FC Barcelona - el millor club del m?n

U.G.

Well-known member
Zoals Messi niets meer verbaast, verbaast mij ook niets meer. Ik merkte gisteren toen ik de wedstrijd zat te kijken, dat ik nog steeds wel boos ben op Messi. Om met Rutte te spreken: bek houden en voetballen, je krijgt er dik voor betaald. Eeuwige dank en verering etc voor het verleden, maar sluit het ook op een mooie manier af. Gisteren werd Messi overvleugeld door een jochie van 17 jaar.



Er zouden teveel middenvelders zijn. Flauw excuus, waarom worden Pjanic en die Braziliaan dan gehaald? (ik ben even vergeten hoe die Braziliaan ook al weer heet, want bij Barça B loopt nog een Braziliaanse middenvelder van wie ik de komst ook niet begrijp)

Aan de andere kant, Riqui Puig is al 21 jaar. Ik dacht eigenlijk dat hij jonger was. Xavi en Messi stonden na het seizoen waarin zij 21 jaar werden op zo'n 100 wedstrijden in het eerste, Iniesta op zo'n 70 wedstrijden. Puig is niet verder gekomen dan 15 wedstrijden. Je kunt een gebrek aan kansen aandragen, maar een écht supertalent worstelt zich wel in het elftal.

Messi wordt ook een dagje ouder he, van horen zeggen weet ik dat hij dit elftal al een paar seizoenen draagt. Hij is een ultieme prof, dat geklier gaat wel ophouden. De vraag blijft of het misschien niet beter was voor beide partijen als hij was vertrokken, in zo'n typisch transitiejaar. Hoewel dat praktisch niet meer haalbaar was.

Wat betreft Puig, ik deel je mening : een echt supertalent komt er altijd wel.

Vroeger keek ik nog weleens wat de Catalaanse pers te melden had, in de tijden van CR en verder terug Mourinho. Maar volg dat allang niet meer. Hoe staan zij eigenlijk erin, bij al die commotie rondom Messi mn ?
 

Xisco

Member
Vroeger keek ik nog weleens wat de Catalaanse pers te melden had, in de tijden van CR en verder terug Mourinho. Maar volg dat allang niet meer. Hoe staan zij eigenlijk erin, bij al die commotie rondom Messi mn ?

Er zat niet echt één lijn in, wat betreft de vertrekwens van Messi. Het ene bericht bekritiseerde hem voor de wijze waarop hij het aanpakte, het andere bericht vond dat hij juist gelijk had, nogal afhankelijk van de schrijver van het artikel of de columnist. Nu heeft de pers het achter zich gelaten en is het weer het oude liedje: wekenlang berichten over transfers die er uiteindelijk toch niet komen, zeuren over de hulp van de VAR aan Real Madrid (ik zag vanochtend de samenvatting en vond dat er juist een goal werd onthouden), mopperen op het Barça-bestuur, dat soort zaken.
 

U.G.

Well-known member
Wel grappig dat voetbalpers, het komt overal aan op hetzelfde shit. VAR, de steun aan rivaliserende clubs, en de kut coach. Same old, same old. Heerlijk vertrouwd en conservatief (y)
 

Eef de Kip

Well-known member
Zeker lullig voor Koeman, nieuwe kandidaten gaan natuurlijk smijten met namen want dat is natuurlijk de enige manier om gekozen te worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
mwah, moet hij wel finale CL bereiken en tot de laatste speeldag mee doen om het kampioenschap.
Roep om Xavi zal wel gaan toenemen maar ik vraag me af of je van hem wonderen moet verwachten. Feit is dat ze geen cent te besteden hebben en er eerst flink gesaneerd moet worden. Ik vraag me steeds meer af of ze niet beter hadden kunnen proberen Messi te verkopen voor een goed bedrag.
 

Janssen

Well-known member
Sowieso, alles boven de 100 miljoen was prima geweest voor een 33-jarige. Maar ja sentimenten enzo.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dit kalenderjaar zal nog wel lukken, maar daarna is het wel klaar. Wel jammer, hij stapt eigenlijk een jaar te vroeg in.
Ja maar een jaar later was hij denk ik niet gevraagd. Was denk ik een gevalletje nu of nooit.
Nou ja, dan kan hij na het EK weer bij Oranje instappen.

Aan de andere kant kan het ook zo maar zijn dat hij wel succes behaalt. Het is weliswaar niet goed nu maar voor mijn gevoel springt er geen een ploeg bovenuit momenteel.
 

JMD

Well-known member
Ja maar een jaar later was hij denk ik niet gevraagd. Was denk ik een gevalletje nu of nooit.
Nou ja, dan kan hij na het EK weer bij Oranje instappen.

Aan de andere kant kan het ook zo maar zijn dat hij wel succes behaalt. Het is weliswaar niet goed nu maar voor mijn gevoel springt er geen een ploeg bovenuit momenteel.
In Spanje zeker ja. In Europa zullen ze echt wel de knock-outfase halen, maar vergeleken met Bayern, City, Liverpool geef ik ze weinig kans.
 

U.G.

Well-known member
Zonder me verder in te lezen weet ik wel dat ze de verkiezingen nu iig gaan vervroegen. De kandidaten schuiven meestal een coach naar voren, als campagne-belofte. Het wordt nu allemaal politiek. Koeman kan landskampioen en alsnog moeten vertrekken.

Vandaag kan je beter niet verliezen in Turijn, en dat is haalbaar want en geen Ronaldo en een verdedigingsprobleem bij Juve. Ga je daar toch af dan ben je vanaf vandaag dagelijkse lunch voor de media. En geheid gaan de kandidaten daar op inspelen.
 

JMD

Well-known member

Barcelona in zeer grote geldproblemen... En die laatste alinea, echt wie bedenkt dat? Als Messi transfervrij de deur uitloopt krijgt hij nota bene nog een bonus. En Messi kennende zal dat geen klein bedrag zijn.
 
Bovenaan