Eredivisie 2020-2021

JMD

Well-known member
Jezus wat zit je in de zeikmodus. Heeft AZ gewoon netjes om uitstel gevraagd of zaten ze net zoals jij te janken? AZ heeft gewoon eerder terecht geprobeerd om de CL poet binnen te halen. Ze hadden daar argumenten voor en het belang is dan te groot om het niet te proberen.
Dat mag je zeiken vinden, alleen waar is dan zo meteen het einde: gaan we voortaan voor/na elk voorrondeduel (en duels in de latere fases) duels verplaatsen?

En waarom dan wel/niet? Stel dat AZ doorkomt tegen Kiev, dan is er geen enkele reden om dat uitstel ook niet aan te vragen voor de duels tegen Gent/Wien...

Sorry, ik vind dit idd gezeur. En vorig seizoen kon dit omdat er ruimte was in de kalender, en dat clubs daar toen gebruik van maakten, niks mis mee. Die ruimte is er nu echter gewoon niet. Door corona kunnen wel meer dingen niet die anders wel kunnen of hadden gekund...
 

ALenstra

Well-known member
De KNVB bedenkt dat niet, die faciliteert slechts. Dit was een wens van de clubs.
Dat klopt. Mijn fout. Het is het spanningsveld tussen een goede voortzetting van de competitie en goede resultaten in de Europese toernooien. En dat schuurt regelmatig. Wat is belangrijker.
 

Forza AZ

Well-known member
Kijken of ze nog een of twee wedstrijden willen gaan verplaatsen mochten ze door gaan. Zou wel een enorme gatenkaas worden dan.
In de eventuele volgende ronde speelt AZ zeker 1x op woensdag, dus dan is verplaatsing van de wedstrijd de zaterdag ervoor niet nodig. En als de wedstrijd op dinsdag de thuiswedstrijd is lijkt me verplaatsing ook niet nodig. Met AA Gent als tegenstander lijkt me het sowieso geen probleem omdat dat heel dichtbij is. En de uitwedstrijd is ook niet de beslissende wedstrijd, dus lijkt me niet dat de KNVB daar dan uitstel voor verleent.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Ja, klopt. En dat hebben ze vorig jaar dus anders aangepakt en toen was het afgekaart. En volgens mij is trouwens de volgende ronde belangrijker, want dan kan je echt CL halen...
Wat een onzin. Hier zijn gewoon afspraken over gemaakt met de KNVB. Als je het een probleem vind moet je daar zijn. Die hadden ook gewoon kunnen zeggen dat er geen wedstrijden verplaatst worden. AZ en alle andere Europees spelende clubs hebben gewoon het recht om uitstel te vragen, en dan is het aan de KNVB om dat te geven of niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Sorry, ik vind dit idd gezeur. En vorig seizoen kon dit omdat er ruimte was in de kalender, en dat clubs daar toen gebruik van maakten, niks mis mee. Die ruimte is er nu echter gewoon niet.
Die ruimte is er wel, want in tegenstelling tot normaal heeft de KNVB al gezegd dat de winterstop gebruikt mag worden voor inhaalwedstrijden. Als Utrecht-AZ op 27 december gespeeld gaat worden, dan houd je nog steeds 3 inhaaldatums over in de winterstop, en ook nog één begin februari en één eind april.
 

Joost

Well-known member
Die ruimte is er wel, want in tegenstelling tot normaal heeft de KNVB al gezegd dat de winterstop gebruikt mag worden voor inhaalwedstrijden. Als Utrecht-AZ op 27 december gespeeld gaat worden, dan houd je nog steeds 3 inhaaldatums over in de winterstop, en ook nog één begin februari en één eind april.
Zou het voor de competitie niet makkelijker zijn om te zeggen dat Utrecht v AZ gepland wordt op 30 september en dat 27 december de uitwijkdatum is wanneer AZ wint van Dinamo Kiev.
 

Abubakari

Well-known member
Zou het voor de competitie niet makkelijker zijn om te zeggen dat Utrecht v AZ gepland wordt op 30 september en dat 27 december de uitwijkdatum is wanneer AZ wint van Dinamo Kiev.
Klopt, want als je al met de hakken over de sloot door gaat thuis tegen Viktoria Plzen is de kans natuurlijk best aanwezig dat je er uit bij Kiev gewoon uitvliegt.
 

JMD

Well-known member
Waarom hebben ze Utrecht - AZ niet naar vrijdag verplaatst?
Te kort op interlands...


De KNVB heeft zelf de regels opgesteld, 1 ervan is deze:
  • In principe worden wedstrijden niet uitgesteld. De enige uitzondering op die regel is wanneer een club geen selectie op de been kan brengen.

;)
 

Fregge

Well-known member
De KNVB heeft zelf de regels opgesteld, 1 ervan is deze:
  • In principe worden wedstrijden niet uitgesteld. De enige uitzondering op die regel is wanneer een club geen selectie op de been kan brengen.
Kun je eens een link geven waarop dit staat? Krijg sterk het idee dat dit met Corona-gevallen te maken heeft nameijk.
 

Forza AZ

Well-known member
Zou het voor de competitie niet makkelijker zijn om te zeggen dat Utrecht v AZ gepland wordt op 30 september en dat 27 december de uitwijkdatum is wanneer AZ wint van Dinamo Kiev.
Utrecht heeft al wedstrijden staan op 27 september en 2 oktober, dus dat kan sowieso niet. 22 of 23 september zou wel kunnen. Misschien heeft de KNVB dit ook wel in gedachten, maar maken ze de definitieve nieuwe datum pas bekend nadat Dinamo Kiev-AZ gespeeld is.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member

Iemand die het hele stuk heeft gelezen ?
 
Bovenaan