District West II

Unregistere

Well-known member
De titelstrijd in 1B blijft lekker spannend. Rijsoord won met 4-2 van BVCB en dus houden de Kraaien twee punten voorsprong op het eveneens winnende SHO (2-0 tegen Deltasport) en Kloetinge (1-0 tegen Die Haghe).

Onderin deden de mannen van Bati zeer goede zaken. RVVH was helemaal los in Naaldwijk en won met 0-6 bij Westlandia. Daardoor zijn ze De Meeuwen voorbij en dus staan de Ridderkerkers nu op een nacompetitieplek. Zelfs rechtstreeks handhaven is nog mogelijk, want de achterstand op de veilige elfde plaats is vier punten. Duimen maar, Bati!

Unregistere

Well-known member
Da's het leuke van een forum vind ik. :duim:

Straks naar Dubbeldam - Coal voor de krant. Potje in de derde klasse B hoog. Eens zien hoe Dubbeldam er momenteel voor staat. Laatste keer dat ik ze zag was nog voor de winterstop, toen ze vrij simpel door de 'kwalificatie' heen rolden. Toen troffen ze Coal overigens ook en dat werd 1-1, dus mogelijk zijn de Rotterdammers een pittige opponent voor ze. Hebben nu ook een puntje meer (vier uit twee tegenover drie uit twee voor Dubbeldam). Enige nadeel is dat het duel wordt afgewerkt op het kunstgrasbijveld, net wat minder leuk dan op het hoofdveld.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Spreek je dat uit als kowal of als kool?

Officieel is het vermoedelijk het laatste, want de club is ooit opgericht vanuit de steenkolenindustrie in Rotterdam. Voluit is het Rotterdamse Voetbal Vereniging Coal Overseas Association Limited. Maar op z'n Rotterdams wordt het uiteraard gewoon Kowal.

Dubbeldam kwam er overigens nauwelijks aan te pas. De keuze voor het kunstgrasbijveld was natuurlijk noodgedwongen, maar het pakte niet lekker uit. Deze ondergrond bleek perfect voor Coal, dat een groot aantal handige (zaal)voetballers in de ploeg heeft. Veel spelers met Bosnische roots ook, waarvan Adnan Alisic (o.a. ex-FC Dordrecht, -Excelsior en -FC Utrecht) de bekendste is. Hij speelde op zijn gemakje centraal achterin. Na een redelijk begin van Dubbeldam nam Coal het helemaal over en stond het halverwege 0-2.

Alsof dat al niet lastig genoeg was, pakte middenvelder Wesley Borsboom kort na rust rood na een onhandige kopstoot en kon Dubbeldam met tien man door. Zoals zo vaak zie je dan dat dit soms goed uitpakt, want Coal leek er niet echt mee om te kunnen gaan. Dennis Geschiere had de 1-2 op de schoen alleen voor de keeper, maar miste toen nog. Even later scoorde de topscorer wel en hij kwam ook nog in de buurt van de gelijkmaker. Vier minuten voor tijd schoot de 39-jarige Coal-invaller Abdullah Gorer een vrije trap echter op z'n Sch?nes in de verre hoek en was het klaar.

Coal staat er goed voor met 7 uit 3, Dubbeldam moet met 3 uit 3 een pas op de plaats maken. Opvallend is ook dat halverwege vijf van de bovenste zes teams uit het voormalige 3C afkomstig zijn en dat de teams uit 3D, waarin ook Dubbeldam was ingedeeld, vrijwel allemaal bij de onderste helft staan. Coal is dus de enige uitzondering.

D13NsEnWkAAm8g1.jpg:large

In de rust was er nog een bestuurslid van Coal aanwezig. Hij toonde zich zeer kritisch over de plannen van de KNVB, die in zijn ogen probeert het zondagvoetbal in West II van de kaart te vegen. Ook had hij zijn twijfels bij de enqu?te waarop de KNVB zich zou baseren. Bij Coal is er niemand benaderd om deze in te vullen en volgens hem bij de andere Rotterdamse clubs evenmin.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Die man praat vanuit zijn visie en die van zijn club. Ik snap wel dat hij vraagtekens zet bij deze oplossing. Niemand die weet wie die enqu?te ingevuld zouden hebben. Misschien is die wel nooit ingevuld, zou me niets verbazen.

In dat kader is dit ook nog wel een aardig bericht over het kwade bestuur van WIK: https://www.voetbalrotterdam.nl/201...rde-en-vierde-klas-op-te-heffen-terugdraaien/

Had De Waan ook al eens gepost, maar mag best een keer herhaald worden. Daar had de Coal-man het namelijk ook nog over, de reactie van WIK.

de waan

Well-known member
Ook had hij zijn twijfels bij de enqu?te waarop de KNVB zich zou baseren. Bij Coal is er niemand benaderd om deze in te vullen en volgens hem bij de andere Rotterdamse clubs evenmin.

Dat begint wel een raar verhaal te worden, want dat heb ik inmiddels van meerdere kanten gehoord. Best apart als de KNVB beweert 6000 spelers te hebben gevraagd.

Unregistere

Well-known member
Mooi omschreven een ongelukkige kopstoot.

Onhandige kopstoot, stond er. En zijn trainer was er niet blij mee:

2hx50dj.png

Dat begint wel een raar verhaal te worden, want dat heb ik inmiddels van meerdere kanten gehoord. Best apart als de KNVB beweert 6000 spelers te hebben gevraagd.

Heel apart inderdaad. Bovendien vond men bij Coal dat de mening van bestuurders zwaarder had moeten wegen dan die van spelers, aangezien die toch in het volgende jaar weer ergens anders kunnen spelen en over het algemeen niet bekend echt met de langere termijn bezig zijn.

de waan

Well-known member
Precies wat ik elders ook al meldde. Die zijn bezig met het hier en nu en hun eigen cirkeltje. Als je niet anders gewend bent dan dat je op zondag (of zaterdag ) speelt is het niet zo gek dat je invult dat je niet zo veel zin hebt om daar iets aan te veranderen.

Unregistere

Well-known member
Maar als je de mening van de leden zou willen weten, moet je niet de spelers van het eerste elftal ondervragen. Bij de meeste clubs, zelfs op dit niveau, zijn die namelijk niet representatief voor het gemiddelde lid. Vooral in Rotterdam zie je best vaak vriendenclubjes opduiken die samen naar een vereniging gaan. Als ze dan een jaar later liever elders spelen en welkom zijn, stappen ze ook allemaal tegelijk over. Van zondag naar zaterdag, weer terug, enzovoort. Dus in die zin vind ik het logischer om bestuursleden te ondervragen.

Al is dat niet het belangrijkste punt. Dat blijft namelijk de volstrekte onduidelijkheid over wie dan die mensen zijn die de enqu?te hebben ingevuld. Zeker in Rotterdam zijn de meeste bestuursleden 'oude rotten' die elkaar allemaal al jaren kennen. Als dan ik toevallig in een paar weken tijd bij wedstrijden van twee Rotterdamse zondagclubs ben en ik hoor de bestuursleden afzonderlijk van elkaar met hetzelfde verhaal komen over die enqu?te, begrijp ik wel dat zij twijfels hebben. Zelf ken ik ook genoeg voetballers in deze afdeling en ik heb nog van geen ??n gehoord dat zij deelnamen aan de enqu?te of dat een teamgenoot die had ingevuld. Raar toch? De KNVB zou het moeten weten en kan onduidelijkheid wegnemen door hier meer over te zeggen, maar ze gaan zelfs niet in op vragen van bijvoorbeeld het bestuur van WIK. Dat geeft in mijn ogen te denken.

Joost

Well-known member
Maar als je de mening van de leden zou willen weten, moet je niet de spelers van het eerste elftal ondervragen. Bij de meeste clubs, zelfs op dit niveau, zijn die namelijk niet representatief voor het gemiddelde lid. Vooral in Rotterdam zie je best vaak vriendenclubjes opduiken die samen naar een vereniging gaan. Als ze dan een jaar later liever elders spelen en welkom zijn, stappen ze ook allemaal tegelijk over. Van zondag naar zaterdag, weer terug, enzovoort. Dus in die zin vind ik het logischer om bestuursleden te ondervragen.

Al is dat niet het belangrijkste punt. Dat blijft namelijk de volstrekte onduidelijkheid over wie dan die mensen zijn die de enqu?te hebben ingevuld. Zeker in Rotterdam zijn de meeste bestuursleden 'oude rotten' die elkaar allemaal al jaren kennen. Als dan ik toevallig in een paar weken tijd bij wedstrijden van twee Rotterdamse zondagclubs ben en ik hoor de bestuursleden afzonderlijk van elkaar met hetzelfde verhaal komen over die enqu?te, begrijp ik wel dat zij twijfels hebben. Zelf ken ik ook genoeg voetballers in deze afdeling en ik heb nog van geen ??n gehoord dat zij deelnamen aan de enqu?te of dat een teamgenoot die had ingevuld. Raar toch? De KNVB zou het moeten weten en kan onduidelijkheid wegnemen door hier meer over te zeggen, maar ze gaan zelfs niet in op vragen van bijvoorbeeld het bestuur van WIK. Dat geeft in mijn ogen te denken.

Wellicht heeft Diederik Stapel de enquete gedaan.

JMD

Well-known member
De volgende West II-ploeg die naar zaterdag gaat: GDA uit Den Haag.
Overigens is GDA misschien wel een van de mooiste afkortingen van het amateurvoetbal.

Bovenaan