District West II

Unregistere

Well-known member
Dat zou bij een club als HHC straks niet meer kunnen.

https://www.hhc-hardenberg.nl/1/125/hhc-hardenberg-vanaf-9-februari-rookvrij/

Hoever is men in jouw regio en dan vooral bij de topamateurs daarmee ?

Daar merk ik hier niet heel veel van. Er zijn wel clubs, waaronder ASWH, die roken tijdens doordeweekse jeugdtrainingen en op zaterdag tot 12.00 uur verbieden. Dat vind ik op zich wel goed. Sommige clubs gaan nog een stapje verder en verbieden alles. Valt wat voor te zeggen, maar in dit specifieke voorbeeld van Pruymboom vind ik het nou niet zo'n probleem als iemand in de buitenlucht een sigaartje opsteekt rond vier uur op zondagmiddag terwijl er nauwelijks nog mensen in de buurt zijn.

Ik lees nu dit van Frank Venema van VIDB. Dat is dan toch een iets ander verhaal. Of VELO heeft voorkennis, maar dat zou wel vreemd zijn.

https://twitter.com/VenemaFrank/status/1089151604522139648

In West II kunnen ze ook bijna niet anders, willen ze op zondag nog een enigszins normale competitie overhouden. Dat hele gebeuren zoals dit seizoen met een competitie die halverwege wordt gesplitst in hoog en laag is voor niemand leuk. Zeker niet omdat er al diverse clubs zijn gestopt, hetgeen vooraf eigenlijk al te voorspellen was.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Joop Hiele wordt vanaf de zomer trainer van Heinenoord, dat dit seizoen nogal teleurstellend draait in de eerste klasse B. Normaal gesproken handhaven ze zich echter wel en dan kan Joop aan een nieuw team bouwen. Leuk!
 

stc

Well-known member
Wel een mooie post op de Facebook-pagina van BMT op 23 december:

Vanmiddag met 9 spelers op het veld tegen 11 van die boeren moeten spelen maar was mooi om te zien dat ze niks hadden vandaag .ze hadden gedacht om een feestje te bouwen maar niet over de rug van Bmt de jongens van Bmt hadden een geweldige drive en de beste kans van wedstrijd was zelfs voor Bmt he (Kamal)



https://www.facebook.com/VvBmtdenhaag/

BMT is zwaar gestraft voor het opstellen van niet speelgerechtige speler tegen Moerse boys. 3 punten in mindering en 300 euro boete. Speler in kwestie heeft een schorsing van 6 wedstrijden. Ze gaan in beroep.

https://haaglandenvoetbal.nl/2019/01/29/john-de-wit-wij-hebben-dit-absoluut-niet-bewust-gedaan/
 

Unregistere

Well-known member
Wel mooi, als ik die citaten lees hoor ik het De Wit gewoon zeggen. Maar inderdaad een pittige straf, want natuurlijk hebben ze dit niet met opzet gedaan.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper Rijsoord kwam gisteren goed weg in 1B. Er werd verloren van Heinenoord (1-2), maar achtervolger SHO verloor eveneens (2-3 tegen Honselersdijk). Nummer drie Kloetinge speelde gelijk tegen Brielle (1-1) en liep dus iets in. Rijsoord heeft nog altijd twee punten voorsprong op SHO en nu dus drie punten op Kloetinge. Nummer vier BVCB staat na een nederlaag De Meeuwen (1-0) nog altijd zes punten achter, maar doet nog wel mee.

Die zege van De Meeuwen betekent slecht nieuws voor het RVVH van Batigoal. De Ridderkerkers speelden zelf niet, want de degradatiekraker bij het als voorlaatste geklasseerde Deltasport werd afgelast. De Meeuwen liep echter uit en heeft nu zeven punten meer dan hekkensluiter RVVH, wel met een wedstrijd meer gespeeld.
 

Joost

Well-known member
Tsja, clubgrensrechters.

Zeker nu veel meer duels in het lagere amateurvoetbal op foto en video worden vastgelegd groeit de onvrede daarover met de week.
Ik heb afgelopen week zelfs nog getwijfeld of ik de grensrechter van MMC Weert in mijn verslagje geen complimenten zou geven wegens het juist door laten gaan van een doelpunt waar vele collega's gewoon zouden hebben gevlagd. Van buitenspel was in dat geval geen sprake maar de spelsituatie bood de mogelijkheid.
 

Unregistere

Well-known member
In 1B mochten de mannen van Batigoal weer eens juichen. De 1-2 zege bij Die Haghe brengt de Ridderkerkers weer wat dichter in de buurt van de teams op de nacompetitieplaatsen. RVVH is nog wel laatste.

Zowel koploper Rijsoord (4-0 tegen Deltasport) als achtervolgers SHO (0-1 bij BVCB) en Kloetinge (1-2 bij Heinenoord) maakten geen fout.
 

Unregistere

Well-known member
Zou mooi zijn, Bati!

In de 3e klasse Q4 naderen we de ontknoping. Dubbeldam is al enige tijd uitgevoetbald en nog steeds koploper. Volgende week worden de laatste plaatsen verdeeld. De andere Dordtse club, RCD, heeft nog kans om bij de bovenste zes te komen. Ze moeten dan wel winnen bij het reeds geplaatste SV Charlois.
 

Deathprod

Well-known member
De KNVB hoopt eind februari een oplossing te hebben voor het zondagvoetbal in West II.

“Conform planning heeft de projectgroep in december intern een advies aangeleverd. Op basis daarvan is vervolgens in de organisatie een voorstel uitgewerkt hoe wij de toekomst van het standaardvoetbal in West II zien. Dit conceptvoorstel wordt op dinsdag 19 februari door het bestuur amateurvoetbal voorgelegd aan de ledenraadsleden van district West II. Naar aanleiding hiervan zal het bestuur een besluit nemen. Hopelijk is er dus aan het eind van deze maand een definitief voorstel dat wij aan de clubs kunnen voorleggen.

Voor wat betreft de rol van de ledenraad. Als het voorstel leidt tot wijzigingen in het reglement dan gaan de 30 leden van de ledenraad hierover. Dit wordt momenteel aan de hand van het concept uitgezocht. Indien het geen reglementaire consequenties heeft dan is het de bevoegdheid van het bestuur amateurvoetbal. Kanttekening daarbij is natuurlijk wel dat het handig is dat er onder de leden van de ledenraad draagvlak is voor een dergelijk besluit, zij vertegenwoordigen tenslotte de clubs. Dat is dan ook de reden dat er op 19 februari een aparte bijeenkomst is met de leden van de ledenraad van West II.

Wij beseffen ons dat spoedige duidelijkheid voor iedereen binnen de club meer dan wenselijk is. Echter, het moet natuurlijk ook zorgvuldig gebeuren en dat kost soms wat tijd. Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan zijn wij natuurlijk van harte bereid deze te beantwoorden.”
 

de waan

Well-known member
Als het woord stroperig nog niet had bestaan, hadden ze die wel speciaal voor de KNVB kunnen uitvinden.
 

Unregistere

Well-known member
Mogelijk heeft de BAV dat geadviseerd in de wetenschap dat het anders vrijwel niet meer te doen is in West II. Want zo'n rare opzet als dit seizoen met die kwalificatiepoules zit helemaal niemand op te wachten.

In dat kader, zondag mag ik naar SV Charlois - RCD voor de krant. De gastheren zijn al geplaatst voor de 'Hoog' competitie, RCD doet dat als ze winnen. Ik begreep echter dat de Rotterdammers nog wel baat hebben bij een zege, want dan komen ze bij de bovenste drie en krijgen ze een extra thuisduel. Dus RCD moet waarschijnlijk wel serieus aan de bak, kan aardig worden aan de Oldegaarde.

Dubbeldam, dat al is uitgespeeld en nu wacht op de hervatting in 'Hoog', heeft dan weer een nieuwe trainer aangesteld. Een oude bekende, want Brasco Tuvaljevic keert terug na een jaartje XerxesDZB. Hij volgt in Dordrecht Richard Smaal op, die wel bij Dubbeldam blijft. Smaal traint nu zaterdag 1 ?n zondag 1, maar dat wordt hem te druk en dus gaat hij alleen met de zaterdagploeg door.
 
Bovenaan