Excelsior Nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik niet, eigenlijk. Vooral voorin is het best wel behelpen met die IJslanders, een niet geheel fitte El Hamdaoui en spelers die het niveau missen voor de eredivisie, zoals Mahmudov. Dus qua scorend vermogen leveren ze daar heel veel in, ondanks de kwaliteit van Edwards.

Met Mike van Duinen en Hicham Faik leveren ze ten opzichte van vorig seizoen respectievelijk 8 en 5 goals in. Al is het natuurlijk wel zo dat Van Duinen als spits beter is dan Omarsson en El Hamdaoui. Als je kijkt naar het totale aantal doelpunten dan hebben ze er vorig seizoen 41 gemaakt in 34 wedstrijden, terwijl de teller nu op 34 uit 28 staat. Dat ontloopt elkaar dus amper. Groter is het verschil wat betreft doelpunten tegen. Vorig seizoen 56 in totaal, nu al 62 met nog 6 wedstrijden te gaan.

Achterin is het ook niet beter geworden ten opzichte van vorig jaar, alleen het middenveld is op niveau gebleven. En dan zijn spelers als Koolwijk en Bruins ook weer een jaar ouder, dat is geen voordeel. Mattheij vind ik ook niet zo sterk eerlijk gezegd.

Achterin mis je uiteraard De Wijs, die voor Excelsior een prima verdediger is. Verder is Karami een prima back, maar ik vind dat Fortes het dit seizoen heel goed doet. Qua keeper ben je er met Damen ten opzichte van Kristinsson/Zwarthoed juist op vooruit gegaan, vind ik. Verder is Mattheij (en ook Burnet) niet zaligmakend, maar die stonden er vorig seizoen ook in. Dit seizoen heeft Excelsior ook een beetje pech met de blessure van Matthys, want dat vind ik ook geen slechte verdediger.

Dus overall vind ik dit wel een selectie waarmee je al snel 6 tot 8 punten minder zou pakken. Bleek in de voorbereiding al een beetje, toen ze veel tegengoals slikten tegen amateurclubs en zelf ook moeilijk het net vonden.

Kan me vergissen, maar volgens mij draait Excelsior nooit een goede voorbereiding. Kan me herinneren dat het vorig jaar onder Van der Gaag ook erg behelpen was.

Ik denk wel dat Adrie misschien iets te veel 'romantisch' heeft gevoetbald, zoals zijn filosofie nu eenmaal is. De vraag is of dat met Excelsior kan, zie ook de dikke nederlagen tegen Ajax en PSV. Maar dan nog vind ik dat hij met een mindere groep moest werken. Zoiets had Van der Gaag ook wel ingeschat denk ik, toen hij besloot om te vertrekken.

Ik denk het ook, maar er is ook wel wat voor te zeggen. En feit is, zoals we eerder al concludeerden, dat het dit seizoen wel erg vaak tegen zat met late tegengoals. Willem II uit, Heerenveen thuis, Utrecht thuis, AZ uit, Heerenveen uit, NAC thuis... Scheelt je zo een punt of 9. Drie van die wedstrijden een ander resultaat en Excelsior had in de middenmoot gestaan.

Maar misschien speelt het nog wel mee dat ik Adrie een topvent vind hoor, dat sluit ik niet uit.

Ik vind Adrie ook een topvent. Een Hellevoeter h?, dan heb je sowieso een streepje voor bij mij. Ik had het hem dus ook erg gegund en ik vind, al het bovengenoemde opgeteld, ook niet dat hij gefaald heeft. Van mij had hij niet weg gehoeven, maar het siert hem wel dat hij zelf is opgestapt.
 

Unregistere

Well-known member
Vergeet ook Stanley Elbers niet, was ook altijd een nuttige aanvaller. Al scoorde die vorig seizoen minder vaak. Valt cijfermatig gezien inderdaad nog mee met de doelpunten, had een groter verschil verwacht.

Maar goed, zeker mooi dat hij uit clubliefde heeft besloten te vertrekken. Toch blijft het ontzettend jammer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vrees dat het weinig gaat uitmaken voor de afloop van dit seizoen. Excelsior zie ik geen punten meer pakken gezien het programma en NAC kan er zomaar voorbij.
 

Batigoal

Well-known member
Heeft wel een hele eigen stijl en dat is wellicht niet zo handig zo aan het einde van een degradatiestrijd. Moniz moet je een heel seizoen hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi rookgordijntje hoor, 's ochtends eerst even twee andere namen lekken en dan 's middags Moniz presenteren. Ben benieuwd, maar denk ook niet dat het heel veel verschil zal maken.
 

Atreides

Well-known member
Heeft wel een hele eigen stijl en dat is wellicht niet zo handig zo aan het einde van een degradatiestrijd. Moniz moet je een heel seizoen hebben.

Dit. Goede trainer, super interessante trainer zelfs, maar lijkt me gewoon onhandig met het programma.
 

Unregistere

Well-known member
Anouar Hadouir is er komend seizoen niet meer bij. Hij stopt als actief voetballer en gaat zich op een trainersloopbaan richten.
 

Unregistere

Well-known member
Ricardo Moniz, door cynische supporters al omgedoopt tot Mooi niets, blijft ook na de zomer trainer van Excelsior. Tekende een contract voor ??n seizoen, met een optie op nog een jaar.
 
Bovenaan