District West II

Batigoal

Well-known member
Er is hier helemaal niet gemeld dat RVVH zich afgelopen week keurig heeft veilig gespeeld tegen Brielle! Zelfs nacompetitie werd ontlopen. Een veel betere tweede seizoenshelft heeft er dus op tijd voor gezorgd dat RVVH uit de problemen kwam. Voor komend seizoen zijn er 9 nieuwe spelers gehaald en vooralsnog 1 doorgeschoven.
 

Unregistere

Well-known member
Mwah, valt mee hoor. Maar was vorige week zondag ziek en daarnaast gunde ik Bati de eer om dit leuke nieuws over zijn club zelf te komen melden. Heeft even geduurd, maar daar was-ie dan toch! :p

Wie zijn die negen aanwinsten trouwens, Bati? Gaan er zo te zien ook wel een paar weg, waaronder Kader Diop en Geert Cleef.

Zelf vanmiddag dus bij Dubbeldam - DIOS geweest. Gekke wedstrijd. Dubbeldam was een stuk beter. DIOS liet op het eerste kwartier na, waarin ze op 0-1 kwamen, niets meer zien. Dubbeldam scoorde alleen niet. De mooiste kansen werden verprutst. Toch werd het nog voor rust gelijk door een strafschop, benut door topscorer Dennis Geschiere. Na rust eenzelfde beeld. Dubbeldam de kansen, maar geen goal. En dan zie je vaak dat de tegenstander wel scoort. Zo ook nu, een minuut voor tijd een uitval van DIOS. Daaruit kregen ze een vrije trap, die leek te worden verprutst, maar in de nastoot alsnog bij de schutter kwam. Die wurmde zich door de defensie en verraste ook de doelman met een op het oog houdbare inzet: 1-2. Dubbeldam slaagde er daarna niet meer in die achterstand weg te poetsen in de extra tijd en dus zijn ze uitgeschakeld. Volgend seizoen wederom derde klasse.
 
Laatst bewerkt:

stc

Well-known member
Vitesse Delft en Velo uit Wateringen gaan zaterdag a.s. uitmaken wie er volgend seizoen in de eerste klasse uitkomt. Er wordt gespeeld op het veld van de vv Schipluiden. Mocht Velo winnen, betekend dit de tweede promotie in 2 jaar. Velo won afgelopen zaterdag van Sparta Rotterdam en Vitesse Delft van Westlandia.
 

Unregistere

Well-known member
En daar is FC Dordrecht niet blij mee. Als deze indeling klopt, willen ze graag met de KNVB in gesprek. Maar eerst even afwachten, 15 juli wordt het pas officieel bekend.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zie dat ik deze vraag nooit heb beantwoord, dus voor de volledigheid alsnog.

Wie zijn die negen aanwinsten trouwens, Bati? Gaan er zo te zien ook wel een paar weg, waaronder Kader Diop en Geert Cleef.

Gino Stolk (Brielle), Ton Stok (Nw-Lekkerland). Okan Arslan (Nw-Lekkerland), Marc Kruiper (Nw-Lekkerland) Nick Sanders (SC Feijenoord, keeper), Jay Brand (Oranje Wit), Danny van Vaalen (Oranje Wit), Raoul Gangadin (Xerxes DZB) en Ismail Celen (Hillegersberg). Francescio Messina wordt doorgeschoven vanuit het tweede. Op Celen na zegt het me helemaal niks, maar ik ben dan ook niet (meer) zo bekend met de spelers op dit en lagere niveaus.
 

Unregistere

Well-known member
Thanks!

Stolk zou je kunnen kennen, is een ex-speler van RVVH.

Nick Sanders heeft een jaar niets gedaan, was gestopt met voetballen. Maar als hij weer fit is, heb je daar een prima goalie aan. Was jaren de vaste man bij Zwaluwen. Bij Noordwijk en SC Feyenoord minder succesvol, maar dat kan gebeuren.

Jay Brand is wel een talentje, vorig seizoen omgeschoold tot rechtsback bij Oranje Wit en dat deed hij er goed.

Danny van Valen is een oude bekende van trainer Hulsbosch. Ervaren allrounder, speelde in het verleden onder meer voor Papendrecht en Heinenoord. Zal denk ik wel voor een plek centraal achterin komen nu, maar was vroeger ook wel defensieve middenvelder en in noodgevallen zelfs spits.

De drie van Nieuw-Lekkerland ken ik vooral van naam. Alleen Okan Arslan ken ik iets beter, die heeft nog kort in de jeugd van ASWH gelopen.

Die jongen van XerxesDZB ken ik verder ook niet.

Ben benieuwd, RVVH heeft in elk geval de verwachte indeling in 1B gekregen. Met het inmiddels minder ambitieuze Brielle, BVCB, Die Haghe, Forum Sport, Heinenoord, Honselersdijk, Neptunus-Schiebroek, hoofdklassedegradant Nootdorp, SV Poortugaal, SHO, VELO, Voorschoten '97 en hoofdklassedegradant XerxesDZB.
 

Batigoal

Well-known member
Dank voor de toelichting! Ik ken overigens heel wat Stolkjes uit de regio, maar deze dan weer net niet.
 

Unregistere

Well-known member
Hij zat wel enige tijd bij de selectie van RVVH, maar heeft denk ik vaker in het tweede gespeeld. Weet ook niet of hij van een origine Ridderkerker is of dat ze hem destijds ergens vandaan gehaald hadden.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteren dus officieel geworden dat de amateurs van FC Dordrecht en stadgenoot GSC / ODS zijn ingedeeld bij de 'Rotterdamse' ploegen, wederom in een soort experimentele competitie. Men is niet blij. Ben alleen bang voor ze dat er weinig aan te doen is.

66861503_2116016288699119_6326133325429735424_n.jpg
 

de waan

Well-known member
Waarom dan niet gewoon een competitie met acht clubs, als ze daarna toch nog een soort play offs gaan spelen? Kan me voorstellen dat die clubs uit Dordt hier niet op zitten te wachten.

Die eeuwige besluiteloosheid van de KNVB begint in West II wel pijnlijke vormen aan te nemen.
 

Unregistere

Well-known member
Eens. Al betwijfel ik of ze nu echt heel veel verder moeten reizen dan wanneer ze in Zuid I hadden gezeten en de Brabantse clubs hadden ontmoet, zoals Witman stelt. Het grootste probleem lijkt mij vooral die opzet.

Ben benieuwd of er toch nog iets aan zal veranderen.
 

Joost

Well-known member
Ze hebben wel medestanders gevonden in de Zeeuws Vlaamse clubs. Die waren met zn allen ingedeeld zonder naar Brabant te hoeven.
 

JMD

Well-known member
Die eeuwige besluiteloosheid van de KNVB begint in West II wel pijnlijke vormen aan te nemen.
Precies. Vorig jaar ook al die vreemde 3e/4e klasse, om dan vervolgens aan het eind van het seizoen te zeggen dat het eigenlijk allemaal niet nodig was..
 

Deathprod

Active member
Ik zag dat er in de 3e klasse ook 9 clubs uit West I waren ingedeeld. Dan hebben ze dus nog maar 19 derdeklassers over in West II volgens mij. En dan 8 vierde klassers, dus dan hebben we het over slechts 68 clubs in totaal op de zondag?
 

Joost

Well-known member
Deze snap ik niet.

De KNVB heeft de Zeeuws Vlaamse clubs allemaal in 1 klasse gedaan, dat zijn er 11. Daardoor raakten er voor de andere 4e klasses in Zuid 1 clubs op overschot, zoals Dordrecht en GSC-ODS. Die hebben ze weggewerkt naar West2.
 

de waan

Well-known member
Ik zie het nu, ik zat in de 5e klasse te kijken. Ik had niet verwacht dat daar nog zoveel clubs zitten.
 
Bovenaan