Eredivisie speelronde 22

Eredivisie speelronde 22


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Dan noem je ook wel 2 lastige uitwedstrijden. Ik zie ze verder niet zo snel meer punten verliezen dus met een evt winst op PSV straks kom je nog steeds een puntje tekort.
We hebben nog Vitesse uit, AZ uit, VVV uit, Ajax uit, Excelsior uit en WIllem II uit. Genoeg 'bananenschillen' om nog over te struikelen buitenshuis. En we wisten zelfs al niet eens bij Emmen te winnen.

Sowieso eerst maar is zien te winnen straks want het heeft weer alle ingredi?nten om met een labbekakkerige instelling een 0-0 uit het vuur te slepen.
Jij (en bv ook Pascallovic) hebben last van de JMD-ziekte. De concurrent geen punten meer zien verspelen en zelf in zelfs een thuisduel tegen de nummer 18 een potenti?le bananenschil zien... :p
Geeft niks hoor, ken het gevoel dat je hebt precies.
 

JMD

Well-known member
2-2 gelijkspelen bij Heerenveen kan natuurlijk gebeuren, net als 2-2 in Utrecht. Maar in beide duels kom je 2-0 achter en mag je dolblij zijn dat je gewoon nog een punt haalt. Die 2-2 in Emmen behoor je gewoon te winnen (want 0-2 voor na 81 minuten), maar het blijft dus wel dat bij uitduels in 2019 zo ongeveer elke kans voor de tegenstander een goal is en het spel steeds minder wordt. Thuis tegen Grunn was het de eerste 30 minuten heel goed, maar daarna zakte het ver weg en kom je goed weg met 2-1. Tegen Fortuna leek het voor rust nergens op en na rust wel, maar dat was tegen 10 man.

Conclusie: na de winterstop gaat het qua spel slecht, qua resultaten ook, alleen doordat Ajax het n?g slechter doet valt dat op de ranglijst nog niet zo op. Maar goed, vorige week rond deze tijd sta je 8 verliespunten voor, nu nog maar 4. Je brengt Ajax dus direct weer terug in de strijd, terwijl het 7 dagen geleden chaos was daar.

Wat ik nog erger vind is dat Bommel zegt dat het beter gaat dan voor de winterstop qua spel. Daar is absoluut niks van waar. En dat maakt het nog gevaarlijker: de problemen worden niet gezien. Het voelt een beetje als de 'Ruttenseizoenen', toen we voor de winterstop steeds heel goed waren (in 2009/2010 leden we de eerste nederlaag in de competitie pas in maart), maar het na de winterstop steeds wegzakte en Rutten maar bleef zeggen 'dat het steeds beter gaat' terwijl de resultaten steeds minder werden en het spel ook.
 

Eef de Kip

Well-known member
We hebben nog Vitesse uit, AZ uit, VVV uit, Ajax uit, Excelsior uit en WIllem II uit. Genoeg 'bananenschillen' om nog over te struikelen buitenshuis. En we wisten zelfs al niet eens bij Emmen te winnen.

AZ en Vitesse? Ja datzijn echt tegenstanders waar je bang voor moet zijn maar goed, we gaan het zien.

Jij (en bv ook Pascallovic) hebben last van de JMD-ziekte. De concurrent geen punten meer zien verspelen en zelf in zelfs een thuisduel tegen de nummer 18 een potenti?le bananenschil zien... :p
Geeft niks hoor, ken het gevoel dat je hebt precies.

Nice try maar even voor de volledigheid, ik denk dat we gaan winnen maar gezien de mentale staat van onze ploeg ben ik niet zo heel gerust meer dat dit zekere overwinningen zijn hoewel, nogmaals, ik ons straks wel zie winnen.
Verder begrijp ik goed dat je anderen wil vergelijken met jezelf maar dat gaat 'm helaas niet worden.
 

Pascallovic

Well-known member
Jij (en bv ook Pascallovic) hebben last van de JMD-ziekte. De concurrent geen punten meer zien verspelen en zelf in zelfs een thuisduel tegen de nummer 18 een potenti?le bananenschil zien... :p
Geeft niks hoor, ken het gevoel dat je hebt precies.
Vandaag reken ik gewoon op een overwinning hoor. Voor de rest heb ik er voor de titel weinig vertrouwen in, omdat Ajax telkens als ze een slagje kunnen maken het laat afweten de laatste jaren.
 

JMD

Well-known member
Verder begrijp ik goed dat je anderen wil vergelijken met jezelf maar dat gaat 'm helaas niet worden.
Ik snap best dat je niet wil dat je vergeleken wordt met mij, maar je vertoont toch echt hetzelfde gedrag. Je kan het wel proberen goed te praten ('gezien de mentale staat' enz...), maar dat patroon herken ik.
 

JMD

Well-known member
omdat Ajax telkens als ze een slagje kunnen maken het laat afweten de laatste jaren.
Klopt de laatste jaren wel ja. Maar PSV had dat in de De Boerjaren... Dat soort zaken kunnen gewoon omslaan op een gegeven moment.
(maar het mag van mij natuurlijk wel blijven zoals het is :) )
 

JMD

Well-known member
Vraagje:
Ik zag dat Van Bommel geel kreeg voor zijn gemekker tegen de scheids/4eman/assistent. Tellen gele kaarten voor coaches ook op? Dus dat je na je 5e gele kaart ook 1 duel geschorst bent?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vraagje:
Ik zag dat Van Bommel geel kreeg voor zijn gemekker tegen de scheids/4eman/assistent. Tellen gele kaarten voor coaches ook op? Dus dat je na je 5e gele kaart ook 1 duel geschorst bent?

Nee. Net bij de Tafel van Kees werd gemeld dat je wel 50 gele kaarten kunt krijgen als trainer. Wassen neus dus.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik snap best dat je niet wil dat je vergeleken wordt met mij, maar je vertoont toch echt hetzelfde gedrag. Je kan het wel proberen goed te praten ('gezien de mentale staat' enz...), maar dat patroon herken ik.

Ik probeer niets goed te praten maar ik denk dat er nog wel wat verschil zit in onze kijk op onze club maar probeer het vooral krampachtig 1 op 1 te vergelijken, als je je daar prettiger bij voelt dan is het je gegund.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
The day after. Hoe kun je als nr 15 zo balen van puntverlies tegen de koploper? Nou zoals gister dus.

Dat doelpunt van Malen kostte ons twee punten en vijf plekken op de ranglijst.

Nu zul je echter flink punten moeten scoren met het rijtje Fortuna uit
Willem II thuis
ADO uit
De Graafschap thuis
Excelsior thuis

Staan we hierna nog steeds waar we nu staan, dan ga ik me wel zorgen maken.
 

JMD

Well-known member
Als je 2-2 speelt tegen de koploper dan mag je er toch wel van uit gaan dat je flink wat punten haalt uit die 5 duels die je noemt?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat mag ik wel hopen ja, maar nu Schaars weer wegvalt kan dat ook impact hebben op de groep. Daarnaast komt er nu meer druk op de ketel.

Toch hebben we echt voldoende kwaliteiten om 'gewoon' nog een plek bij de eerste 8 te bemachtigen.
 

JMD

Well-known member
Wat heeft Schaars? Want dat zag er niet goed uit. Echt triest voor hem. Had deze (of vorige) week een interview met de VI, waarin hij aangaf dat hij hoopte voorlopig blessurevrij te blijven. Het heeft niet zo mogen zijn.


Lees net de volgende statistiek:
PSV kreeg na de winterstop 8 ballen op goal tegen, 7 ervan werden een goal. Dodelijke statistiek waarmee je nooit een titel gaat halen. Dat moet dus echt beter.
 
Bovenaan