District West II

de waan

Well-known member
Ook had hij zijn twijfels bij de enqu?te waarop de KNVB zich zou baseren. Bij Coal is er niemand benaderd om deze in te vullen en volgens hem bij de andere Rotterdamse clubs evenmin.

Dat begint wel een raar verhaal te worden, want dat heb ik inmiddels van meerdere kanten gehoord. Best apart als de KNVB beweert 6000 spelers te hebben gevraagd.
 

noordooster

Well-known member
Wellicht de KNVB eens vragen hoe het zit als je hen confronteert met je bevindingen.
Nee heb je , ja kun je krijgen.

Bij alle kritiek blijft natuurlijk de vraag wat de KNVB anders had moeten doen.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi omschreven een ongelukkige kopstoot.

Onhandige kopstoot, stond er. En zijn trainer was er niet blij mee:

2hx50dj.png


Dat begint wel een raar verhaal te worden, want dat heb ik inmiddels van meerdere kanten gehoord. Best apart als de KNVB beweert 6000 spelers te hebben gevraagd.

Heel apart inderdaad. Bovendien vond men bij Coal dat de mening van bestuurders zwaarder had moeten wegen dan die van spelers, aangezien die toch in het volgende jaar weer ergens anders kunnen spelen en over het algemeen niet bekend echt met de langere termijn bezig zijn.
 

de waan

Well-known member
Precies wat ik elders ook al meldde. Die zijn bezig met het hier en nu en hun eigen cirkeltje. Als je niet anders gewend bent dan dat je op zondag (of zaterdag ) speelt is het niet zo gek dat je invult dat je niet zo veel zin hebt om daar iets aan te veranderen.
 

noordooster

Well-known member
Heel apart inderdaad. Bovendien vond men bij Coal dat de mening van bestuurders zwaarder had moeten wegen dan die van spelers, aangezien die toch in het volgende jaar weer ergens anders kunnen spelen en over het algemeen niet bekend echt met de langere termijn bezig zijn.

Tsja, ik hoor ook wel eens, dat bij verkiezingen of bij referenda de stem van mensen die er " verstand van hebben " zwaarder moeten wegen dan die van mensen die bv nog geen 2 standpunten kunnen noemen van de partij waarop ze stemmen.
Gevaarlijk .
Het ging de KNVB ook vooral om de achtergronden waarom spelers willen voetballen op een bepaalde speeldag, of waarom ze wel of niet willen overstappen. Dat clubs wel of niet willen wisselen van speeldag is in essentie de wil van de leden.

Hoeveel spelers een enqu?te hebben ingevuld of hebben kunnen invullen zal toch de KNVB moeten weten.
Overigens zei mijn moeder altijd, wanneer er voor verkiezingen een prognose werd gepubliceerd : " Mij hebben ze niets gevraagd ".
 

Unregistere

Well-known member
Maar als je de mening van de leden zou willen weten, moet je niet de spelers van het eerste elftal ondervragen. Bij de meeste clubs, zelfs op dit niveau, zijn die namelijk niet representatief voor het gemiddelde lid. Vooral in Rotterdam zie je best vaak vriendenclubjes opduiken die samen naar een vereniging gaan. Als ze dan een jaar later liever elders spelen en welkom zijn, stappen ze ook allemaal tegelijk over. Van zondag naar zaterdag, weer terug, enzovoort. Dus in die zin vind ik het logischer om bestuursleden te ondervragen.

Al is dat niet het belangrijkste punt. Dat blijft namelijk de volstrekte onduidelijkheid over wie dan die mensen zijn die de enqu?te hebben ingevuld. Zeker in Rotterdam zijn de meeste bestuursleden 'oude rotten' die elkaar allemaal al jaren kennen. Als dan ik toevallig in een paar weken tijd bij wedstrijden van twee Rotterdamse zondagclubs ben en ik hoor de bestuursleden afzonderlijk van elkaar met hetzelfde verhaal komen over die enqu?te, begrijp ik wel dat zij twijfels hebben. Zelf ken ik ook genoeg voetballers in deze afdeling en ik heb nog van geen ??n gehoord dat zij deelnamen aan de enqu?te of dat een teamgenoot die had ingevuld. Raar toch? De KNVB zou het moeten weten en kan onduidelijkheid wegnemen door hier meer over te zeggen, maar ze gaan zelfs niet in op vragen van bijvoorbeeld het bestuur van WIK. Dat geeft in mijn ogen te denken.
 

noordooster

Well-known member
Over aan wie je een vragenlijst moet overleggen kun je natuurlijk discussi?ren .
Het gaan de KNVB ook heel erg om de vraag waarom clubs met het eerste elftal wel of niet overstappen en daarin spelen eerste-elftal spelers een grote rol.
En hier op dvk wordt de mening van ervaren rotten vaak gezien als een mening van fossielen ( ik denk overigens, dat men mij ten onrechte ziet als een oude ervaren rot ) .
Hoe dan ook, de KNVB zegt de mening te hebben gepeild. En hoe ze dat hebben gedaan en of dat goed ging weet ik niet.

Het plan waar de KNVB nu mee komt heeft in mijn ogen zowel na- als voordelen. .
Maar dat kun je ook zeggen bij elk ander voorstel en ook bij niets doen.
Mijn mening ken je wel, vermoed ik.
 

Joost

Well-known member
Maar als je de mening van de leden zou willen weten, moet je niet de spelers van het eerste elftal ondervragen. Bij de meeste clubs, zelfs op dit niveau, zijn die namelijk niet representatief voor het gemiddelde lid. Vooral in Rotterdam zie je best vaak vriendenclubjes opduiken die samen naar een vereniging gaan. Als ze dan een jaar later liever elders spelen en welkom zijn, stappen ze ook allemaal tegelijk over. Van zondag naar zaterdag, weer terug, enzovoort. Dus in die zin vind ik het logischer om bestuursleden te ondervragen.

Al is dat niet het belangrijkste punt. Dat blijft namelijk de volstrekte onduidelijkheid over wie dan die mensen zijn die de enqu?te hebben ingevuld. Zeker in Rotterdam zijn de meeste bestuursleden 'oude rotten' die elkaar allemaal al jaren kennen. Als dan ik toevallig in een paar weken tijd bij wedstrijden van twee Rotterdamse zondagclubs ben en ik hoor de bestuursleden afzonderlijk van elkaar met hetzelfde verhaal komen over die enqu?te, begrijp ik wel dat zij twijfels hebben. Zelf ken ik ook genoeg voetballers in deze afdeling en ik heb nog van geen ??n gehoord dat zij deelnamen aan de enqu?te of dat een teamgenoot die had ingevuld. Raar toch? De KNVB zou het moeten weten en kan onduidelijkheid wegnemen door hier meer over te zeggen, maar ze gaan zelfs niet in op vragen van bijvoorbeeld het bestuur van WIK. Dat geeft in mijn ogen te denken.

Wellicht heeft Diederik Stapel de enquete gedaan.
 

JMD

Well-known member
De volgende West II-ploeg die naar zaterdag gaat: GDA uit Den Haag.
Overigens is GDA misschien wel een van de mooiste afkortingen van het amateurvoetbal.
 

stc

Well-known member
De volgende West II-ploeg die naar zaterdag gaat: GDA uit Den Haag.
Overigens is GDA misschien wel een van de mooiste afkortingen van het amateurvoetbal.

GDA heeft al jaren een zaterdagploeg in de standaardklasse...
 

JMD

Well-known member
Wat is dan de volledige naam?
Gabri?l Dell' Adalorata
GDA heeft al jaren een zaterdagploeg in de standaardklasse...
Klopt, maar zondag was het vlaggenschip. Blijkbaar heeft men al veel spelers dit seizoen overgezet, want vorig jaar eindigde GDA 4e in de 2e klasse op zondag en nu kansloos onderaan. De zaterdag speelt 4e klasse en staat op kop
 

Unregistere

Well-known member
Helaas voor de mannen van Bati geen nieuwe zege gisteren in 1B. RVVH verloor met 2-4 van SHO. De Oud-Beijerlanders deden goede zaken, want de concurrenten Rijsoord (3-1 bij Die Haghe) en Kloetinge (3-1 bij Forum Sport) verloren. SHO nu bovenaan, Rijsoord een puntje achterstand en Kloetinge op drie punten. Blijft spannend.

Gelukkig voor RVVH verloren concurrenten De Meeuwen en Deltasport ook. SV Poortugaal won wel, met 4-1 van Westlandia. Die ploeg zakt daardoor verder weg, maar staat nog wel boven de streep.
 

Unregistere

Well-known member
Dubbeldam blijft zeer waarschijnlijk derdeklasser. Ook de vierde wedstrijd in de derde klasse B hoog leverde geen zege op. Er werd met 3-1 verloren bij Wilhelmus. Met drie uit vier is Dubbeldam onderin te vinden.

RCD won wel in de derde klasse D laag. Bij MMO werd het 0-2, de tweede zege voor RCD. Die liggen dus op koers om in de derde klasse te blijven.

Hopen dat SC Emma promoveert, allemaal naar Zuid I en je hebt volgend seizoen lekker veel Dordtse derby's in de derde klasse.
 
Bovenaan