Ook had hij zijn twijfels bij de enqu?te waarop de KNVB zich zou baseren. Bij Coal is er niemand benaderd om deze in te vullen en volgens hem bij de andere Rotterdamse clubs evenmin.
Wellicht de KNVB eens vragen hoe het zit als je hen confronteert met je bevindingen.
Nee heb je , ja kun je krijgen.
Bij alle kritiek blijft natuurlijk de vraag wat de KNVB anders had moeten doen.
Mooi omschreven een ongelukkige kopstoot.
Dat begint wel een raar verhaal te worden, want dat heb ik inmiddels van meerdere kanten gehoord. Best apart als de KNVB beweert 6000 spelers te hebben gevraagd.
Heel apart inderdaad. Bovendien vond men bij Coal dat de mening van bestuurders zwaarder had moeten wegen dan die van spelers, aangezien die toch in het volgende jaar weer ergens anders kunnen spelen en over het algemeen niet bekend echt met de langere termijn bezig zijn.
Maar als je de mening van de leden zou willen weten, moet je niet de spelers van het eerste elftal ondervragen. Bij de meeste clubs, zelfs op dit niveau, zijn die namelijk niet representatief voor het gemiddelde lid. Vooral in Rotterdam zie je best vaak vriendenclubjes opduiken die samen naar een vereniging gaan. Als ze dan een jaar later liever elders spelen en welkom zijn, stappen ze ook allemaal tegelijk over. Van zondag naar zaterdag, weer terug, enzovoort. Dus in die zin vind ik het logischer om bestuursleden te ondervragen.
Al is dat niet het belangrijkste punt. Dat blijft namelijk de volstrekte onduidelijkheid over wie dan die mensen zijn die de enqu?te hebben ingevuld. Zeker in Rotterdam zijn de meeste bestuursleden 'oude rotten' die elkaar allemaal al jaren kennen. Als dan ik toevallig in een paar weken tijd bij wedstrijden van twee Rotterdamse zondagclubs ben en ik hoor de bestuursleden afzonderlijk van elkaar met hetzelfde verhaal komen over die enqu?te, begrijp ik wel dat zij twijfels hebben. Zelf ken ik ook genoeg voetballers in deze afdeling en ik heb nog van geen ??n gehoord dat zij deelnamen aan de enqu?te of dat een teamgenoot die had ingevuld. Raar toch? De KNVB zou het moeten weten en kan onduidelijkheid wegnemen door hier meer over te zeggen, maar ze gaan zelfs niet in op vragen van bijvoorbeeld het bestuur van WIK. Dat geeft in mijn ogen te denken.
De volgende West II-ploeg die naar zaterdag gaat: GDA uit Den Haag.
Overigens is GDA misschien wel een van de mooiste afkortingen van het amateurvoetbal.
De volgende West II-ploeg die naar zaterdag gaat: GDA uit Den Haag.
Overigens is GDA misschien wel een van de mooiste afkortingen van het amateurvoetbal.
Gabri?l Dell' AdalorataWat is dan de volledige naam?
Klopt, maar zondag was het vlaggenschip. Blijkbaar heeft men al veel spelers dit seizoen overgezet, want vorig jaar eindigde GDA 4e in de 2e klasse op zondag en nu kansloos onderaan. De zaterdag speelt 4e klasse en staat op kopGDA heeft al jaren een zaterdagploeg in de standaardklasse...
Gabri?l Dell' Adalorata