Excelsior Nieuws

Unregistere

Well-known member
Was als verdediger ook al sterk met het hoofd.

Maar het mooiste vond ik nog dat hij dierenasiels heeft gered. Pleit voor die jongen. En een dergelijke maatschappelijke betrokkenheid past ook goed bij Excelsior.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verstandige beslissing. In de wedstrijd van het seizoen leek het nergens op.
 

Pascallovic

Well-known member
Typisch om dat te doen na zo'n belangrijke wedstrijd in plaats van ervoor. Vorige week wist je ook al dat je de groep niet meer kon raken lijkt mij.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik vrees dat dit nu te laat is, maar met hem redden we het sowieso niet, dus wat dat betreft is er weinig te verliezen nu.
 

stc

Well-known member
Zou Andre Hoekstra het seizoen afmaken bij Excelsior? Ik ben ook benieuwd wie de nieuwe trainer volgend jaar gaat worden. Een trainer zal denk ik pas toehappen als het bekend is op welk niveau Excelsior actie is.
 

Atreides

Well-known member
Het zou wel briljant zijn als van der Gaag beslissend wordt in het wel/niet degraderen van Excelsior ten kosten van NAC (of vice versa).
 

Batigoal

Well-known member
Wel een job met een hoog afbreukrisico, want de trainer zal Excelsior hoogstwaarschijnlijk moeten voorbereiden om te pieken in de nacompetitie. Dat is een wel heel lastige klus.
 

Unregistere

Well-known member
Echt heel jammer dit. Ligt ook zeker niet aan Poldervaart, de groep is gewoon beduidend minder dan in voorgaande jaren. Voor hem persoonlijk ook zonde, had veel zekerheden opgegeven om deze kans te grijpen en dan is het erg sneu dat het niet lukt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt heel jammer dit. Ligt ook zeker niet aan Poldervaart, de groep is gewoon beduidend minder dan in voorgaande jaren. Voor hem persoonlijk ook zonde, had veel zekerheden opgegeven om deze kans te grijpen en dan is het erg sneu dat het niet lukt.

Ik vind dat wel meevallen. Sterkhouders Koolwijk, Bruins en Mattheij zijn er gewoon nog. Daarnaast zijn Edwards en Schouten serieuze versterkingen. De enige die je echt mist is De Wijs, maar of dat nou echt een enorm verschil maakt...
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind dat wel meevallen. Sterkhouders Koolwijk, Bruins en Mattheij zijn er gewoon nog. Daarnaast zijn Edwards en Schouten serieuze versterkingen. De enige die je echt mist is De Wijs, maar of dat nou echt een enorm verschil maakt...
Hij is vaak genoeg dichtbij een resultaat geweest en dan gaat het mis in de slotminuut. Heeft een redelijk puntentotaal en het was een wonder dat afgelopen weekend geen resultaat werd behaald. Is het Poldervaart aan te rekenen dat Hahn vorig weekend een topwedstrijd speelde? Is het gisteren Poldervaart aan te rekenen hoe die 1-1 er in gaat? Ik vind het allemaal een net wel, net niet gehalte.

Je noemt spelers die de as van het elftal moeten vormen en een aardig niveau hebben. Goede voetballers absoluut, maar niet degene die het verschil op het scorebord tot uitdrukking brengen. Dat soort types zijn het namelijk niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij is vaak genoeg dichtbij een resultaat geweest en dan gaat het mis in de slotminuut. Heeft een redelijk puntentotaal en het was een wonder dat afgelopen weekend geen resultaat werd behaald. Is het Poldervaart aan te rekenen dat Hahn vorig weekend een topwedstrijd speelde? Is het gisteren Poldervaart aan te rekenen hoe die 1-1 er in gaat? Ik vind het allemaal een net wel, net niet gehalte.

Je noemt spelers die de as van het elftal moeten vormen en een aardig niveau hebben. Goede voetballers absoluut, maar niet degene die het verschil op het scorebord tot uitdrukking brengen. Dat soort types zijn het namelijk niet.

Ooh, maar we zijn het volledig eens hoor. Ik vind Poldervaart ook niet heel veel te verwijten. Ja, hij speelt wat na?ever dan Van der Gaag deed. Dat heeft wellicht wat last-minute puntverlies veroorzaakt. Maar verder speelde Excelsior in veel wedstrijden helemaal niet onaardig en was het te wijten aan het missen van kansen en late tegengoals dat ze punten lieten liggen. Maar ik reageerde dus op Unregistere die zei dat Excelsior dit seizoen minder materiaal heeft dan voorgaande jaren. Ik vind dat, met uitzondering van het vertrek van De Wijs, wel meevallen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind dat wel meevallen. Sterkhouders Koolwijk, Bruins en Mattheij zijn er gewoon nog. Daarnaast zijn Edwards en Schouten serieuze versterkingen. De enige die je echt mist is De Wijs, maar of dat nou echt een enorm verschil maakt...

Ik niet, eigenlijk. Vooral voorin is het best wel behelpen met die IJslanders, een niet geheel fitte El Hamdaoui en spelers die het niveau missen voor de eredivisie, zoals Mahmudov. Dus qua scorend vermogen leveren ze daar heel veel in, ondanks de kwaliteit van Edwards. Achterin is het ook niet beter geworden ten opzichte van vorig jaar, alleen het middenveld is op niveau gebleven. En dan zijn spelers als Koolwijk en Bruins ook weer een jaar ouder, dat is geen voordeel. Mattheij vind ik ook niet zo sterk eerlijk gezegd.

Dus overall vind ik dit wel een selectie waarmee je al snel 6 tot 8 punten minder zou pakken. Bleek in de voorbereiding al een beetje, toen ze veel tegengoals slikten tegen amateurclubs en zelf ook moeilijk het net vonden.

Ik denk wel dat Adrie misschien iets te veel 'romantisch' heeft gevoetbald, zoals zijn filosofie nu eenmaal is. De vraag is of dat met Excelsior kan, zie ook de dikke nederlagen tegen Ajax en PSV. Maar dan nog vind ik dat hij met een mindere groep moest werken. Zoiets had Van der Gaag ook wel ingeschat denk ik, toen hij besloot om te vertrekken.

Maar misschien speelt het nog wel mee dat ik Adrie een topvent vind hoor, dat sluit ik niet uit.
 
Bovenaan