Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Laten we eerst maar eens proberen de Eredivisie uit te spelen en de bekerfinale te spelen. Play-offs hoeven niet per se.

Als je de play-offs schrapt, dan hoef je pas 2 weken later een herstart te maken, dus op 1 juli. Dat lijkt me dan een betere optie als alles schrappen als zou blijken dat half juni te vroeg is om weer te gaan voetballen.
 

JMD

Well-known member
Die 3 augustusdatum kom ik overigens in geen enkel statement van de UEFA tegen...
Wel zie ik staan dat de juni-interlands (dus ook de PO's voor het EK) opgeschoven worden. Logisch, want die hoeven echt nu nog niet gespeeld te worden. Het EK is pas over een jaar.
 

JMD

Well-known member
https://www.ad.nl/nederlands-voetba..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Wat meer duidelijkheid over hoe de UEFA dan volgend seizoen wil inrichten.
Slotopmerking van Gudde naar de journalist is mooi: 'vakantie kan je dit najaar vergeten'

Maar even serieus: hoe wil je 3 interlands spelen in 10 dagen? Nu komen de spelers op maandag bij elkaar, en dan is het op do/vr/za een duel en op zo/ma/di, daarna weer richting clubs.
De enige optie die ik kan bedenken is wo-za-di, maar dan spelen alle landen tegelijk, en dat wil de UEFA niet. Of zouden ze daar dan nu van af zien? Je kan toch moeilijk de spelers op ma binnen laten komen en dan op di al spelen?
 

Forza AZ

Well-known member
Maar even serieus: hoe wil je 3 interlands spelen in 10 dagen? Nu komen de spelers op maandag bij elkaar, en dan is het op do/vr/za een duel en op zo/ma/di, daarna weer richting clubs.
De enige optie die ik kan bedenken is wo-za-di, maar dan spelen alle landen tegelijk, en dat wil de UEFA niet. Of zouden ze daar dan nu van af zien? Je kan toch moeilijk de spelers op ma binnen laten komen en dan op di al spelen?
Je kunt ook wo/do, za/zo en di/wo spelen. En dan geen clubwedstrijden op de vrijdag erna spelen.
 

ALenstra

Well-known member
Namens Ajax heeft Mark Overmars laten weten te willen stoppen met de competitie. Hij hekelt de KNVB omdat ze wel willen doorgaan.
 

De Wolf

Well-known member
ADO, Fortuna en PEC ook.

Zij wel clubs die wil stoppen met het seizoen bij een club zit die met de huidige stand iets te winnen hebben :rumcolaa:
 

zwammy

Well-known member
NAC gaat stappen ondernemen als de stand zo gaat omdat ze vinden dat ze recht hebben op de po omdat ze een periode hebben gewonnen. Man man, dan weer kansloos eraf, zorg maar eens dat je het overleeft.
 

fortuna1987

Well-known member
De TV-gelden van FOX blijven volgens mij hetzelfde. De clubs missen alleen ongeveer 4 thuiswedstrijden de komende tijd. Maar die inkomsten volgen later misschien alsnog. Als een club dat al niet kan opvangen, dan is dat gewoon een teken van wanbeleid.

Voor Fortuna betekent dit een streep door thuiswedstrijden tegen Ajax, PSV, AZ en Utrecht, wedstrijden waar je normaal veel recettes voor ontvangt. Voor ons gewoon een heel belangrijke inkomstenbron, dus je stelling is wat kort door de bocht.
 

De Wolf

Well-known member
Voor Fortuna betekent dit een streep door thuiswedstrijden tegen Ajax, PSV, AZ en Utrecht, wedstrijden waar je normaal veel recettes voor ontvangt. Voor ons gewoon een heel belangrijke inkomstenbron, dus je stelling is wat kort door de bocht.

Ik verwacht gezien de prognose van het RIVM gisteren dat tot eind juli zeker alle evenementen met veel toeschouwers verboden zullen worden. Dat zou dus betekenen dat mocht het seizoen uitgespeeld wordt dit in lege stadions zal gebeuren.
 

Forza AZ

Well-known member
NAC gaat stappen ondernemen als de stand zo gaat omdat ze vinden dat ze recht hebben op de po omdat ze een periode hebben gewonnen. Man man, dan weer kansloos eraf, zorg maar eens dat je het overleeft.

Als er helemaal niet meer gespeeld kan worden, hoe wil je dan een play-off wel gaan spelen?
 

Forza AZ

Well-known member
Voor Fortuna betekent dit een streep door thuiswedstrijden tegen Ajax, PSV, AZ en Utrecht, wedstrijden waar je normaal veel recettes voor ontvangt. Voor ons gewoon een heel belangrijke inkomstenbron, dus je stelling is wat kort door de bocht.

Je begrijpt me verkeerd. Ik ga er vanuit dat die inkomsten er later dan alsnog komen. Dus moeten de clubs alleen even een buffer aanspreken de komende maanden om die later weer te kunnen aanvullen als de inkomsten er wel zijn. En veel van die recette-inkomsten zijn natuurlijk nu al binnen via seizoenkaarthouders en al gekochte losse kaarten.
 

De Wolf

Well-known member
Je begrijpt me verkeerd. Ik ga er vanuit dat die inkomsten er later dan alsnog komen. Dus moeten de clubs alleen even een buffer aanspreken de komende maanden om die later weer te kunnen aanvullen als de inkomsten er wel zijn. En veel van die recette-inkomsten zijn natuurlijk nu al binnen via seizoenkaarthouders en al gekochte losse kaarten.

Clubs zullen losse kaarten weer terug moeten betalen. Voor seizoenskaarten kan een club een eventuele regeling treffen.
TV gelden zijn binnen dus het enige wat clubs nog kunnen verdienen is een winstpremie en eventueel extra inkomsten uit Europees voetbal wat gehaald kan worden.
 
Bovenaan