Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Ik ben daar ook voor (heb het ook al eerder hier eens geschetst...), maar dan moet je wel zeker weten dat in september geen Europese competitie start.
De UEFA zal eerst nog de huidige CL en EL willen afmaken. Als dat ongeveer gelijk op loopt met de laatste wedstrijden in de nationale competities, dan kun je daarna direct verder gaan met het nieuwe seizoen. Dat zal dan wel een verkorte versie moeten zijn, zeker in de CL en EL, ook omdat je niet extra kan spelen in januari vanwege de weersomstandigheden in vooral Noord en Oost Europa.
 

Bernardo

Well-known member
Ben echt benieuwd wat de KNVB gaat besluiten, zou toch wel een domper zijn mochten we niet promoveren.
 

ALenstra

Well-known member
Eerst maar kijken hoeveel clubs we nog hebben tegen die tijd. Maandenlang zonder inkomsten hakt er enorm op in.
 

Atreides

Well-known member
Voor Europese competities. Ja leuk. En dat we er dan na 1 seizoen achterkomen dat dat toch veel leuker is dan dat geneuzel in die groepen.

Leuk gaat het criterium niet zijn.

Het gaat er alleen om dat de grote clubs een voorspelbaar verdienmodel hebben dat ook nog eens is gemaximaliseerd.
 

Mario

Well-known member
Eerst de nationale competities maar weer op de rails zetten. Europees komt later wel.
 

Batigoal

Well-known member
Het tijdsslot van het volgende seizoen nemen om dit huidige seizoen uit te spelen, vooral met het oog op nog een coronagolf waardoor je weer een periode niet kunt spelen. Enige nadeel is dat je de competitie weer hervat na de contractdatum van 1 juli. Wat ook geen consistente datum is, want in landen als Bulgarije, Israël, Oekraïne is dat 1 juni, dus dat loopt nu al niet gelijk.

Een andere optie is om volgend seizoen voor de nationale competities slechts een heenronde te doen; iedere club speelt slechts 1 keer tegen een andere club. Uiteraard krijg je dan gezeur over wie er meer voordeel heeft dan een ander, maar dat moet men dan maar een keer voor lief nemen. Zit je wel met Europees voetbal, maar dat kun je iets verkorten door vanaf het begin een knock-out-systeem te doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ben echt benieuwd wat de KNVB gaat besluiten, zou toch wel een domper zijn mochten we niet promoveren.

Het is heel flauw, maar het is echt wel weer iets voor Cambuur he :jerry:

Kun je promotie bijna niet meer ontlopen, krijg je dit gedoe.
 

Forza AZ

Well-known member
Eerst maar kijken hoeveel clubs we nog hebben tegen die tijd. Maandenlang zonder inkomsten hakt er enorm op in.

De TV-gelden van FOX blijven volgens mij hetzelfde. De clubs missen alleen ongeveer 4 thuiswedstrijden de komende tijd. Maar die inkomsten volgen later misschien alsnog. Als een club dat al niet kan opvangen, dan is dat gewoon een teken van wanbeleid.
 

Forza AZ

Well-known member
Een andere optie is om volgend seizoen voor de nationale competities slechts een heenronde te doen; iedere club speelt slechts 1 keer tegen een andere club. Uiteraard krijg je dan gezeur over wie er meer voordeel heeft dan een ander, maar dat moet men dan maar een keer voor lief nemen. Zit je wel met Europees voetbal, maar dat kun je iets verkorten door vanaf het begin een knock-out-systeem te doen.
Een andere optie is om éénmalig in verschillende groepen de Eredivisie af te werken. In de eerste fase 2 groepen van 9 (16 wedstrijden voor ieder), en daarna een kampioensgroep en degradatiegroep waarin je alleen tegen de clubs speelt uit de andere groep (8 of 10 wedstrijden voor ieder).
Mocht er minder tijd zijn dan is 3 groepen van 6 ook nog een optie, gevolgd door kampioens, midden en degradatiegroepen (ieder speelt 20 wedstrijden).
 

ALenstra

Well-known member
De TV-gelden van FOX blijven volgens mij hetzelfde. De clubs missen alleen ongeveer 4 thuiswedstrijden de komende tijd. Maar die inkomsten volgen later misschien alsnog. Als een club dat al niet kan opvangen, dan is dat gewoon een teken van wanbeleid.

Ach gelukkig, het valt reuze mee.
 

JMD

Well-known member
Voor wat betreft PSV is het me echt om het even of we uitspelen of niet, denk dat plaats 4 reëel is gezien het hele seizoen. Hoogstens is P3 nog binnen handbereik, maar AZ en Ajax echt niet. Maar ik zou het wel zonde vinden om de spannende race tussen AZ en Ajax te laten beslissen door een 'het seizoen is nu afgelopen', die strijd beloofde nog zoveel moois.
 

Batigoal

Well-known member
Voor wat betreft PSV is het me echt om het even of we uitspelen of niet, denk dat plaats 4 reëel is gezien het hele seizoen. Hoogstens is P3 nog binnen handbereik, maar AZ en Ajax echt niet. Maar ik zou het wel zonde vinden om de spannende race tussen AZ en Ajax te laten beslissen door een 'het seizoen is nu afgelopen', die strijd beloofde nog zoveel moois.

Anderzijds zit je na 1 juli wel met contracten. Kan me voorstellen dat Ajax er niet zoveel zin in heeft als uitgerekend Hakim Ziyech niet meer opgesteld kan worden. Dat is toch wat anders als bij clubs het contract van de tweede doelman ofzo niet verlengd wordt. Zomaar zeggen dat die deadline wel eventjes 2 maanden verschoven wordt zal juridisch niet zo gemakkelijk zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Anderzijds zit je na 1 juli wel met contracten. Kan me voorstellen dat Ajax er niet zoveel zin in heeft als uitgerekend Hakim Ziyech niet meer opgesteld kan worden. Dat is toch wat anders als bij clubs het contract van de tweede doelman ofzo niet verlengd wordt. Zomaar zeggen dat die deadline wel eventjes 2 maanden verschoven wordt zal juridisch niet zo gemakkelijk zijn.

Over deze kwestie wordt later deze maand nog verder overlegd door de FIFA.
 

Mario

Well-known member
Voor wat betreft PSV is het me echt om het even of we uitspelen of niet, denk dat plaats 4 reëel is gezien het hele seizoen. Hoogstens is P3 nog binnen handbereik, maar AZ en Ajax echt niet. Maar ik zou het wel zonde vinden om de spannende race tussen AZ en Ajax te laten beslissen door een 'het seizoen is nu afgelopen', die strijd beloofde nog zoveel moois.

Jammer, we waren nog volop in de race voor het kampioenschap, daar mazzelt Ajax natuurlijk weer eens ...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laten we eerst maar eens proberen de Eredivisie uit te spelen en de bekerfinale te spelen. Play-offs hoeven niet per se.
 
Bovenaan