Excelsior Nieuws

Unregistere

Well-known member
Niet makkelijk om al een echte basiself aan te wijzen, vooral omdat Excelsior nog niet klaar is op de markt. Er is eigenlijk nog geen echte spits, die zoeken ze nog.

Op dit moment verwacht ik het als volgt:

Stevens; Fortes, Mattheij, Matthys, Burnet; Bruins, Schouten, Koolwijk; Anderson, Messaoud, Caenepeel

Met de aantekening dat ze Fortes liever als controlerende middenvelder opstellen, maar beoogd rechtsback Payne is nog niet fit. Voor Matthys kan ook zo maar Oude Kotte gaan spelen. Messaoud in de spits is een noodverband, maar lijkt een betere optie dan de grillige Mahmudov en de jonge Fermina. Voorin lijken Anderson en Caenepeel nu de voorkeur te krijgen op de vleugels boven Hadouir.

Kortom, er zijn nog wel wat vraagtekens, maar ik denk dat ze voor 90% procent zo zullen starten komend weekend. Tenzij er dus nog een spits wordt aangetrokken in de loop van de week.
 

Unregistere

Well-known member
Dat lijkt me niet onverstandig trouwens. Enige redelijke opties zijn middenvelders, maar daar kun je elders vast betere voor vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Excelsior heeft dan eindelijk z'n spits binnen. De 23-jarige IJslandse international El?as M?r ?marsson komt over van het Zweedse Goteborg, waar hij dit seizoen in 12 wedstrijden 8 keer wist te scoren.

Qua looks heeft hij alles om een nieuwe cultheld te worden! :duim:

-Fhmthkv_400x400.jpg
 

Atreides

Well-known member
Excelsior heeft dan eindelijk z'n spits binnen. De 23-jarige IJslandse international El?as M?r ?marsson komt over van het Zweedse Goteborg, waar hij dit seizoen in 12 wedstrijden 8 keer wist te scoren.

Qua looks heeft hij alles om een nieuwe cultheld te worden! :duim:

-Fhmthkv_400x400.jpg

210920.jpg


Je merkt toch aan alles dat het damesvoetbal in Nederland steeds groter begint te worden.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben benieuwd. Lijkt mij een gokje, net als Anderson. Moet zeggen dat Messaoud het nog niet eens zo verkeerd invulde, maar is natuurlijk geen echte spits. Hopelijk voor Excelsior is deze IJslander wel de man die ze zochten.

Adrie Poldervaart had ik elk geval genoten van zijn debuut als eredivisietrainer. Natuurlijk stond Studio Sport weer even stil bij zijn verleden als fysio.
 

Janssen

Well-known member
Excelsior Nieuws

Schouten is wel een spelertje hoor. Waar komt die vandaan?

Ben wel benieuwd hoe ze het buitenshuis (en op echt gras) gaan doen want het zaalvoetbalgehalte is wel bovengemiddeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Schouten is wel een spelertje hoor. Waar komt die vandaan?

Ben wel benieuwd hoe ze het buitenshuis (en op echt gras) gaan doen want het zaalvoetbalgehalte is wel bovengemiddeld.

Telstar dus. Knap gezien van Excelsior, want hij maakte inderdaad indruk gisteren.

Excelsior haalde vorig seizoen juist veel meer punten in uitduels, met min of meer dezelfde spelers. Ze spelen dan iets meer teruggetrokken, hebben snelheid voorin en op het middenveld de spelers die een goede pass in de benen hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Het is nu alleen wel een beetje de vraag of ze die snelheid nog steeds hebben. De aanvallers die daar goed in rendeerden zijn vertrokken. Dat is dus nog even afwachten, maar we zullen het spoedig zien. Adrie had wel goed meegelezen hier en speelde bijna in de voorspelde opstelling. :duim:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is nu alleen wel een beetje de vraag of ze die snelheid nog steeds hebben. De aanvallers die daar goed in rendeerden zijn vertrokken. Dat is dus nog even afwachten, maar we zullen het spoedig zien. Adrie had wel goed meegelezen hier en speelde bijna in de voorspelde opstelling. :duim:

Anderson en Caenepeel zijn snel zat en ook die nieuwe spits is niet langzaam.
 

Unregistere

Well-known member
Anderson en Caenepeel zijn snel zat en ook die nieuwe spits is niet langzaam.

Okee, die nieuwe spits heb ik nooit gezien, dus geen idee. Anderson en Caenepeel kunnen wel rennen inderdaad. Of ze ook het overzicht hebben?

In ieder geval is het idee om aanvallender te gaan voetballen wel overboord gegooid, de veel geoefende variant met slechts drie verdedigers gaan we deze competitie denk ik niet zien.
 

Unregistere

Well-known member
Er is vandaag ook nog een twintigjarige Belgische verdediger gehuurd. Siebe Horemans, komt van AA Gent. Liep in januari wel een kruisbandblessure op, dus hij is best snel weer aan het voetballen. Klein risico toch wel, denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
De negentienjarige spits Marcus Edwards wordt gehuurd van Tottenham Hotspur. Hij geldt als 'de mini-Messi'!

Lekker hoor, voor Aadje en zijn mannen! :duim:
 

Wigboldus

Well-known member
In Football manager was het in 2017 een groot talent. Ben benieuwd hoe het uitpakt bij Excelsior. Wel leuk om hem in het echt te zien spelen.
 
Bovenaan