District West II

noordooster

Well-known member
https://www.voetbalrotterdam.nl/201...-van-ledenraad-en-niet-van-individuele-clubs/

In de eerste 2 alinea's wordt m.i. goed omschreven waar de KNVB de mist in dreigt te gaan.
Waarom moeten die ledenraadsleden uit het hele land nou uiteindelijk beslissen over wijzigingen in West 2.

En waarom dreigt de KNVB opnieuw de wensen van de clubs te negeren ?
En als je de uitslag van de BAV enqu?te niet vertrouwt, is het dan zo moeilijk om alle betreffende clubs te raadplegen ?
Geen idee of dat in West ook gebeurd is, maar in het verleden werden er ook wel regiobijeenkomsten georganiseerd. ( wat ook in het artikel wordt genoemd )

noordooster

Well-known member
En zijn de ledenraadsleden uit West II die hierover beslissen. Staat gewoon in het artikel.

Nou niet echt, he. Een conceptvoorstel van het bestuur KNVB wordt voorgelegd aan die mensen uit West 2. Staat nergens dat zij beslissen, het lijkt er meer op dat ze advies kunnen geven. Daarna gaat het bestuur een besluit nemen.
Waarna vervolgens die 30 leden uit het hele land ja of nee kunnen zeggen tegen wijzigingen in het reglement.

En van zo'n reglementswijziging lijkt me al snel sprake wanneer men iets gaat wijzigen in de competitiestructuur , artikel 6 , hoofdstuk 2 reglement wedstrijden amateurvoetbal, waar men nu uitgaat van de huidige structuur.

Maar als iemand me kan uitleggen dat het anders zit, dan hoor ik het graag.

Blijft dat ik het vreemd zou vinden , als men zou kiezen voor de zogenaamde beker-weekendvoetbal-variant , waar slechts 15 % van de clubs in de BAV enquete voor koos, terwijl andere varianten (veel ) meer stemmen hadden.

de waan

Well-known member
Je hebt gelijk. Ik was even op het verkeerde been gezet door het zinnetje dat het werd voorgelegd aan de ledenraadsleden van West II.

Ergens ook wel weer logisch, aangezien het (waarschijnlijk) een vrij ingrijpende wijziging is en de KNVB is nogal een bureaucratische instelling. Buiten dat is het waarschijnlijk vooral een formele klap die erop gegeven moet worden. Als er ??n voorstel is geweest waar lang en tot in den treure op gekauwd is met werkgroepen, praatsessies, inspraakavonden, enqu?tes en was dies meer zij voordat het ?berhaupt tot een voorstel kwam is het dit wel.

noordooster

Well-known member
Nou...., in het licht van de uitkomsten van de BAV-enqu?te is de kop nog niet zo verkeerd.
Waar gevraagd werd naar een oplossing voor de problematiek in het zondagvoetbal van West 2 geven de clubs duidelijk een bepaalde richting aan.
Dat geldt bv ook voor de vraag over aanvangstijden op zaterdag bij eventueel gemengde competities en voor de animo van zondagclubs om op zaterdag te voetballen.
Als vervolgens geconcludeerd zal worden dat het weekendvoetbal volgens het bekerprincipe moet worden ( hierover heeft de ledenraad het laatste woord )valt de kop te begrijpen.

Ik ken geen betere recente opiniepeilingen in West 2 over deze problematiek dan de BAV enquete .
Als die er wel zijn zie ik het graag...

Unregistere

Well-known member
Toch weer een puntje voor RVVH in 1B gisteren, Bati: 1-1 tegen Forum Sport. Omdat Deltasport ook gelijkspeelde tegen Heinenoord (1-1) liep RVVH niet echt in op die ploeg, maar wel op De Meeuwen en Die Haghe.

Die teams verloren van de toppers Rijsoord en SHO. Ook Kloetinge won, van BVCB. Bovenin dus Rijsoord 16-35, SHO 16-33 en Kloetinge 16-32.

Onderin Die Haghe 16-15, De Meeuwen 16-15, Deltasport 13-13 en RVVH 15-12. Ook SV Poortugaal (16-16) is nog niet echt veilig te noemen.

Zelf straks op pad naar SV Charlois - RCD in de derde klasse Q4, waar de Dordtenaren een ultieme poging wagen om nog bij de bovenste zes te eindigen. Dan moeten ze wel winnen. Als dat lukt, zitten ze er hoe dan ook bij en gaan ze verder in de poule 'Hoog'. Een gelijkspel betekent dat ze verder moeten in de poule 'Laag'.

Unregistere

Well-known member
Nou, het zat er voor RCD geen moment in. Op bezoek bij SV Charlois, dat vol voor de winst speelde om zo een extra thuisduel veilig te stellen, stonden ze na zes minuten al met 2-0 achter. Hoewel Claudio Teneggi en Luiferdi Marchena de Dordtenaren op gelijke hoogte brachten, was het daarna toch weer Charlois dat toesloeg en met een 4-2 voorsprong mocht rusten. Na rust binnen de minuut al de 5-2 aan de beroemde Oldegaarde. Een strafschop, benut door Jeroen Snoek, bracht RCD nog wel op 5-3, maar in de twintig resterende minuten vielen de benodigde drie goals niet meer. Integendeel, in de slotfase liepen de Rotterdammers nog uit naar 7-3.

RCD gaat dus verder in de poule 'Laag', waarin handhaving in de derde divisie de doelstelling is. Hoe dat precies werkt en tegen wie ze moeten, gaat trainer Pippy Pruymboom de komende dagen maar eens uitzoeken. ,,Daar moet je bijna voor gestudeerd hebben", vertrouwde hij mij toe. En onoverzichtelijk is het zeker in het nu al gigantisch mislukte experiment met de gecombineerde derde en vierde klasse!

Unregistere

Well-known member
Bij SV Charlois is men overigens geen voorstander van weekendvoetbal, als ik de aanwezige bestuursleden gisteren goed begrepen heb. Al had dat volgens mij ook grotendeels te maken met het feit dat ze twee standaardteams hebben en dat zou dan niet meer mogen. Ze verwachten dat ze komend seizoen veel in de regio Den Haag zullen moeten voetballen, omdat het aanbod aan zondagclubs in Rotterdam en omstreken niet zo groot meer is. De opzet van dit seizoen kon ook bij deze fusieclub trouwens op weinig sympathie rekenen.

Verhaaltje nog van gisteren:

20tkxty.png

Unregistere

Well-known member
Overigens vrij opmerkelijk, maar het blijkt nu dat teams die zich in de Q-afdelingen hebben geplaatst voor de 'poule Hoog' nog altijd kans maken om uiteindelijk in de vierde klasse te belanden.

* De nummers 11 en 12 uit 3e klasse hoog spelen volgens een hiervoor vastgesteld schema samen met de periodekampioenen van de 3e klasse laag een nacompetitie voor 2 plaatsen in de 3e klasse van het zondagvoetbal.
* De kampioenen en nummer 2 uit de 3e klasse laag promoveren naar de 3e klasse van het zondagvoetbal.
* De nummers 3, 4 en 5 uit de 3e klasse laag spelen volgens een hiervoor vastgesteld schema samen met de nummers 11 en 12 van de 3e klasse hoog een nacompetitie voor 2 plaatsen in de 3e klasse van het zondagvoetbal.
* De overige nummers spelen seizoen ‘19/20 4e klasse van het zondagvoetbal.

Misschien moet RCD dus nog wel blij zijn dat ze in 'laag' zijn beland, want de kans dat ze daar een klassering behalen die recht geeft op een plek in de derde klasse lijkt dan op voorhand hoger.

Unregistere

Well-known member
Uit de categorie opvallend: zondagderdeklasser FC IJsselmonde wordt de rest van dit seizoen getraind door Giovanni Franken. De onlangs bij Achilles Veen ontslagen trainer, daarvoor jaren actief bij het RVVH van Batigoal, volgt Marco van Rijn op. Wordt als een soort vriendendienst gezien. Ze spelen in de derde klasse 'hoog'.

Na dit seizoen staat Gokan Akgoz, nu nog trainer van ASWH 2, vrijwel zeker voor de groep bij IJsselmonde.

JMD

Well-known member
Overigens vrij opmerkelijk, maar het blijkt nu dat teams die zich in de Q-afdelingen hebben geplaatst voor de 'poule Hoog' nog altijd kans maken om uiteindelijk in de vierde klasse te belanden.
Was aan het begin van het seizoen ook al bekend.

En verder kan je natuurlijk altijd beter in 'hoog' zitten, want het ergst wat dan kan gebeuren is dat je nacompetitie moet spelen om uit de 4e klasse te blijven. In 'laag' degraderen er sowieso een stuk of 3 ploegen. En aangezien de competitie maar een duel of 7-8 is kan je zomaar snel in de problemen komen.

Unregistere

Well-known member
Mwah, dat is de vraag. Een team als RCD was eigenlijk net niet goed genoeg voor 'hoog' en als ze dat wel gehaald hadden, was de kans groot dat ze daarin onderin eindigden en dus nacompetitie moesten ballen. Nu lijkt de kans wat groter dat ze zich in 'laag' rechtstreeks verzekeren van een plek in de derde klasse. Maar je weet het nooit zeker.

Blijft echter wel een gekke regel dat je in een poule kunt zitten waaruit je uiteindelijk zowel naar de tweede klasse als naar de vierde klasse kunt gaan.

de waan

Well-known member
Nog vreemder is het dat 'leenclubs' uit een ander district hier mee te maken krijgen.

Ik kan me zo voorstellen dat de derde klasse in West II van een minder gehalte is dan in Zuid I.

Batigoal

Well-known member
Uit de categorie opvallend: zondagderdeklasser FC IJsselmonde wordt de rest van dit seizoen getraind door Giovanni Franken. De onlangs bij Achilles Veen ontslagen trainer, daarvoor jaren actief bij het RVVH van Batigoal, volgt Marco van Rijn op. Wordt als een soort vriendendienst gezien. Ze spelen in de derde klasse 'hoog'.

Na dit seizoen staat Gokan Akgoz, nu nog trainer van ASWH 2, vrijwel zeker voor de groep bij IJsselmonde.

Ik heb nog nooit van FC IJsselmonde gehoord; is dat een fusieclub?

Bovenaan