District West II

Unregistere

Well-known member
Komt de eindsprint van RVVH in 1B zaterdag op tijd? De mannen van Bati wonnen gisteren met 2-6 bij Honselersdijk en passeerden Deltasport op de ranglijst. Het verschil met het veilige SV Poortugaal is vier punten, maar RVVH speelde een wedstrijd minder.

SV Poortugaal won wel knap bij koploper SHO (0-2). Achtervolger RVVH profiteerde deels, door een 1-1 tegen Forum Sport staan zij nu net al SHO op 48 punten. Kloetinge, dat won bij De Meeuwen (0-2), is ook weer kansrijk in de titelstrijd. Zij staan derde op drie punten van Rijsoord en SHO.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag speelden de twee Dordtse clubs weer in de derde klasse.

Dubbeldam verloor in 3B 'Hoog' met 3-1 van HMSH en staat nu zevende. Nacompetitie om promotie is nog haalbaar.

RCD won in 3D 'Laag' met 3-0 van OHVV en staat eerste, dus zij zijn goed op weg richting handhaving in de derde klasse.

Vandaag trouwens wel kunnen concluderen dat de derde klasse zaterdag in Zuid I bepaald niet van hoger niveau is dan deze derde klasse op zondag die ik beter volg. Beetje vergelijkbaar wel, in tegenstelling tot wat zaterdagclubs uit deze regio wel eens willen beweren. Al is het misschien geen eerlijke vergelijking op basis van ??n wedstrijd.
 

de waan

Well-known member
Kan me zo voorstellen dat de derde klasse zaterdag in West II ook wel sterker is dan in Zuid I.
 

Unregistere

Well-known member
Kan me zo voorstellen dat de derde klasse zaterdag in West II ook wel sterker is dan in Zuid I.

Wellicht wel ja, al loopt het daar soms ook wel door elkaar met uitgeleende teams. Het niveau bij de derby van gisteren viel mij in elk geval niet mee. Maar misschien keek ik wel te kritisch, omdat ik ook mensen over een geweldige wedstrijd hoorde. Kan ik me op basis van de slotfase nog wel voorstellen, maar die 86 slaapverwekkende minuten daarvoor was ik niet vergeten.

Voor mijn gevoel zou Dubbeldam zondag echter best kunnen winnen van De Zwerver. In de tweede klassen en daarboven worden de verschillen denk ik pas groter.
 

Unregistere

Well-known member
Hier staat er nog een groot artikel uit AD / Rotterdams Dagblad over:

https://dubbeldamzondag.nl/wat-te-doen/

En de keuzes van de clubs uit Rotterdam e.o. op een rijtje, mocht het tot de gedwongen keuze komen:

15ck1lj.jpg
 

de waan

Well-known member
Alleen in deze regio dus al zeven clubs die op zondag willen blijven. Dan moet het toch haast mogelijk zijn 12 vierdeklassers bij elkaar te krijgen lijkt me.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Eigenlijk zelfs acht, omdat Besiktas wel op zondag zou willen blijven spelen als er nog een afdeling in West II bestaat voor ze. Paar clubs uit het Haagse erbij en je komt heel ver.
 

de waan

Well-known member
Het besluit van de KNVB wordt zo terugblikkend steeds vreemder.

Sowieso zijn de reisafstanden in West II redelijk beperkt als je ook nog nagaat dat er ten zuiden van de Maas al helemaal geen zondagteams meer zijn. Dan is het ook niet zo'n ramp dat je maar ??n afdeling hebt.
 

de waan

Well-known member
SVV maakt het seizoen toch maar af zag ik. Hopelijk kunnen ze de boel voor komend seizoen nog weer vlot trekken.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, na een goed gesprek is men nader tot elkaar gekomen. Maar ligt weinig basis om met deze groep en trainer door te gaan volgend seizoen, denk ik. Ben benieuwd.
 
Bovenaan