Eredivisie 2019-2020

Bernardo

Well-known member
Ik hoop het niet. Waarom niet gewoon even een maand wachten en dan een beslissing nemen. Het zou toch zonde zijn om nu de competitie te stoppen als dan in juni blijkt dat er wel gespeeld had kunnen worden.

Alsof over 2 maanden weeer evenementen toegestaan zijn met meer dan 10.000 bezoekers? Geloof ik helemaal niks van. En zonder publiek spelen ben ik gewoon op tegen, voegt niks toe aan de sport.
 

Atreides

Well-known member
Wat mij betreft zou het een chique oplossing zijn dat als Ajax tot kampioen wordt uitgeroepen ze de helft van de CL-gelden in een 'Corona-fonds' stort. Kan daarmee voorkomen worden dat veel clubs omvallen. Bij voorkeur een deftige vooruitbetaling in April van 75% van de verwachte startgelden.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het nogal naïef om te verwachten dat je met 2 maanden weer massaal alles kunt gaan doen hoor. Voor je het weet begin je dan weer van voren af aan.

Klopt. Ik zie ook niet zomaar dat seizoen 2020/2021 gewoon helemaal gespeeld gaat worden. Denk dat we zeker dit najaar nog wel weer zo'n periode krijgen als nu.
 

JMD

Well-known member
Wat mij betreft zou het een chique oplossing zijn dat als Ajax tot kampioen wordt uitgeroepen ze de helft van de CL-gelden in een 'Corona-fonds' stort. Kan daarmee voorkomen worden dat veel clubs omvallen. Bij voorkeur een deftige vooruitbetaling in April van 75% van de verwachte startgelden.
Het plan lijkt me loyaal inderdaad. Het punt is alleen dat pas na seizoen 2020/2021 bekend is wat Ajax verdiend heeft en dan is het al te laat natuurlijk voor eventuele omgevallen clubs.
En het geld krijgen de clubs sowieso volgens mij pas uitbetaald na een seizoen, dus zelfs als je het alleen over het startgeld zou doen, dan alsnog kan je niet van Ajax verwachten dat die van tevoren even wat geld uitlenen.
 

Forza AZ

Well-known member
Alsof over 2 maanden weeer evenementen toegestaan zijn met meer dan 10.000 bezoekers? Geloof ik helemaal niks van. En zonder publiek spelen ben ik gewoon op tegen, voegt niks toe aan de sport.

Voorlopig zijn evenementen alleen tot 1 juni verboden. Dat zou best verlengd kunnen worden, maar wacht dan even met het stilleggen van de Eredivisie tot er meer duidelijk is.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat mij betreft zou het een chique oplossing zijn dat als Ajax tot kampioen wordt uitgeroepen ze de helft van de CL-gelden in een 'Corona-fonds' stort. Kan daarmee voorkomen worden dat veel clubs omvallen. Bij voorkeur een deftige vooruitbetaling in April van 75% van de verwachte startgelden.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand tot kampioen wordt uitgeroepen bij de huidige tussenstand. Ajax zal wel de beste CL-plek krijgen, want die lijst moet je toch aan de UEFA doorgeven, ook als de competitie niet afgerond is.
 

Forza AZ

Well-known member
Klopt. Ik zie ook niet zomaar dat seizoen 2020/2021 gewoon helemaal gespeeld gaat worden. Denk dat we zeker dit najaar nog wel weer zo'n periode krijgen als nu.

Is het dan niet een betere optie om in ieder geval het huidige seizoen uit te spelen als voetbal weer mogelijk is. Ook al is dat pas in het najaar. Anders zit je straks misschien volgend jaar opnieuw met een competitie die niet afgerond kan worden.
En maak dan na afloop van het huidige seizoen een opzet voor 2020/21 die je op meerdere manieren kunt afronden. Bijvoorbeeld door te starten met 2 groepen van 9, en dan na afloop play-offs die je meer of minder lang kunt maken net naar gelang de hoeveelheid tijd die je over hebt.
 

De Wolf

Well-known member
Klopt. Ik zie ook niet zomaar dat seizoen 2020/2021 gewoon helemaal gespeeld gaat worden. Denk dat we zeker dit najaar nog wel weer zo'n periode krijgen als nu.

Dit coronavirus trekt zich weinig aan van het weer. Misschien bij hoge temperaturen dat het wat minder doet maar het zal blijven. Daarom verwacht ik ook pas dat er weer publiek mag komen wanneer het helemaal onder controle is en de vraag is alleen wanneer dat is.
 

gevegt

Well-known member
Gewoon nog even geduld hebben. Als het in mei duidelijk is dat er in juni niet gespeeld kan worden, kun je de competitie er alsnog uitgooien.
 

gevegt

Well-known member
Stel dat de KNVB beslist dat er weer gevoetbald kan worden en de grenzen zijn nog dicht. Dan kunnen zo'n beetje alle buitenlandse spelers niet meer meedoen.
Wij missen dan bijvoorbeeld Bruma. Dat is toch niet eerlijk?
 
Bovenaan