FC Barcelona - el millor club del m?n

Xisco

Member
Font schuift Xavi naar voren begreep ik, als TD neem ik aan ?

Als trainer of technisch directeur, zoiets. Font zou gesteund worden door Joan Gaspart. Daar schiet je wat mee op in de verkiezingsstrijd, steun van de slechtste president uit de clubgeschiedenis...
 

Eef de Kip

Well-known member
Zou ook wel weer des Barcelona's zijn om terwijl je geen cent te makken hebt bij een nieuwe president gelijk de oude trainer eruit te gooien. Kost je weer een vette afkoopsom maar goed, met een nieuwe zal het een stuk beter gaan.
 

Xisco

Member
Braithwaite met "9", ik blijf het een rare combinatie vinden, want dat shirt moet toebehoren aan een spits van wereldklasse zoals Romário, Ronaldo, Kluivert, Eto'o en Suárez, maar ik ben nu toch wel onder de indruk van zijn prestaties van de voorbije ruime week. Hij liet vorig seizoen al wat mooie dingen zien (ik herinner me twee assists in een wedstrijd en rush als invaller in de Clásico), maar mogelijk heeft Barça eindelijk een spits van het "type-Larsson" gevonden. Dat is iets wat nu al jaren een terugkerend thema is sinds het vertrek van de echte Larsson; een spits met een rustig karakter die zonder morren wissel is, maar er wel staat als hij speelt, als aanvulling op de aanvallende toppers.
 

U.G.

Well-known member
Leuk man, hoor ze toch stiekem blij zijn 😊


Kunnen ze eindelijk ergens naar uitkijken.
 

Xisco

Member
Leuk man, hoor ze toch stiekem blij zijn 😊

Het werd al aangekondigd als de mogelijke ultima baile en zo voelde het ook tijdens de wedstrijd. Messi had een aantal briljante flitsen, maar het beslissende miste. Cristiano kon alleen scoren op een manier zoals Messi het merendeel van zijn goals heeft gemaakt dit seizoen: vanaf de stip zonder verder veel nuttigs bij te dragen.
 

U.G.

Well-known member
Nou nou briljante flitsen, hij probeerde het tenminste weer, zullen we het daar op houden ?

Juve ook niet veel soeps, op dat begin na dan.
 

erka

Well-known member
Barca heeft uitstel van betaling aangevraagd bij de banken. Ze hebben 900 miljoen euro schuld en kunnen nu niet meer voldoen aan de terugbetaling.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb begrepen dat de spelers die nu hun salaris hebben laten inkorten met 70 % dit geld wel graag voor het aflopen van hun contract ( met rente ) nog willen vangen. Het zijn allemaal salarissen die steeds zijn opgelopen bij de contractverlengingen. Ik begrijp het huidige liquiditeitsprobleem wel, maar des te meer de vraag : hoezo is Messi niet verkocht ?
 

U.G.

Well-known member
Maar dan is je salaris niet gekort maar is het alleen maar uitgesteld.

Dat klopt. Media kopten het wel alsof het een opoffering betrof van enkele spelers, totdat her en der verder leest.


De club moet trouwens nog dit seizoen een bedrag van in totaal 126 miljoen overmaken aan transfergelden.
 

U.G.

Well-known member
Oooehh, ik kan het antwoord wel raden maar dit is er eentje Xisco, als tie weer eens komt buurten.
 

Xisco

Member
Barca doet toch ook vaak zaken met investeringfondsen die voor giga rentes geld aan hun lenen ?
Oooehh, ik kan het antwoord wel raden maar dit is er eentje Xisco, als tie weer eens komt buurten.

Ik las iets over instellingen die transfersommen voorschieten, was ook nieuw voor mij. Zo heeft zo'n bedrijf Frenkie de Jong betaald, waardoor Ajax alles al binnen heeft en Barça dat bedrijf nog miljoenen moet betalen. Verder hebben meerdere spelers hun contract verlengd, zodat ze even veel salaris krijgen maar dan uitgesmeerd over een wat langere periode. Creatief boekhouden noemen we dat dan maar.

Volgens de berichten is er echt geen geld en mikt Barça op transfervrije spelers komende zomer. Eric García kan ik me dan nog in vinden, goed ook dat hij dan gratis terugkomt in tegenstelling tot Piqué en Cesc eerder. Die Fransen mogen er van mij dan uit, Lenglet vind ik een drama en Umtiti heeft het helaas niet meer. Met Araujo en Mingueza ben ik momenteel eigenlijk wel positief over het centrum van de verdediging. In Wijnaldum zie ik echter geen meerwaarde en van Depay ben ik geen fan (en dan druk ik me nog licht uit).
 
Bovenaan