fouten in het aankoopbeleid zijn al eens eerder gemaakt; Bartomeu is niet de eerste president die een megatransfersom uit een verkoop niet goed wist te benutten (Petit en Alfonso voor Figo, dat was me toch een succes...) of rare Brazilianen binnenhaalt die (bijna) nooit spelen (Henrique en Keirrison uit de Laporta/Guardiola-tijd). Ik heb Pjanic toch meerdere malen zien spelen in de CL de voorbije jaren, maar nooit hoopt dat hij eens het shirt van Barça zou dragen. Hij heeft mij nog niet overtuigd beter te zijn dan Aleñá, Riqui Puig, Ilaix of Oriol Busquets. Trincão doet zijn best, maar vooralsnog is het nog geen nieuwe Simão of Quaresma, laat staan een nieuwe Figo. Over Dest en zeker Pedri ben ik wel tevreden. Ik heb het nooit echt zien zitten in Semedo en wat Dest tot nu toe laat zien bevalt me wel, al zijn er nog verbeterpunten. Dat Pedri het zo goed zou doen en al zoveel zou spelen had ik niet verwacht.

Goed dat Bartomeu weg is. In januari zijn de presidentsverkiezingen. Ik heb me nog niet zo verdiept wie zich verkiesbaar gaan stellen. Victor Font schreeuwt het hardst, maar ik geloof dat ook Laporta en Benedito ambities hebben. Florentino-II gaat best goed, dus wellicht dat Laporta-II ook wat is.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.
Bovenaan