FC Barcelona - el millor club del m?n

Batigoal

Well-known member
Het is Barcelona toch nog op tijd gelukt om voor de start van het nieuwe seizoen zowel Depay als Eric Garcia in te schrijven. Aanvoerder Pique gaat minder salaris verdienen en zodoende is er voldoende financiële ruimte om aan de regels te voldoen. Busquets en Alba moeten ook volgen met een salarisverlaging, zodat later Aguero en eventuele andere aanwinsten ook kunnen worden ingeschreven.
 

U.G.

Well-known member
Ik zag net de cover van SPORT en volledig eens met de kop... Messi lachend aan het poseren met een PSG-shirt, dat doet echt pijn.

Laporta bleef maar verkondigen dat het goed ging komen, dus ik had er dan ook maar vertrouwen in. Echt een schok toen donderdagavond ineens dat bericht kwam... Zoveel vragen; was het ook een probleem geweest als het contract gewoon voor 1 juli was verlengd en Messi dus geen "nieuwe" speler was geweest? had Messi niet met minder genoegen kunnen nemen (de helft van 40 miljoen of zo is nog steeds idioot veel)? Wat maakt het uit, Messi is weg.

Ondertussen zitten we toch steeds met Umtiti, Pjanic, Braithwaite en Coutinho. Wat een chaos heeft vooral Bartomeu er van gemaakt.

Nog gecondoleerd, en sterkte met dit verlies.

Ik las ergens dat ie in die 20 jaar bij Barcelona, zijn contract 16 keer heeft verlengd, met vaak een verdubbeling van zijn salaris. Op het laatst verdiende hij 7 miljoen per maand. Je bent ook niet voor niets bankroet he. Het was qua marketing wel je absolute paradepaardje maar deze had je met iets van een vooruitziend beleid natuurlijk al lang los moeten laten.
 

Xisco

Member
Nog gecondoleerd, en sterkte met dit verlies.

Bedankt. Goed, ik had een jaar geleden als een soort van verwerkt dat Messi wegging na zijn burofax, maar toen bleef hij toch. De schok was groot toen het bericht kwam, maar het zat er toch wel aan te komen op een of andere manier, dus ik ben nu wel over heen. Wel typisch Barça dat er niet helemaal prettig afscheid wordt genomen van een superster. De ene dag huilen in Barcelona en de volgende dag vrolijk lachen in Parijs, er klopt toch iets niet. Eigenlijk is het voor mij wel klaar, Messi is geschiedenis en we moeten nu door.

Er stond gisteren een heel stuk in de VI over de redenen van de financiële chaos bij de club. Best inzichtelijk, maar eigenlijk wil ik het helemaal niet weten. Al dat gegoochel met miljoenen en miljarden, budgetten, uitgaveplafonds en afschrijvingen.. het duizelt me. Laat dat financiële stuk maar zitten, het gaat mij meer om het sportieve en maatschappelijk-culturele aspect van Barça.

Vanochtend stond er ook wel een mooie column op Sport of El Mundo Deportivo over Ilaix. Hij heeft een leuk seizoen achter de rug en denkt nu opgehitst door zaakwaarnemers dat hij een superster is en een miljoenencontract verdient. Dertig jaar geleden was er een soortgelijke situatie met Luis Milla. Hij vertrok, naar Real Madrid nog wel, en iedereen zou in rep en roer zijn geweest. Iedereen, behalve Cruijff, want die haalde Guardiola bij het elftal en ik denk niet dat ik uit hoef te leggen wie van de twee de succesvolste carrière heeft gehad. Nu staat Nico González, de zoon van Fran, al klaar als nieuwe talentvolle middenvelder.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Bedankt. Goed, ik had een jaar geleden als een soort van verwerkt dat Messi wegging na zijn burofax, maar toen bleef hij toch. De schok was groot toen het bericht kwam, maar het zat er toch wel aan te komen op een of andere manier, dus ik ben nu wel over heen. Wel typisch Barça dat er niet helemaal prettig afscheid wordt genomen van een superster. De ene dag huilen in Barcelona en de volgende dag vrolijk lachen in Parijs, er klopt toch iets niet. Eigenlijk is het voor mij wel klaar, Messi is geschiedenis en we moeten nu door.

Er stond gisteren een heel stuk in de VI over de redenen van de financiële chaos bij de club. Best inzichtelijk, maar eigenlijk wil ik het helemaal niet weten. Al dat gegoochel met miljoenen en miljarden, budgetten, uitgaveplafonds en afschrijvingen.. het duizelt me. Laat dat financiële stuk maar zitten, het gaat mij meer om het sportieve en maatschappelijk-culturele aspect van Barça.

Vanochtend stond er ook wel een mooie column op Sport of El Mundo Deportivo over Ilaix. Hij heeft een leuk seizoen achter de rug en denkt nu opgehitst door zaakwaarnemers dat hij een superster is en een miljoenencontract verdient. Dertig jaar geleden was er een soortgelijke situatie met Luis Milla. Hij vertrok, naar Real Madrid nog wel, en iedereen zou in rep en roer zijn geweest. Iedereen, behalve Cruijff, want die haalde Guardiola bij het elftal en ik denk niet dat ik uit hoef te leggen wie van de twee de succesvolste carrière heeft gehad. Nu staat Nico González, de zoon van Fran, al klaar als nieuwe talentvolle middenvelder.

Precies zo zit ik er ook in. Vaak zijn de berichtgevingen uit die landen ( althans in Portugal zeker ) dan ook heel erg discreet als het aankomt op de financien bij de clubs.

Er is nu een journalist die onderzoek heeft gedaan over de mafia-praktijken bij Benfica ( het zal wel bij de anderen niet gek veel anders zijn hoor ). Je gelooft je oren niet.

Voor mij is het voetbal e basta.
 

U.G.

Well-known member

Xisco

Member
Het is maar hoe je een generatie definieert, maar ik zie dit toch anders dan Kuper:

“Er is maar één succesvolle generatie van La Masía gekomen, dat was met Xavi en Andrès Iniesta,”

In feite kwamen in het Pep Team drie lichtingen samen: die van de late jaren zeventig en vroegste jaren tachtig (Xavi en Puyol), die van de vroege jaren tachtig (Valdés en Iniesta) en de late jaren tachtig (Messi, Piqué en Cesc van het beroemde Cadete-team van rond 2001-2002, aangevuld met Pedro en Busquets).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is maar hoe je een generatie definieert, maar ik zie dit toch anders dan Kuper:



In feite kwamen in het Pep Team drie lichtingen samen: die van de late jaren zeventig en vroegste jaren tachtig (Xavi en Puyol), die van de vroege jaren tachtig (Valdés en Iniesta) en de late jaren tachtig (Messi, Piqué en Cesc van het beroemde Cadete-team van rond 2001-2002, aangevuld met Pedro en Busquets).

Dus eigenlijk heeft de jeugdopleiding helemaal geen succesvolle generatie voortgebracht. ;-)
 

JMD

Well-known member
Barcelona zou Luuk de Jong willen inlijven volgens Spaanse media.

Ik ben groot fan van Luukinho, maar die transfer zou toch echt het totale demasque van Barcelona betekenen. En no way dat hij daar verder gaat komen dan wat invalbeurten. Maar goed, als Barcelona je wil hebben dan ga je natuurlijk, zeker als je (zoals De Jong) al op leeftijd bent. Die ervaring pakken ze je nooit meer af.
 

gevegt

Well-known member
Barcelona zou Luuk de Jong willen inlijven volgens Spaanse media.

Ik ben groot fan van Luukinho, maar die transfer zou toch echt het totale demasque van Barcelona betekenen. En no way dat hij daar verder gaat komen dan wat invalbeurten. Maar goed, als Barcelona je wil hebben dan ga je natuurlijk, zeker als je (zoals De Jong) al op leeftijd bent. Die ervaring pakken ze je nooit meer af.
Zo onlogisch is het eigenlijk niet.
Kost weinig en je weet dat Koeman hem aan de praat krijgt.
 

U.G.

Well-known member
Je zou ook voor de gekheid even moeten nagaan hoeveel spelers aan Barça gelinkt werden deze zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Barcelona zou Luuk de Jong willen inlijven volgens Spaanse media.

Ik ben groot fan van Luukinho, maar die transfer zou toch echt het totale demasque van Barcelona betekenen. En no way dat hij daar verder gaat komen dan wat invalbeurten. Maar goed, als Barcelona je wil hebben dan ga je natuurlijk, zeker als je (zoals De Jong) al op leeftijd bent. Die ervaring pakken ze je nooit meer af.
Hoezo? Iemand die al tegen de 80 keer met zijn hoofd heeft gescoord in zijn carrière kun je er prima bij hebben als pinchhitter.
 

JMD

Well-known member
Hoezo? Iemand die al tegen de 80 keer met zijn hoofd heeft gescoord in zijn carrière kun je er prima bij hebben als pinchhitter.
Ja, waarvan hij dat ik denk een keer of 70 in de eredivisie gedaan heeft. In zowel Engeland bij Newcastle, als in Duitsland bij Gladbach, als bij Sevilla in Spanje is dat nou niet echt een succes geworden. tuurlijk af en toe wel gescoord (zoals bv in de EL-finale), maar op basis van 1/2 goede duels ga je geen potten breken daar.
 

Xisco

Member
En dan wordt je wakker na deadline-dag en is Griezmann ingeruild voor Luuk de Jong en Emerson Royal na drie wedstrijden alweer verkocht... lekker transferbeleid.
 

Abubakari

Well-known member
Bijrolletje de komende jaren. Alles wat kan voetballen smeert hem, blijven de Luuk de Jongs van deze wereld over.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan