Eredivisie 2020-2021

JMD

Well-known member
AZ kan de fijne , ja maar Ajax reflex gebruiken.
Echt he... Omdat dat 1,5 jaar geleden voor een 1/8 finale tegen Real nodig was... Maar toen was er ruimte zat in het systeem, kon 1,5 week later ingehaald worden. Als AZ van Kiev wint kan dit duel pas rond 24 december ingehaald worden. Maar dan zal AZ wel weer klagen dat zij altijd met kerst moeten spelen ofzo... Of dat ze steeds achter lopen in de competitie.

Ik mag leiden dat de competitie in maart weer wordt stilgelegd met AZ op 1 punt van Ajax met 1 duel minder gespeeld... En dat Ajax dan de nummer 1 plek krijgt... ;)
 

Joost

Well-known member
Echt he... Omdat dat 1,5 jaar geleden voor een 1/8 finale tegen Real nodig was... Maar toen was er ruimte zat in het systeem, kon 1,5 week later ingehaald worden. Als AZ van Kiev wint kan dit duel pas rond 24 december ingehaald worden. Maar dan zal AZ wel weer klagen dat zij altijd met kerst moeten spelen ofzo... Of dat ze steeds achter lopen in de competitie.

Ik mag leiden dat de competitie in maart weer wordt stilgelegd met AZ op 1 punt van Ajax met 1 duel minder gespeeld... En dat Ajax dan de nummer 1 plek krijgt... ;)
Volgens de nieuwe regels wordt dan naar gemiddeld aantal punten gekeken...
 

gevegt

Well-known member
Echt he... Omdat dat 1,5 jaar geleden voor een 1/8 finale tegen Real nodig was... Maar toen was er ruimte zat in het systeem, kon 1,5 week later ingehaald worden. Als AZ van Kiev wint kan dit duel pas rond 24 december ingehaald worden. Maar dan zal AZ wel weer klagen dat zij altijd met kerst moeten spelen ofzo... Of dat ze steeds achter lopen in de competitie.

Ik mag leiden dat de competitie in maart weer wordt stilgelegd met AZ op 1 punt van Ajax met 1 duel minder gespeeld... En dat Ajax dan de nummer 1 plek krijgt... ;)
Je begint steeds meer op Abu te lijken.
 

Forza AZ

Well-known member
Echt he... Omdat dat 1,5 jaar geleden voor een 1/8 finale tegen Real nodig was... Maar toen was er ruimte zat in het systeem, kon 1,5 week later ingehaald worden. Als AZ van Kiev wint kan dit duel pas rond 24 december ingehaald worden. Maar dan zal AZ wel weer klagen dat zij altijd met kerst moeten spelen ofzo... Of dat ze steeds achter lopen in de competitie.

De schuld ligt bij de KNVB die dit mogelijk heeft gemaakt door op eigen houtje Ajax-Zwolle te verplaatsen in 2018-19, waarna ze hebben gezegd dat dit voor andere clubs in de toekomst ook toegepast zou kunnen worden. Dan moet je het niet AZ kwalijk gaan nemen, dat ze hier gebruik van maken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Of hebben ze toen ook aangegeven dat dit in de toekomst ook zou gelden voor wedstrijden in de voorronden CL?
 

ALenstra

Well-known member
Nou, alle wedstrijden in de CL en EL zijn belangrijk. Nederlandse clubs moeten zo ver mogelijk komen. Dat is goed voor het Nederlandse voetbal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok maar dan krijg je dus een discussie over wanneer een wedstrijd belangrijk is.

Klopt. Zal ook wel weer een tegenbeweging komen. Ik geloof dat het bereiken van de groepsfase CL puntentechnisch (je krijgt toch vier punten of zoiets bij kwalificatie?) een voltreffer is, dus in die zin zijn het de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Ik weet niet of AZ hierna nog een voorronde moet spelen, maar dat gaat wel een rotzooitje worden. Maar goed, de komende competitie gaat sowieso niet standaard verlopen.
 

Joost

Well-known member
Klopt. Zal ook wel weer een tegenbeweging komen. Ik geloof dat het bereiken van de groepsfase CL puntentechnisch (je krijgt toch vier punten of zoiets bij kwalificatie?) een voltreffer is, dus in die zin zijn het de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Ik weet niet of AZ hierna nog een voorronde moet spelen, maar dat gaat wel een rotzooitje worden. Maar goed, de komende competitie gaat sowieso niet standaard verlopen.

Als AZ wint dan speelt het op 22 of 23 september in Wenen of Gent. Op 29 of 30 september is dan de return in Alkmaar.
Bij een nederlaag tegen Dinamo Kiev stroomt AZ rechtstreeks door naar de groepsfase van de Europa League (vandoor dat de winst op Plzen extra belangrijk was).

Het complete programma is dan;
Di 15/9 Dinamo Kiev-AZ
Za 19/9 AZ-PEC
Di/wo Rapid Wien/Gent-AZ
Za 26/9 Fortuna Sittard-AZ
Di/wo AZ-Rapid Wien/Gent
Zo 4/10 Sparta-AZ
 

JMD

Well-known member
Klopt. Zal ook wel weer een tegenbeweging komen. Ik geloof dat het bereiken van de groepsfase CL puntentechnisch (je krijgt toch vier punten of zoiets bij kwalificatie?) een voltreffer is, dus in die zin zijn het de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Ik weet niet of AZ hierna nog een voorronde moet spelen, maar dat gaat wel een rotzooitje worden. Maar goed, de komende competitie gaat sowieso niet standaard verlopen.
Ja nog 1 voorronde. Dus dat zal ook wel uitstel worden...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kijken of ze nog een of twee wedstrijden willen gaan verplaatsen mochten ze door gaan. Zou wel een enorme gatenkaas worden dan.
 

JMD

Well-known member
De schuld ligt bij de KNVB die dit mogelijk heeft gemaakt door op eigen houtje Ajax-Zwolle te verplaatsen in 2018-19, waarna ze hebben gezegd dat dit voor andere clubs in de toekomst ook toegepast zou kunnen worden. Dan moet je het niet AZ kwalijk gaan nemen, dat ze hier gebruik van maken.
Ja, klopt. En dat hebben ze vorig jaar dus anders aangepakt en toen was het afgekaart. En volgens mij is trouwens de volgende ronde belangrijker, want dan kan je echt CL halen... Gaat AZ dan ook weer zeuren dat een duel verplaatst moet worden omdat Ajax ooit een duel tegen Real Madrid belangrijker vond dan die tegen Zwolle..

Echt, ik had in maart sympathie voor AZ, leuke club, mooie spelers, er werd fantastisch gevoetbald, maar sindsdien ben ik alle sympathie voor ze verloren. AZ staat inmiddels voor Altijd Zeiken lijkt wel.
 

JMD

Well-known member
Kijken of ze nog een of twee wedstrijden willen gaan verplaatsen mochten ze door gaan. Zou wel een enorme gatenkaas worden dan.
Als ze consequent zijn doen ze dat wel... En dan ook alle groepsfaseduels... Ik denk dat AZ ergens in juni 2021 klaar is met de competitie. Kunnen ze weer klagen dat ze de internationals missen wegens het EK...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jezus wat zit je in de zeikmodus. Heeft AZ gewoon netjes om uitstel gevraagd of zaten ze net zoals jij te janken? AZ heeft gewoon eerder terecht geprobeerd om de CL poet binnen te halen. Ze hadden daar argumenten voor en het belang is dan te groot om het niet te proberen.
 
Bovenaan