EK 2021 wedstrijdtopic

erka

Well-known member
Belg wilde niet echt buiten trappen leek het. Kuipers grijpt in. 10 bonuspunten voor Bjorn.
 

erka

Well-known member
Toch even mopperen hoor. Echt Frank Snoeks. Ga alsjeblijft wat anders doen. "Vergelijk dit eens tegen Finland" manmanmanman.
 

JMD

Well-known member
Toch even mopperen hoor. Echt Frank Snoeks. Ga alsjeblijft wat anders doen. "Vergelijk dit eens tegen Finland" manmanmanman.
Sporza kijken, nu extra leuk... :)

Tevens was de voorbeschouwing daar mooi, ze besteedden aandacht aan reanimeren en lieten ook nog wat beelden van het EK'92 zien en de zege van Denemarken. Heerlijke beelden met commentaar van o.a. Rik de Saedeleer, en onder de 2-2 van NL tegen Denemarken werd het radiocommentaar van Van Gelder gezet.
 

Maasveld

Well-known member
Toch even mopperen hoor. Echt Frank Snoeks. Ga alsjeblijft wat anders doen. "Vergelijk dit eens tegen Finland" manmanmanman.
Ook gewoon de hele tijd erdoorheen lullen tijdens die minuut applaus he. Wat een verschrikkelijke commentator.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Joost

Well-known member
Als Denemarken met 1 goal verschil wint, dan hebben België en Finland aan een salonremise genoeg om beide door te gaan. Ervan uitgaand dat vier punten voldoende is om bij de beste vier nummers drie te horen.
 

JMD

Well-known member
Als Denemarken met 1 goal verschil wint, dan hebben België en Finland aan een salonremise genoeg om beide door te gaan. Ervan uitgaand dat vier punten voldoende is om bij de beste vier nummers drie te horen.
Klopt. Maar dan zou België bijna zeker geen nummer 1 van de groep worden en denk dat ze dat wel willen.
 

ALenstra

Well-known member
Want?
Ik heb het toernooi van 1986 niet bewust meegemaakt, was pas 6. Dus heb alles letterlijk 'uit de boeken'.
Hij scoorde uit een penalty 1-0 maar was door een terugspeelbal ook verantwoordelijk voor de gelijkmaker van Spanje. Iets wat de Deense fans hem nog steeds kwalijk nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Want?
Ik heb het toernooi van 1986 niet bewust meegemaakt, was pas 6. Dus heb alles letterlijk 'uit de boeken'.

Denemarken speelde fantastisch in de poulefase met o.a. een 2-0 winst op West-Duitsland. Dit was de periode van Danish Dynamite. In de achtste finale kwamen ze tegen Spanje nog op 1-0, maar daarna een blunder van Jesper Olsen 1-1, En daarna 5-1 voor Spanje. Ze misten nog veel kansen maar Spanje maakte wel alles plus nog wat pingels.
 

erka

Well-known member
JMD, mocht je een keer tijd over hebben: leuk om op Youtube sommige oude WK wedstrijden terug te kijken. Zitten mooie potjes tussen. Het gaat wel een stuk langzamer dan tegenwoordig en de overtredingen zijn spijkerhard maar toch.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Want?
Ik heb het toernooi van 1986 niet bewust meegemaakt, was pas 6. Dus heb alles letterlijk 'uit de boeken'.
Het ging erom dat Denemarken toen ook furieus begon, 1-0 voorkwam en toen bliezen ze de turbo op: 1-5
 

JMD

Well-known member
Denemarken speelde fantastisch in de poulefase met o.a. een 2-0 winst op West-Duitsland. Dit was de periode van Danish Dynamite. In de achtste finale kwamen ze tegen Spanje nog op 1-0, maar daarna een blunder van Jesper Olsen 1-1, En daarna 5-1 voor Spanje. Ze misten nog veel kansen maar Spanje maakte wel alles plus nog wat pingels.
Ja, dat van die uitslagen wist ik. Mijn vader zat tijdens de groepsfase van dat WK in Denemarken voor een cursus en hij vertelde me later vaak dat hij met de Denen het voetbal had gekeken en dat dat erg gezellig was...

Ik wist alleen niet van Jesper Olsen.
 

JMD

Well-known member
Het ging erom dat Denemarken toen ook furieus begon, 1-0 voorkwam en toen bliezen ze de turbo op: 1-5
Ja, dat wist ik. Wist dus alleen niet van Olsen.


Net de beelden van België - Denemarken van EK 1984 op de Belg, met commentaar van De Saedeleer...
Wat is het toch dat de beelden van jaren '80/90 me zoveel meer doen dan beelden van nu....
Ik kroop zojuist zo ongeveer 'in' de TV, België 2-0 voor en het werd 2-3... Dat wist ik dus niet...
 

JMD

Well-known member
Zo, fraaie combinatie. Maar was dat geen buitenspel op het eind?

Nee, dus zeker niet...
 
Bovenaan