FC Barcelona - el millor club del m?n

U.G.

Well-known member
Ik vind vooral met die stilte dat ie een point of no return heeft bereikt. Camp Nou wordt bestormd en je hoort niks van zijn kamp.

Ronaldo heeft met spoed iemand nodig die weet wat ie doet in de linies achter hem, ja want echt...die Italianen vooral jongen, ...ppoeh. Moeilijk. En Messi is niet happy met de aanval bij Barça. Ik weet het is de minst voor de hand liggende optie, maar doe het voor de wereld. Doe het gewoon voor de wereld ! ☺ Gezamenlijk 11 gouden ballen, allebei miljardairs, nee fuck de PL man..serieus. Ik vind het jammer voor je Xisco als tie weggaat, maar als hij dan toch weg moet 😜 doe er dan maar de globetrotters voor terug. Gaat niet gebeuren, maar het zou wel wat zijn.
 

Xisco

Member
Ronaldo heeft met spoed iemand nodig die weet wat ie doet in de linies achter hem, ja want echt...die Italianen vooral jongen, ...ppoeh. Moeilijk. En Messi is niet happy met de aanval bij Barça. Ik weet het is de minst voor de hand liggende optie, maar doe het voor de wereld. Doe het gewoon voor de wereld ! ☺ Gezamenlijk 11 gouden ballen, allebei miljardairs, nee fuck de PL man..serieus. Ik vind het jammer voor je Xisco als tie weggaat, maar als hij dan toch weg moet 😜 doe er dan maar de globetrotters voor terug. Gaat niet gebeuren, maar het zou wel wat zijn.

Voor 700 miljoen euro vind ik alles best, maar Juventus is voor mij de enige club die iemand te bieden heeft voor een ruildeal. Messi ruilen voor MCity's Eric García, Angeliño, Gabriel Jesus en/of Bernardo Silva, nee, dat vind ik niks. Messi ruilen voor CR7, dat zou een stunt zijn! Goed, de culés cultiveren hem al sinds 2008 of 2009 als de player you love to hate, maar dat hij in zijn nadagen als voormalig kwelgeest nog zijn kunstjes komt vertonen in het blaugrana, lijkt me stiekem wel wat.
 

Xisco

Member
Vandaag luisterde ik wat Barça-liedjes en de volgende tekst inspireert me wel om met dit hele gedoe om te gaan:

Més de cent anys d'historia.
Més que un sentiment.
El blaugrana està dins meu
Sempre present.
Són molts anys d'eufòria.
Anys de patiments.
De victòries, de batecs,
De bons moments.


Meer dan honderd jaar historie; er waren grote successen en topspelers voor Messi en zo zullen er vast weer zijn in volgende jaren.

Meer dan een sentiment, het blaugrana is altijd in mij aanwezig; ik had het echt even gehad met Barça na de vernedering in de CL en het bericht van Messi, maar na een paar dagen komt het goede gevoel toch weer terug. Een nieuwe aanwinst als Trincão, oude beelden van het team van Rijkaard bij de komst van Larsson, beelden van een duister café in El Raval met een teamfoto van Barça aan de muur... allemaal vonkjes om het blaugrana-gevoel weer op te doen lichten.

Vele jaren van euforie en ook jaren van lijden; in de laatste blinkt Messi nu niet bepaald uit. Wie groette het publiek na het debacle van Anfield? Tweede aanvoerder Busquets, niet onze aanvoerder. Wie stond de pers te woord in Lisboa en stelde zijn plek in het elftal ter beschikking mocht dat nodig zijn? Derde aanvoerder Piqué, niet onze aanvoerder. Volgens de verhalen is het nu een vertrek uit eigen belang uit de wens tot snel succes, niet met het belang van de club voor ogen om bijvoorbeeld een nieuwe start met een fris elftal te kunnen maken. Op basis van prestaties en anciënniteit verdient hij de band, maar niet vanwege zijn leiderschapskwaliteiten. Onze grote aanvoerders Puyí en Xavi waren er bij tijdens de "tocht door de woestijn", zoals de maestro het zelf treffend omschreef. Dat waren nog eens verschrikkelijke jaren met strijden tegen een plek in de degradatiezone in fases van het seizoen en ternauwernood Europees voetbal halen.

Goede momenten; laat ik dat toch vooral onthouden van Messi. De dribbels van een jong, langharig knaapje in de eerste oefenwedstrijden. De goal tegen Albacete. De Maradona-dribbel tegen Getafe. De kopgoal tussen Ferdinand en Vidic in Rome. Het shirtje tonen in Chamartín. De goal tegen Betis. Alle andere belangrijke goals en geniale hoogstandjes. Moltes gràcies!
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de Spaanse competitie La Liga is Messi niet transfervrij en geldt de afkoopsom van 700 miljoen euro nog steeds.
 

Xisco

Member
Jorge Messi en Bartomeu hebben gisteren dus gesproken. Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was. Kortom, Messi wil weg en Barça houdt hem aan zijn contract. Die andere Argentijnse superster verkeerde ooit in dezelfde stituatie, kan ik mij herinneren uit de documentaire die een tijdje terug op televisie was, een zomer lang ruziën met de voorzitter en dan toch blijven. Volgens geruchten zou Messi toch overwegen dat ene jaar contract uit te dienen en dan volgend jaar transfervrij por la puerta grande te vertrekken. Dat zou toch het mooiste zijn, er nog een jaar wat van maken en dan met een gepaste ceremonie afsluiten.

Mooi afscheid gisteren van Ivan Rakitic. Het laatste jaar waren er de nodige strubbelingen tussen speler en club zoals alle transferdeals waarin hij aangeboden zou zijn en zijn ongepaste Sevilla-feestjes, maar uiteindelijk een afscheid zoals het zou moeten na zes seizoenen een belangrijke speler te zijn geweest. Vierde op de lijst van buitenlanders met de meeste wedstrijden is een mooie statistiek.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk ook wel dat Messi uiteindelijk blijft, maar hoe zal er tegen hem aan worden gekeken vanaf nu? Zullen zijn medespelers nog alles van hem pikken na zijn gedrag en als ze weten dat hij volgend jaar toch vertrekt? En kun je het dan nog maken als trainersstaf en bestuur om hem privileges te blijven geven? Moeilijke situatie hoor die Messi zelf heeft gecreëerd.
 

Atreides

Well-known member
Pappa Messi heeft aangegeven dat Leo sowieso adieu en adios gaat zeggen.

Lijkt me ook helemaal niet verkeerd om voor een bijna bejaarde speler dik tweehonderd miljoen te pakken.
 

Abubakari

Well-known member
Een flop bij Barcelona en van Gaal die de Europese titel pakt met oranje. Koeman gaat nog spijt krijgen.
 
Bovenaan