District West II

de waan

Well-known member
Het lijkt toch vooral in deze afdeling te spelen. In de andere drie valt het wel mee met de scores. En Blankenburg zal er een dezer weken wel weer de brui aan geven.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is dan toch wel opmerkelijk, dat het in andere afdelingen minder lijkt te spelen. Geen idee of de teams daarin juist gemiddeld sterker zijn of juist niet, maar wel meer aan elkaar gewaagd dan in Q4.

Overigens krijgt Kethel Spaland per direct versterking van Geert Arend Roorda. Dat is dan wel weer aardig. Maar goed, ook Kethel Spaland is een ploeg die bij de eerste zes wordt verwacht.

Bij Dubbeldam balen ze er vooral van dat de competitie nu een soort extra lange voorbereiding lijkt te worden en dat het er dan pas in 2019 weer echt om gaat. En dan hebben ze misschien niet echt een idee waar ze nu echt staan ten opzichte van andere teams die in 'Hoog' zullen belanden. En het gevoel dat ze in Zuid I wel een normale competitie hadden gehad, begint stilaan ook wat te leven. Maar goed, het is niet anders. Gewoon kampioen worden, lijkt mij. Of in elk geval promoveren, dan heb je volgend seizoen in de tweede klasse nergens last van.
 

Unregistere

Well-known member
Dubbeldam blijft lekker draaien in West II Q4. De Dordtenaren noteerden voor de tweede week op rij dubbele cijfers. Uit bij Pretoria werd het 0-10.

De nederlaag van Blankenburg bleef deze week beperkt tot 'slechts' 0-11 tegen DRL.

RCD verloor van COAL (2-4) en zakte daardoor naar plaats zes. Volgende week komt Blankenburg op visite aan de Krommedijk, dus de kans op revanche is duidelijk aanwezig.
 

Unregistere

Well-known member
In 1B zaterdag blijft het behelpen voor de favorieten van Batigoal. RVVH verloor met 1-4 van Westlandia en is na zes duels terug te vinden op de voorlaatste plaats...

De voornaamste titelkandidaat, Brielle, draait ook nog niet top. Gisteren wonnen ze wel met 2-1 van Forum Sport, pas de tweede zege. Rijsoord (5-2 verlies bij BVCB) en Heinenoord (1-3 tegen SV Poortugaal) doen het ook nog niet goed.

SHO is koploper met 13 uit 5. De Oud-Beijerlanders wonnen gisteren met 2-3 bij Deltasport.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk aan, Dubbeldam kan toch verliezen in de 3e klasse Q4. Op bezoek bij SV Charlois, vorig jaar ook al een lastige opponent voor de Dordtenaren, werd het 3-1. Dubbeldam nog wel koploper.

Stadgenoot RCD besloot om het record van Dubbeldam aan te scherpen. Zij klopten Blankenburg met 21-0. Heb de doelpuntenmakers nog niet gezien, maar een aardige uitslag.

Blankenburg zal niet graag meer naar Dordt komen denk ik, met twee nederlagen en in totaal 41-0....
 

Unregistere

Well-known member
Inmiddels wat meer bekend over RCD - Blankenburg. De bezoekers kwamen met slechts 8 spelers naar Dordrecht. Na een rode kaart en een blessure hadden ze er tijdelijk nog maar 6 over, maar na een korte staking en het snel laten overkomen van een aantal jeugdspelers kon de wedstrijd toch uitgespeeld worden.

Bij RCD heeft op de vroeg uitgevallen aanvoerder na iedereen minimaal ??n keer gescoord, inclusief keeper Mitchell Meijdam. Claudio Teneggi en Marouane Marguoum waren met elk vier doelpunten de topschutters. Volgens RCD waren er eigenlijk zelfs 23 treffers gemaakt, maar is de scheidsrechter halverwege de tel kwijt geraakt... :heinz:

Maar goed, zal vast niet lang meer duren voor ook Blankenburg de handdoek in de ring gooit.
 

Batigoal

Well-known member
Inmiddels wat meer bekend over RCD - Blankenburg. De bezoekers kwamen met slechts 8 spelers naar Dordrecht. Na een rode kaart en een blessure hadden ze er tijdelijk nog maar 6 over, maar na een korte staking en het snel laten overkomen van een aantal jeugdspelers kon de wedstrijd toch uitgespeeld worden.

Bij RCD heeft op de vroeg uitgevallen aanvoerder na iedereen minimaal ??n keer gescoord, inclusief keeper Mitchell Meijdam. Claudio Teneggi en Marouane Marguoum waren met elk vier doelpunten de topschutters. Volgens RCD waren er eigenlijk zelfs 23 treffers gemaakt, maar is de scheidsrechter halverwege de tel kwijt geraakt... :heinz:

Maar goed, zal vast niet lang meer duren voor ook Blankenburg de handdoek in de ring gooit.

:D
 

Batigoal

Well-known member
RVVH heeft weer verloren. Met zo'n slechte seizoensstart kan dat zomaar opnieuw een degradatie betekenen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is toch wel erg pijnlijk Bati. Z? slecht zou het toch ook niet hoeven te zijn in Ridderkerk, gezien de selectie?
 

Batigoal

Well-known member
Dat is toch wel erg pijnlijk Bati. Z? slecht zou het toch ook niet hoeven te zijn in Ridderkerk, gezien de selectie?

Zeer pijnlijk. Vroeg op voorsprong komen en in blessuretijd weer tegen een nederlaag oplopen. Ik vind het moeilijk om een inschatting te maken van de selectie omdat ik de rest van de competitie niet ken, maar weet wel dat RVVH tot nu toe nog geen volledig fitte selectie heeft gehad. Dat helpt niet mee voor een nieuwe trainer met nieuwe idee?n.
 

Unregistere

Well-known member
Zeer pijnlijk. Vroeg op voorsprong komen en in blessuretijd weer tegen een nederlaag oplopen. Ik vind het moeilijk om een inschatting te maken van de selectie omdat ik de rest van de competitie niet ken, maar weet wel dat RVVH tot nu toe nog geen volledig fitte selectie heeft gehad. Dat helpt niet mee voor een nieuwe trainer met nieuwe idee?n.

Klinkt als een logische verklaring voor de mindere resultaten, maar vervelend is het wel. Zeker voor Hulsbosch!

In de veelbesproken afdeling zondag Q4 is het onvermijdelijke gebeurd: Blankenburg kwam voor de tweede keer niet opdagen en wordt vermoedelijk ook uit de competitie gehaald. Als het zo doorgaat, wordt een plek bij de bovenste zes al haalbaar als je maar gewoon blijft voetballen. Ze haken onderin toch bij bosjes af.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, opvallend. Al zal het verder weinig invloed hebben, laatste worden ze toch wel en in principe zal iedereen wel van ze winnen. Het enige voordeel is dat de stand minder scheef wordt.
 

Unregistere

Well-known member
Blankenburg heeft vandaag het inhaalduel bij SV Charlois gespeeld en de lijn doorgetrokken: 15-1 verlies. Maar ze zijn er nog, dat is het belangrijkste!
 

Unregistere

Well-known member
Lekker Batigoal, de eerste overwinning van RVVH in 1B is een feit. 3-1 tegen Deltasport, lang niet gek! RVVH nog wel laatste, maar ze sluiten meer aan bij de andere teams onderin.

Bijvoorbeeld bij Heinenoord. Gestart als titelkandidaat, maar na de eerste periode tweede van onderen met slechts zes punten. Gisteren weer verloren van Rijsoord (1-2), dat inmiddels derde staat.

Ook Brielle, vooraf d? titelfavoriet, blijft zwak presteren. Nu weer verloren van Kloetinge (0-1).

De periode ging naar SHO, dat met 0-3 won in Honselersdijk. Bob Vermunt was met een hattrick de grote man bij de Oud-Beijerlanders.
 

Unregistere

Well-known member
De opleving van Bati's RVVH was van korte duur: 2-1 verlies bij BVCB.

Dorpsgenoot Rijsoord is de nieuwe koploper. 'De Kraaien' wonnen van Westlandia (2-1) en zagen SHO met 1-2 verliezen van Kloetinge. Rijsoord en SHO nu samen op 17, dan Kloetinge en BVCB met 16 en daarna ook Forum Sport met 15.

Heinenoord, waar trainer Ralph Kalkman deze week zijn vertrek na dit seizoen aankondigde, won verrassend van Forum Sport met 1-0.

Brielle blijft ploeteren. De ambitieuze club speelde nu doelpuntloos gelijk bij Honselersdijk.
 

Unregistere

Well-known member
Het RVVH van Batigoal hengelt een enorme versterking binnen. Mahmut S?nmez komt naar Ridderkerk. Afgelopen zomer verliet de aanvaller Kozakken Boys voor een Turks avontuur, maar dat werd niet wat hij er zelf van had verwacht. Nu is de oud-speler van onder meer Leonidas en Barendrecht terug in ons land en kiest hij voor RVVH. Toch best opmerkelijk, aangezien de club leek te zijn afgestapt van het (aanzienlijke) betalen.

Wel een aanwinst uiteraard, veel te goed voor de eerste klasse. De KNVB moet zijn overschrijving nog goedkeuren.
 

Batigoal

Well-known member
S?nmez, volgens mij was dat de speler die ik bij Leonidas er bovenuit vond steken toen ik daar nog wel eens kwam. Klinkt goed. Beetje versterking kan dit team wel gebruiken.
 

Unregistere

Well-known member
S?nmez, volgens mij was dat de speler die ik bij Leonidas er bovenuit vond steken toen ik daar nog wel eens kwam. Klinkt goed. Beetje versterking kan dit team wel gebruiken.

Die kans is groot, was in hun debuutjaar in de topklasse veruit de beste speler die ze hadden. Ben wel benieuwd hoe hij bij RVVH is uitgekomen, al heb ik al wel een klein vermoeden.
 

Unregistere

Well-known member
Rijsoord en SHO blijven in 1B de koplopers. 'De Kraaien' wonnen keurig met 2-4 bij Forum Sport, terwijl SHO met 1-2 won bij SV Poortugaal. Bij die club stonden de hoofden amper naar voetbal, want de man die onlangs na een reddingsactie op de snelweg alsnog om het leven kwam is een oud-speler en -staflid van de club. Naar verhaal.

Kloetinge (5-1 tegen De Meeuwen) en BVCB (0-2 bij Die Haghe) blijven met een punt achterstand de voornaamste uitdagers van de koplopers.

Brielle won eindelijk eens overtuigend: 5-2 tegen het kwakkelende Heinenoord.

En helaas voor Bati ging RVVH weer onderuit, nu tegen Honselersdijk (1-2) en dus blijven de Ridderkerkers laatste.

In de veelbesproken 3e klasse Q4 zondag won het Dordtse Dubbeldam met 0-1 bij Kethel Spaland. De Dordtenaren spelen geen thuiswedstrijden meer dit kalenderjaar, maar staan nog wel eerste en stevenen dus af op de nieuwe afdeling 'Hoog'. Voor RCD lijkt dat lastiger te worden. De andere Dordtse ploeg in de afdeling verloor met 4-2 bij SEP en staat negende, niet genoeg voor plaatsing.
 
Bovenaan