District West II

Unregistere

Well-known member
Oei, Batigoal. De start van RVVH in de eerste klasse B is niet best. Gisteren met 2-0 verloren bij Forum Sport, dus de Ridderkerkers staan na twee duels nog met lege handen.

Rijsoord won wel (4-1 tegen De Meeuwen).

Titelfavoriet Brielle heeft het ook nog lastig, zij speelden gelijk tegen SV Poortugaal (2-2) en hebben dus pas ??n punt. Heinenoord, ook een titelkandidaat, speelde thuis gelijk tegen Deltasport (2-2).
 

Unregistere

Well-known member
Het wil in 1B nog niet vlotten met Brielle. De voornaamste titelkandidaat verloor met 2-0 bij Die Haghe. Ook Rijsoord verloor (3-2 bij SHO).

Het RVVH van Batigoal pakte tegen Heinenoord het eerste puntje: 1-1.

Honselersdijk en Westlandia zijn de koplopers. De Naaldwijkers wonnen vandaag met liefst 9-0 van De Meeuwen.
 

Batigoal

Well-known member
Eerste competitiewedstrijd die ik zag dit seizoen en dat viel niet echt mee. Veel nieuwe spelers uiteraard en ik ken de meeste ploegen in de 1e Klasse niet, maar dat dit een zwaar seizoen gaat worden is inmiddels wel duidelijk.
 

Unregistere

Well-known member
Heinenoord zal normaal gesproken wel een van de betere teams moeten zijn. Weet niet of die er nu iets van bakten?

Zelf straks voor de krant naar de Dordtse derby RCD - Dubbeldam in de veelbesproken gemengde derde klasse. Altijd leuke potjes. Dubbeldam nog niet gezien dit seizoen, maar gevoelsmatig denk ik dat ze iets verder zijn dan een verjongd en vernieuwd RCD. Ben benieuwd!

Sowieso een topper, allebei 6 uit 2.
 

Unregistere

Well-known member
De Dordtse derby werd nooit echt een kraker. RCD moest zich vooral beperken tot tegenhouden, verloor al binnen 33 minuten twee spelers door een blessure en moest in de slotfase van de eerste helft het hoofd buigen voor een beter en vooral volwassener Dubbeldam. Jordy Wouters, ook wel bekend als 'Witte Wim', opende de score. Routinier Rory van der Weijden verdubbelde de marge. Na rust verloor RCD binnen twee minuten een derde speler met een blessure en werd het nooit meer een wedstrijd. Jerry van Ingen en Max Bresser sloegen nog toe namens Dubbeldam. Eindstand 0-4 dus, Dubbeldam koploper met negen uit drie en zij gaan zich vrijwel zeker bij de bovenste zes ploegen scharen. Trainer Richard Smaal gaf aan dat het wat hem betreft eigenlijk pas na de winterstop interessant zou gaan worden.

Voor RCD wordt een plek bij de bovenste zes een iets grotere uitdaging, maar onmogelijk is het zeker niet.
 

Unregistere

Well-known member
De eerste afhaker in de derde klasse Q4 is bekend. Victoria '04 uit Vlaardingen trekt de stekker uit het zondagteam. Ze kunnen geen representatief team meer op de been krijgen. RCD verliest dus al direct drie punten, voor veel andere teams vervalt een wedstrijd.

De verwachting is dat er nog meer afhakers zullen volgen.
 

Unregistere

Well-known member
Da's wel een voordeel. Maar goed, ik schat in dat Blankenburg komende zondag dik klop krijgt bij Dubbeldam en dan ook stopt.

Victoria '04 stond overigens na drie duels op nul punten, met de doelcijfers 1-20. Dus snap ergens wel dat ze stoppen.
 

Unregistere

Well-known member
Op Voetbal Nederland kom ik tussen 11/12 en 17/18 geen enkele eindklassering tegen in het archief. Maar of dat ook betekent dat ze dan telkens voortijdig afhaakten of gewoon een tijdje geen standaardteam hadden, durf ik niet te zeggen. Ken ik de club niet goed genoeg voor.
 

Sensini

Well-known member
Op Voetbal Nederland kom ik tussen 11/12 en 17/18 geen enkele eindklassering tegen in het archief. Maar of dat ook betekent dat ze dan telkens voortijdig afhaakten of gewoon een tijdje geen standaardteam hadden, durf ik niet te zeggen. Ken ik de club niet goed genoeg voor.

Van https://nl.wikipedia.org/wiki/FC_Blankenburg:
In het seizoen 2011/12 kwam de club nog uit met een standaardelftal in de Vierde klasse zondag. In het seizoen 2014/15 speelt het eerste team in de Reserve 7e klasse zondag van het district West-II. Vanaf het seizoen 2014/15 heeft deze vereniging ook jeugdteams.

In het seizoen 2016/17 begon de club weer met een standaardelftal. Bij de competitiestart verloor FC Blankenburg op eigen veld met 0-28 van SVV. In februari 2017 besloot de KNVB FC Blankenburg uit de competitie te halen. De aanleiding hiervoor was een vechtpartij in de wedstrijd tegen Steeds Hoger.
 

Unregistere

Well-known member
Dat was een lekker potje tussen Dubbeldam en Blankenburg vanmiddag. Eindstand 20-0 (!) voor de Dordtenaren. Het spitsenkoppel Dennis Geschiere - Jerry van Ingen leefde zich uit. Geschiere schoot er negen tegen de touwen, Van Ingen maakte er acht.

RCD won met 2-3 bij Besiktas en doet dus ook nog altijd mee bij de bovenste zes. Mooi.
 

Unregistere

Well-known member
Inderdaad. Maar met echt competitievoetbal heeft het allemaal maar weinig te maken. Dit is eigenlijk voor niemand echt leuk. De topteams in de afdeling, zoals Dubbeldam, krijgen nauwelijks tegenstand en de zwakke broeders, zoals Blankenburg, worden elke week van het veld geblazen.

Wel aardig was dat het scorebord van Dubbeldam het niet meer trok, 20-0 was niet mogelijk. Daardoor stond er na de twintigste treffer weer 0-0 op het bord.
 
Bovenaan