Batigoal
Well-known member
Oh, dus de terugkeer van Johnny is niet leuk?
Ha scherp! Nou, op zich ken ik hem niet zo goed, dus daar heb ik minder een mening over.
Oh, dus de terugkeer van Johnny is niet leuk?
Ha scherp! Nou, op zich ken ik hem niet zo goed, dus daar heb ik minder een mening over.
In de 3e klasse D zaterdag is iets opvallends aan de hand. HBSS is namelijk gestraft voor het opstellen van Berkan Bayraktar. Die keerde terug van BVCB, maar mocht alleen in lagere elftallen spelen. Dat stond in de kleine lettertjes, die door de secretaris niet zijn gelezen. De KNVB heeft de club nu vijf winstpunten in mindering gebracht én heeft bepaald dat er liefst tien wedstrijden opnieuw gespeeld moeten worden. Afgelopen weekend won HBSS de eerste van die reeks.
De straf wekte flink wat verbazing. Bij HBSS én bij de tegenstanders die nu nog een keer tegen de club moeten spelen. De duels die met Bayraktar in de gelederen werden verloren, worden niet overgespeeld. Dat vinden ze bij HBSS al vreemd, maar men is vooral boos dat de KNVB na een eerdere anonieme tip niet gelijk contact zocht en de club gewoon liet doorgaan. Want naar eigen zeggen wisten ze dus niet dat Bayraktar niet mocht spelen.
De Schiedammers krijgen het dus lekker druk de komende tijd.
Vlissingen-keeper Ben Sellam heeft veel spijt, maar gaat in beroep tegen 15 maanden schorsing
Karim Ben Sellam gaat in beroep tegen de straf die hij opgelegd heeft gekregen van de tuchtcommissie van de KNVB. De keeper van Vlissingen kreeg vijftien maanden schorsing vanwege zijn aandeel in het opstootje in de wedstrijd tegen FC Boshuizen. Ben Sellam vindt die straf te hoog. "Ik heb veel spijt van wat er is gebeurd."
Ben Sellam wordt het aangerekend dat hij zich als wisselspeler gemengd heeft in een opstootje op het veld, zonder dat daarvoor ook maar enige aanleiding was en daarbij gewelddadig tekeer is gegaan door een tegenstander te schoppen en meerdere klappen aan tegenspelers uit te delen. Daarbij neemt de tuchtcommissie ook de eerdere gele en rode kaarten die Ben Sellam kreeg mee in de overweging voor de langdurige schorsing. Totale black-out
"Ik had die dag een totale black-out", zegt Ben Sellam nu over de dag dat hij met Vlissingen tegen FC Boshuizen speelde. "Ik schrok van wat ik op de beelden zag. Ik herkende mij daar niet op. Ik heb heel veel spijt van wat er is gebeurd."
De schorsing van Ben Sellam geldt overigens niet alleen voor VC Vlissingen, maar ook voor het zaalvoetbalteam van Groene Ster waar Ben Sellam in speelt. Opvallend is dat Ben Sellam wordt bijgestaan door de voorzitter van Groene Ster Youssif Hamzaoui en niet door het bestuur van Vlissingen.
Milton Roemeratoe, die ook één van de hoofdrolspelers was in het opstootje, kreeg een straf van vier maanden. Hij heeft die geaccepteerd en gaf al eerder aan spijt te hebben van zijn actie. Punten in mindering
Naast de spelers van Vlissingen werd ook de vereniging gestraft. Zo heeft het een punt in mindering gekregen en een geldboete van honderd euro. Vlissingen ging meteen akkoord met die eis van de KNVB.
Klopt, ik was er helemaal klaar mee.