Eredivisie 2019-2020

Batigoal

Well-known member
2 augustus... Voetbal speel je voor het publiek toch?
Waanzin.

Straks nog op zondagavond een duel erbij en dan op maandag en dan hebben we 9 duels op 9 aparte tijdstippen.

De reactie die je wist dat zou komen.

Men is niet verplicht om op vakantie te gaan he? Er wordt nu in ieder geval m??r voor het publiek gespeeld dan ongelukkige midweekse speelrondes in de winter waar niemand op zit te wachten.
 

Maasveld

Well-known member
Opvallend, Twente heeft een flink bedrag aan tv-gelden moeten inleveren omdat ze vanwege hun gesjoemel jarenlang hoger zijn ge?indigd dan eigenlijk kon. De verdeling voor komend seizoen is echter op basis van de prestaties in diezelfde periode. Waarom wordt er nu niet ge?ndexeerd?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De afspraak was toch dat FC Twente jaarlijks dit voordeel terug zou compenseren? Alleen er is een pauze geweest vanwege de degradatie. Mag toch aannemen dat ze nu weer gaan betalen. Althans, de armlastige gemeente Enschede.
 

Maasveld

Well-known member
De afspraak was toch dat FC Twente jaarlijks dit voordeel terug zou compenseren? Alleen er is een pauze geweest vanwege de degradatie. Mag toch aannemen dat ze nu weer gaan betalen. Althans, de armlastige gemeente Enschede.
Dus die 1,4 miljoen gaan ook over de komende jaren?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie 2019-2020

Ach, non-discussie. Geld zat in Enschede man.

Ik neem aan dat Doan naar Enschede vertrekt. Krijgen daar een leuk ploegje. Rienstra van SC Heerenveen wil ook graag naar Enschede. Room alsnog naar Enschede en niet naar VVV. Ze zijn goed bezig.
 

Maasveld

Well-known member
Ik neem aan dat Doan naar Enschede vertrekt. Krijgen daar een leuk ploegje. Rienstra van SC Heerenveen wil ook graag naar Enschede. Room alsnog naar Enschede en niet naar VVV. Ze zijn goed bezig.
Het lijkt er sowieso op dat VVV haar aandacht heeft verlegd naar Kirschbaum van Leverkusen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Rienstra wil helemaal niet naar Enschede. Was een verzinsel van die "journalist".
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie Diemers ook naar Twente gaan.

Diemers, Rienstra en Doan lijkt mij iets te creatief om samen te spelen, maar een beetje concurrentie is goed.

Het lijkt er sowieso op dat VVV haar aandacht heeft verlegd naar Kirschbaum van Leverkusen.

In dat geval kan FC Twente jullie nog wel eens gaan aftroeven.

Rienstra wil helemaal niet naar Enschede. Was een verzinsel van die "journalist".

Dat zeg je alleen maar omdat je FC Twente een kutclub vindt.
 

Forza AZ

Well-known member
Het EK is uitgesteld tot 2021, dus heeft de Eredivisie nu tijd t/m 30 juni om uitgespeeld te worden. Dat betekent dat er uiterlijk op de volgende dag weer begonnen moet worden (met iedere 3 dagen een speelronde). Er zijn nog 8 speelrondes in de Eredivisie, 1 inhaalronde (AZ-Feyenoord, Utrecht-Ajax) en de bekerfinale:

Optie 1: play-offs met uit en thuiswedstrijden
Herstart uiterlijk: 22 mei. Laatste speeldag: 18 juni. Play-offs 21-30 juni
Optie 2: play-offs met enkele wedstrijden
Herstart uiterlijk: 28 mei. Laatste speeldag: 24 juni. Play-offs 27-30 juni
Optie 3: geen play-offs (nummer 4 of 5 gaat direct EL in)
Herstart uiterlijk: 3 juni. Laatste speeldag: 30 juni.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Gewoon een streep door de competitie, en hopen dat je in September aan een nieuw seizoen kan beginnen.
 

JMD

Well-known member
Ik vond het voorstel van Rummenigge wel goed, speel de competitie in september uit en start dan in oktober met de nieuwe.
Ik ben daar ook voor (heb het ook al eerder hier eens geschetst...), maar dan moet je wel zeker weten dat in september geen Europese competitie start.
En in oktober starten met een nieuw seizoen gaat betekenen dat het heel lastig wordt om dat seizoen in mei/juni af te hebben. (en eigenlijk moet 2021/2022 vroeg beginnen, want dat moet vroeg klaar zijn wegens het feit dat 2022/2023 onderbroken gaat worden door WK, en dus vroeg moet starten)

Verder verwacht men dit najaar weer een piek qua corona, dus zou daar ook zomaar nog wat afgelastingen kunnen zitten, dus beetje marge nemen lijkt me nodig. Kom je dus toch aan jan 2021 beginnen met nieuwe seizoen. ;)
 

JMD

Well-known member
Gewoon een streep door de competitie, en hopen dat je in September aan een nieuw seizoen kan beginnen.

En wat als dat niet lukt? Ga je dan 2 seizoenen op rij een competitie aflasten... Kan je beter van 2 halven een hele maken...
 

erka

Well-known member
Ik ben daar ook voor (heb het ook al eerder hier eens geschetst...), maar dan moet je wel zeker weten dat in september geen Europese competitie start.
En in oktober starten met een nieuw seizoen gaat betekenen dat het heel lastig wordt om dat seizoen in mei/juni af te hebben. (en eigenlijk moet 2021/2022 vroeg beginnen, want dat moet vroeg klaar zijn wegens het feit dat 2022/2023 onderbroken gaat worden door WK, en dus vroeg moet starten)

Verder verwacht men dit najaar weer een piek qua corona, dus zou daar ook zomaar nog wat afgelastingen kunnen zitten, dus beetje marge nemen lijkt me nodig. Kom je dus toch aan jan 2021 beginnen met nieuwe seizoen. ;)

Probleem met de competitie-einden zie ik ook. Europees zou de UEFA er ook voor kunnen kiezen om een eenmalig verkort seizoen te spelen. Of de nationale bekers niet spelen komend seizoen. Geen winterstop. Beetje creativiteit kun je wel wat speeldagen winnen.
 

JMD

Well-known member
Klopt kan ook.

Of je besluit dus als Europa zijnde dat we 2 seizoenen afwerken in 3 jaar.... Heb je tevens ook ruimte in zomer 2022 om op tijd klaar te zijn (want dat seizoen begint immers in januari 2021), zodat je 2022/2023 ergens half juli al kan starten om tijd te winnen als de competitie een week of 6 plat ligt in november/december wegens het WK.
 

Joost

Well-known member
Probleem met de competitie-einden zie ik ook. Europees zou de UEFA er ook voor kunnen kiezen om een eenmalig verkort seizoen te spelen. Of de nationale bekers niet spelen komend seizoen. Geen winterstop. Beetje creativiteit kun je wel wat speeldagen winnen.

Een volledig knock-out toernooi zou een optie zijn.
 
Bovenaan