District Oost

Baggio

Active member
Sportlust moet binnen 1.5 jaar van het sportpark af. Waarschijnlijk gaan ze komend seizoen nog door en daarna wordt de stekker eruit getrokken. Bij Avanti en Eilermark willen ze alle sport samenbrengen. Sportlust wilt naar verluid niet naar 1 van die complexen om daar zijn wedstrijden te spelen. Dus dan houdt het op. Daardoor hebben minstens 10 spelers hun conclusie getrokken en hebben zich al overgeschreven naar een andere vereniging. Een aantal zullen vast nog volgen.

Bij de lijst met namen hierboven was ik Kocoz overigens vergeten. Oud speler van o.a. Quick 20. Die lijkt te vertrekken naar Barbaros waar ook Uguz is teruggekeerd (speelde nog niet zolang geleden bij de club van Groene Scout en De Waan). Verder hebben ze met Hazir nog een speler uit Haaksbergen gehaald en heb ik de naam van Coplan daar ook gehoord.

SC Barbaros zou met deze spelers dan bovenin mee kunnen draaien in de 2e klasse met als doel promotie.
Interessante ontwikkelingen maar moet nog zien of het zo gaat verlopen. De gemeente is tot nu toe nergens erin geslaagd om clubs samen te brengen of samen te voegen dus ik denk dat het zo’n vaart niet gaat lopen in Glanerbrug. Volgens mij is de leegloop bij Sportlust vooral een gevolg van het steeds verder terugdringen van de (financiële) invloed van het suikeroompje. Bij Eilermark lopen er genoeg figuren rond die er wat centjes in willen stoppen want de jeugd is een aanfluiting dus halen van spelers is de enige overlevingskans.
 
Interessante ontwikkelingen maar moet nog zien of het zo gaat verlopen. De gemeente is tot nu toe nergens erin geslaagd om clubs samen te brengen of samen te voegen dus ik denk dat het zo’n vaart niet gaat lopen in Glanerbrug. Volgens mij is de leegloop bij Sportlust vooral een gevolg van het steeds verder terugdringen van de (financiële) invloed van het suikeroompje. Bij Eilermark lopen er genoeg figuren rond die er wat centjes in willen stoppen want de jeugd is een aanfluiting dus halen van spelers is de enige overlevingskans.

Ben benieuwd hoe je bij het volgende komt en vanaf wanneer dit dan zou zijn;

Volgens mij is de leegloop bij Sportlust vooral een gevolg van het steeds verder terugdringen van de (financiële) invloed van het suikeroompje.

Hoor het graag.
 

Baggio

Active member
Ben benieuwd hoe je bij het volgende komt en vanaf wanneer dit dan zou zijn;

Volgens mij is de leegloop bij Sportlust vooral een gevolg van het steeds verder terugdringen van de (financiële) invloed van het suikeroompje.

Hoor het graag.
Dat verteld een bestuurslid van Sportlust Gl. mij vorige week. Die zal het wel weten denk ik. Waar haal jij jouw info vandaan ?
 
Laatst bewerkt:
Derksen keert terug in Nederland en gaat voetballen bij Dos'37. Was er geen plek meer voor hem bij HSC? Heeft het daar toch verdienstelijk gedaan en was basisspeler?
 

De Groene Scout

Well-known member
Derksen keert terug in Nederland en gaat voetballen bij Dos'37. Was er geen plek meer voor hem bij HSC? Heeft het daar toch verdienstelijk gedaan en was basisspeler?
Na zijn Amerika-avontuur mocht hij wel bij ons aansluiten, maar wilde toen verder kijken en ging bij Jong Twente trainen, van daaruit weer een avontuurtje in de zon. Nu dus weer terug naar Nederland. Ik weet niet of hij zich nog weer gemeld heeft; selectie is in principe rond en te veel ruimte voor onzekere avonturiers is er daar niet in.
 

De Groene Scout

Well-known member
Kevin Aman is op 34 jarige leeftijd plotseling overleden.
Hij was een smaakmaker en veel scorende spits op de Twentse amateurvelden en speelde o.a. Excelsior'31, SVZW en DETO (totaal 3 periodes).
 

Baggio

Active member
HVV Tubantia blijkt nog naarstig op zoek te zijn naar versterkingen. Meerdere spelers uit de 2e/3e klasse zijn benaderd voor een overstap. Uiteraard met een financiële vergoeding. Weinig vertrouwen in de zelf opgeleide spelers blijkbaar.
 
HVV Tubantia blijkt nog naarstig op zoek te zijn naar versterkingen. Meerdere spelers uit de 2e/3e klasse zijn benaderd voor een overstap. Uiteraard met een financiële vergoeding. Weinig vertrouwen in de zelf opgeleide spelers blijkbaar.

Hoe kom je hierbij als ik vragen mag? Aantal spelers en mensen van de club gesproken maar bij Tubantia wordt niet betaald. Ze krijgen alleen 2x een schoenen bon en kunnen hun outfit uitzoeken in de Tubantia shop.
 

Baggio

Active member
Hoe kom je hierbij als ik vragen mag? Aantal spelers en mensen van de club gesproken maar bij Tubantia wordt niet betaald. Ze krijgen alleen 2x een schoenen bon en kunnen hun outfit uitzoeken in de Tubantia shop.
Een speler uit de 3e klasse heeft tot 2 x toe een aanbieding gekregen. Er is een pot geld gecreëerd vanuit een aantal sponsoren en iemand van de begeleiding van het 1e elftal en de trainer zijn daarmee de boer op gegaan. Gaat buiten de officiële Tubantia-structuur om en binnen de club is daar ook gedoe over. Eerder is Shayesteh gehaald van Eilermark, die komt ook niet voor een schoenenbon en een trainingspak.
 
Een speler uit de 3e klasse heeft tot 2 x toe een aanbieding gekregen. Er is een pot geld gecreëerd vanuit een aantal sponsoren en iemand van de begeleiding van het 1e elftal en de trainer zijn daarmee de boer op gegaan. Gaat buiten de officiële Tubantia-structuur om en binnen de club is daar ook gedoe over. Eerder is Shayesteh gehaald van Eilermark, die komt ook niet voor een schoenenbon en een trainingspak.

Ah ruzie in de tent daar. Heb wel begrepen dat er nu een aantal weggaan of naar het zaterdag team gaan die de afgelopen seizoenen basisspeler zijn geweest. O.a. de keeper Dwars gaat naar het zaterdag team. Shayesteh wordt ook assistent bij Tubantia en verzorgen zijn opleiding dus dat is ook een reden voor die stap.

Ben benieuwd hoe het 1e zondag elftal er dan uit gaat zien.
 
Bovenaan