District West II

noordooster

Well-known member
Maar dat laatste is natuurlijk alleen bij duels tussen 2 zondagploegen, dus wat is het probleem voor een zaterdagploeg daarin?

Mijn punt was met name, dat de KNVB aangaf niet te gaan kiezen voor weekendvoetbal, terwijl men dat in feite wel doet.
Verder ga je nu voor het eerst krijgen, dat er in zaterdagcompetities op zondag gevoetbald gaat worden. Nooit eerder vertoond.

Ik ben sowieso geen voorstander van weekendvoetbal, mede vanwege idiote en verschillende aanvangstijden en vanwege allerlei wedstrijden in 1 competitie verspreid over het weekend.
Voor de zaterdagwedstrijden zouden ze een standaardaanvangstijd van 14.00, 14.30 of 15.00 uur moeten vastleggen, waarvan alleen mag worden afgeweken als beide clubs het daarover eens zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik ben sowieso geen voorstander van weekendvoetbal, mede vanwege idiote en verschillende aanvangstijden en vanwege allerlei wedstrijden in 1 competitie verspreid over het weekend.
Voor de zaterdagwedstrijden zouden ze een standaardaanvangstijd van 14.00, 14.30 of 15.00 uur moeten vastleggen, waarvan alleen mag worden afgeweken als beide clubs het daarover eens zijn.
zucht....
 

noordooster

Well-known member
Dan kan het scorebord in de kantine om 16:15 uur niet in zijn geheel bijgewerkt worden.

Ik ben tegen gemengde competities en tegen het zogenaamde weekendvoetbal.
Ik constateer ook, dat een grote meerderheid van de zondagclubs niet op zaterdag wil voetballen en dat dat in nog veel ruimere mate geldt voor zaterdagclubs die niet op zondag willen voetballen.
Verder geeft een grote meerderheid van de clubs aan, dat voetballen op zaterdag om 14.00 , 14.30 of 15.00 uur de voorkeur geniet.

Ik sluit me hierbij aan.
 

noordooster

Well-known member
Dat geniet niet mijn voorkeur , 14.30 vind ik de beste aanvangstijd.
Overigens geniet , gezien de huidige aanvangstijden in de zaterdagcompetities, 15.30 uur ook niet de voorkeur bij de clubs.
Een enkele sporadisch te vinden uitzondering daargelaten.
 

noordooster

Well-known member
Meen je dat nou? Dat wist ik nog niet!

Ja hoor, en blijkens een enqu?te zien ook veel clubs dat net als ik niet zitten.
Bijna niemand van de zaterdagclubs wil op zondag voetballen en een grote meerderheid van de zondagclubs wil niet op zaterdag voetballen.
Maar omdat het zondagvoetbal op allerlei gebied in de problemen zit, wil men kennelijk dat zogenaamde weekendvoetbal er toch doordrukken, in ieder geval binnenkort in west 2 in de zaterdagcompetities.
 

Unregistere

Well-known member
De titelstrijd in 1B blijft lekker spannend. Rijsoord won met 4-2 van BVCB en dus houden de Kraaien twee punten voorsprong op het eveneens winnende SHO (2-0 tegen Deltasport) en Kloetinge (1-0 tegen Die Haghe).

Onderin deden de mannen van Bati zeer goede zaken. RVVH was helemaal los in Naaldwijk en won met 0-6 bij Westlandia. Daardoor zijn ze De Meeuwen voorbij en dus staan de Ridderkerkers nu op een nacompetitieplek. Zelfs rechtstreeks handhaven is nog mogelijk, want de achterstand op de veilige elfde plaats is vier punten. Duimen maar, Bati!
 

Unregistere

Well-known member
Da's het leuke van een forum vind ik. :duim:

Straks naar Dubbeldam - Coal voor de krant. Potje in de derde klasse B hoog. Eens zien hoe Dubbeldam er momenteel voor staat. Laatste keer dat ik ze zag was nog voor de winterstop, toen ze vrij simpel door de 'kwalificatie' heen rolden. Toen troffen ze Coal overigens ook en dat werd 1-1, dus mogelijk zijn de Rotterdammers een pittige opponent voor ze. Hebben nu ook een puntje meer (vier uit twee tegenover drie uit twee voor Dubbeldam). Enige nadeel is dat het duel wordt afgewerkt op het kunstgrasbijveld, net wat minder leuk dan op het hoofdveld.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Spreek je dat uit als kowal of als kool?

Officieel is het vermoedelijk het laatste, want de club is ooit opgericht vanuit de steenkolenindustrie in Rotterdam. Voluit is het Rotterdamse Voetbal Vereniging Coal Overseas Association Limited. Maar op z'n Rotterdams wordt het uiteraard gewoon Kowal.

Dubbeldam kwam er overigens nauwelijks aan te pas. De keuze voor het kunstgrasbijveld was natuurlijk noodgedwongen, maar het pakte niet lekker uit. Deze ondergrond bleek perfect voor Coal, dat een groot aantal handige (zaal)voetballers in de ploeg heeft. Veel spelers met Bosnische roots ook, waarvan Adnan Alisic (o.a. ex-FC Dordrecht, -Excelsior en -FC Utrecht) de bekendste is. Hij speelde op zijn gemakje centraal achterin. Na een redelijk begin van Dubbeldam nam Coal het helemaal over en stond het halverwege 0-2.

Alsof dat al niet lastig genoeg was, pakte middenvelder Wesley Borsboom kort na rust rood na een onhandige kopstoot en kon Dubbeldam met tien man door. Zoals zo vaak zie je dan dat dit soms goed uitpakt, want Coal leek er niet echt mee om te kunnen gaan. Dennis Geschiere had de 1-2 op de schoen alleen voor de keeper, maar miste toen nog. Even later scoorde de topscorer wel en hij kwam ook nog in de buurt van de gelijkmaker. Vier minuten voor tijd schoot de 39-jarige Coal-invaller Abdullah Gorer een vrije trap echter op z'n Sch?nes in de verre hoek en was het klaar.

Coal staat er goed voor met 7 uit 3, Dubbeldam moet met 3 uit 3 een pas op de plaats maken. Opvallend is ook dat halverwege vijf van de bovenste zes teams uit het voormalige 3C afkomstig zijn en dat de teams uit 3D, waarin ook Dubbeldam was ingedeeld, vrijwel allemaal bij de onderste helft staan. Coal is dus de enige uitzondering.

D13NsEnWkAAm8g1.jpg:large


In de rust was er nog een bestuurslid van Coal aanwezig. Hij toonde zich zeer kritisch over de plannen van de KNVB, die in zijn ogen probeert het zondagvoetbal in West II van de kaart te vegen. Ook had hij zijn twijfels bij de enqu?te waarop de KNVB zich zou baseren. Bij Coal is er niemand benaderd om deze in te vullen en volgens hem bij de andere Rotterdamse clubs evenmin.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Ja geef de KNVB maar de schuld van die neergang van het zondagvoetbal in West 2.
Die man van Coal en de papegaai kakelen als een kip zonder kop.
 

Unregistere

Well-known member
Die man praat vanuit zijn visie en die van zijn club. Ik snap wel dat hij vraagtekens zet bij deze oplossing. Niemand die weet wie die enqu?te ingevuld zouden hebben. Misschien is die wel nooit ingevuld, zou me niets verbazen.

In dat kader is dit ook nog wel een aardig bericht over het kwade bestuur van WIK: https://www.voetbalrotterdam.nl/201...rde-en-vierde-klas-op-te-heffen-terugdraaien/

Had De Waan ook al eens gepost, maar mag best een keer herhaald worden. Daar had de Coal-man het namelijk ook nog over, de reactie van WIK.
 

noordooster

Well-known member
Ik zet ook vraagtekens bij de gevonden oplossing.
Met name bij enkele uitzonderlijke concessies die worden gedaan aan clubs die in west 2 over gaan stappen naar za.

Maar zeg het maar.... Zondagvoetbal in de derde en vierde divisie laten bestaan ?
Welke oplossingen zien die criticasters dan ?
 
Bovenaan