Excelsior Nieuws

Simon

Administrator
Forumleiding
Engelse club heeft interesse in trainer Excelsior

Marinus Dijkhuizen zette nog geen half jaar geleden zijn handtekening onder een nieuw contract met Excelsior. Het is echter maar de vraag of de oefenmeester in de komende voetbaljaargang nog voor de selectie van de Kralingers staat. Dijkhuizen praat momenteel met Brentford, dat actief is in de Engelse Championship. ?Voor Marinus is het hartstikke mooi, voor ons komt dit natuurlijk slecht uit. We waren graag langer met hem verder gegaan?, reageert algemeen directeur Ferry de Haan.

?Marinus heeft een gelimiteerde transfersom in zijn huidige contract staan?, legt De Haan uit aan FOX Sports. ?'Dus we kunnen bepaalde bewegingen niet tegenhouden. Het klopt dat er ge?nformeerd is door een Engelse club. We hebben daar met Marinus over gesproken. We hebben nog geen antwoord van hem, maar de kans is re?el dat Marinus vertrekt.?

?We hebben Marinus wel aangegeven dat we op korte termijn duidelijkheid van hem willen.? Dijkhuizen, 43 jaar, leverde in de ogen van De Haan een 'wereldprestatie' door de club zonder play-offs in de Eredivisie te houden.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker jammer. Aan de andere kant, het tweede seizoen na een - toch wel - verrassende handhaving in de eredivisie is altijd moeilijker. Misschien vertrekt Dijkhuizen wel op het voor hem goede moment.

Benieuwd wie ze op het oog hebben als vervanger.
 

Shayman

New member
Prachtige stap voor die man en ook zeker gegund; mooie club die relatief rustig is met een prachtig stadionnetje (nog wel). Mooie kans voor hem!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook leuk voor Nederland overigens. Op het hoogste niveau hebben we volgend seizoen weer Van Gaal en Koeman en daaronder Dijkhuizen en Hasselbaink.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het schijnt bij Excelsior te gaan tussen Maaskant, Faber en De Koning. Maaskant lijkt me niet echt bij Excelsior passen.
 

Fabian

Active member
Ik gok op Faber.

De Koning denk ik niet, omdat Excelsior het de laatste jaren zoekt in jonge trainers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Faber lijkt inderdaad wel redelijk in het straatje van Excelsior te passen. Bij een gemoedelijke club als Excelsior kan een Brabander als hoofdtrainer ook wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Been is bij NEC al binnen. Tomasson daar zijn ze wel klaar mee. Van Hanegem is te oud. Boskamp heeft geen papieren. Fr?ser zit bij ADO al prima. De Wolf lijkt me te licht. Op wie doel je Jozsef?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fred Rutten natuurlijk.

Lijkt me niet handig om een coach te nemen die juist in de beslissende maanden geen punten haalt. Als je dan al de degradatie playoffs haalt, dan speel je die ook nog eens met een uitgeblust elftal.
 

Maasveld

Well-known member
Faber is al een tijdje in gesprek met Roda. Nu die de Eredivisie hebben gehaald is de kans alleen maar groter geworden dat ie daarheen gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou Excelsior een slimmere move vinden. Een heerlijk rustig clubje waar je als trainer verder aan je carri?re kan bouwen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat staat buiten kijf. Roda is geen gemakkelijke club om te werken. De club heeft financieel echter wel meer mogelijkheden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarnaast is het iets dichterbij Eindhoven, is het veilig onder de rivieren en is het natuurlijk wel een grotere club. Voor je verdere trainerscarri?re kan het echter een fatale keuze zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Excelsior Nieuws

Met goed beleid heeft Roda JC wel weer de potentie om uit te groeien tot middenmotor of subtopper. Excelsior is natuurlijk goed bezig, maar het blijft een kleine club. Gelukkig zie ik Roda JC rustig weer uit de bocht vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan