District Oost

de waan

Well-known member
Qua jeugd valt het ook best tegen hoor. Ze hebben de A en B dubbel bezet en verder nog 4 teams in totaal.
Lijkt me overigens ook dat de gemeente over niet al te langen tijd eens vragen gaat stellen over de accommodatie. 4 velden inclusief onderhoud voor een vereniging met 4 seniorenteams en 8 jeugdelftallen is wel erg veel.

Volgens mij is het O15-team noodgedwongen 'gepromoveerd' tot O17, omdat er anders twee halve teams waren. Weet ik dan toevallig weer van een bekende, wiens zoon daar speelt.

Verder vermoed ik dat er een compleet onder-19-team van elders is aan komen waaien, want dat ze in die categorie twee teams hebben is volgens mij al dertig jaar niet meer voorgekomen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij is het O15-team noodgedwongen 'gepromoveerd' tot O17, omdat er anders twee halve teams waren.

Verder vermoed ik dat er een compleet onder-19-team van elders is aan komen waaien, want dat ze in die categorie twee teams hebben is volgens mij al dertig jaar niet meer voorgekomen.

Beide klopt, toen we een half jaar geleden met ze aan tafel zaten om te praten over samenwerking hadden ze maar 1 doel: enkele JO15 spelers bij ons weghalen om een team te kunnen maken. Al het andere was feitelijk onbespreekbaar. Toen hield het snel op en hebben ze de 9 JO15 spelers maar vervroegd naar de JO17 gedaan. Het JO19-2 team is inderdaad een vriendenteam van jongens van Bon Boys, HSC'21 en VV Haaksbergen bij elkaar geronseld met mooie beloftes.

De besturen hebben overigens vorige week opnieuw bij elkaar gezeten en er liggen weer openingen om met de onderbouw te gaan fuseren. Ik neem even niet het initiatief. Praat gewoon lastig met die gasten.
 

de waan

Well-known member
Nog altijd een vrij sterke zeeeer argwanende oude garde. Terwijl het zoveel beter zijn om in ieder geval met de jeugd samen te gaan. Met twee clubs jeugdleden binnen proberen te harken aan de vergrijsde kant van het dorp is niet handig. Maar ja.
 

germania

Member
Is bij vele clubs het probleem.
de oude garde wil in vele nieuwe dingen niet mee.
daarom loopt bij sommige clubs jeugd weg
pak in Groesbeek Rood-Wit
kunnen zo mooi samen met Groesbeekse Boys maar gaat niet gebeuren terwijl alle jeugd al weg is
 

de waan

Well-known member
Het aantal clubs in Groesbeek is helemaal potsierlijk.

Is wel leuk om altijd aan te kaarten dat er zes clubs zijn, maar De Treffers is de enige club met een gezonde omvang.

Heeft Germania nu ook al helemaal geen jeugd meer of spelen die in een combinatieteam?
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Ik zou bij deze discussie over een eventuele fusie/ samenwerking ook wel graag wat meningen willen horen van bestuurders en/of aanhangers van vv Haaksbergen ( uit 1903 ).
Wat zien zij als voordelen en nadelen ?
Zal vv Haaksbergen beter/ sterker tevoorschijn komen uit zo'n fusie/ samenwerking of heeft men het gevoel dat het meer richting een overname gaat waarbij alleen HSC '21 er baat bij heeft ?
 

de waan

Well-known member
Dat zal wel hun vrees zijn inderdaad, maar dat zegt ook wel iets over het (gebrek aan) zelfvertrouwen waarschijnlijk. Genoeg 'ruilmiddelen' om het positief uit te laten pakken voor beide partijen, maar dan moet de wil er wel zijn. Kennelijk nog altijd het idee dat het ooit wel weer beter zal gaan of ze vinden het wel prima zo en de laatste doet het licht uit.

(Ik denk, ik antwoord maar even, want ik denk niet dat we hier snel een aanhanger/bestuurder van de club zullen treffen.)
 

Joost

Well-known member
Het aantal clubs in Groesbeek is helemaal potsierlijk.

Is wel leuk om altijd aan te kaarten dat er zes clubs zijn, maar De Treffers is de enige club met een gezonde omvang.

Heeft Germania nu ook al helemaal geen jeugd meer of spelen die in een combinatieteam?

Het is dan natuurlijk ook niet allemaal Groesbeek.
Groesbeekse Boys en Rood Wit spelen in Breedeweg (2600 inwoners), DSVG in Horst (1200 inwoners).

Als je er zonder emotie naar kijkt lijkt een fusie tussen Groesbeekse Boys en Rood Wit een logische stap maar daar zal vast een hoop sentiment nog leven.
In een kleiner dorp heeft de voetbalclub en kantine vaak nog een belangrijke sociale functie. Zo;n club als DSVG heeft dus zeker nog een functie.

Ik zou zeggen dat 2 clubs in Groesbeek en 1 in De Horst en 1 in Breedeweg een gezonde hoeveelheid is.
 

Bonehead

Well-known member
Ommen is een behoorlijke stad met veel handel , industrie en dienstverlening.
OZC is een grote vereniging met veel en goede jeugd , nu in een jeugdcombinatie.
1e of in ieder geval 2e klasse moet toch mogelijk zijn ?
De club speelde zo'n 15 jaren in de 2e klasse, maar na de degradatie in 2017 lukt het niet zomaar terug te komen op het oude niveau.
In de 3e klasse noord en vorig jaar in oost eindigde OZC als 6e.

Zondagclub OVC '21 is kleiner en speelt in 4E Noord.

Naar wat ik van onze gasten uit Banthum begreep vindt het kader dat vooral van zichzelf ook. Ze hadden deze uitwedstrijd gehad en vonden het maar een hautain clubje. Dat kon ik met mijn ervaring van vorig jaar wel voorstellen. Maar toen kwam dat misschien omdat wij de grenzen van het toelaatbare opzochten en zij daar heel slecht mee om konden gaan. OZC schijnt zo'n 800 leden te hebben. In de klasse waarin ze nu voetballen heeft ON zeker meer leden en ik denk VV Hellendoorn ook.

Als ik dan in de huidige 2de Klas kijk zie ik niet zo snel clubs met (veel) minder leden. Ik denk dat zonder betalen het voor een club met 800 leden de 2de Klasse het maximaal haalbare is met een goede lichting. Ik hoorde van een ingewijde van VV Den Ham dat in die klasse er vijf clubs zijn die betalen. Dat zou maar zo kunnen.

Dat zal wel hun vrees zijn inderdaad, maar dat zegt ook wel iets over het (gebrek aan) zelfvertrouwen waarschijnlijk. Genoeg 'ruilmiddelen' om het positief uit te laten pakken voor beide partijen, maar dan moet de wil er wel zijn. Kennelijk nog altijd het idee dat het ooit wel weer beter zal gaan of ze vinden het wel prima zo en de laatste doet het licht uit.

(Ik denk, ik antwoord maar even, want ik denk niet dat we hier snel een aanhanger/bestuurder van de club zullen treffen.)

Doet mij denken aan de situatie tussen ons en SV De Eversberg. Ik kan me daarbij de kleine club wel voorstellen omdat het in feite opgeslokt wordt. Maar vroeg of laat zal dat toch gaan gebeuren. Ik kan mij nog herinneren dat we met de A1 in Hoofdklasse tegen VV Haaksbergen A1 (of was het B1) voetbalden. Dat was rond de eeuwwisseling toen de hoofdklasse wat meer status had als nu. Toen kwamen de A1 (of was het B1) van HSC'21 ook tegen. Toen ging het klaarblijkelijk een stuk beter met VV Haaksbergen. Dat gerommel in de marge ga je niet volhouden als je geen clubje bent in een klein dorp.
 

de waan

Well-known member
Ik kan mij nog herinneren dat we met de A1 in Hoofdklasse tegen VV Haaksbergen A1 (of was het B1) voetbalden. Dat was rond de eeuwwisseling toen de hoofdklasse wat meer status had als nu. Toen kwamen de A1 (of was het B1) van HSC'21 ook tegen. Toen ging het klaarblijkelijk een stuk beter met VV Haaksbergen. Dat gerommel in de marge ga je niet volhouden als je geen clubje bent in een klein dorp.

Dat kan kloppen. In de jaren '90 had de jeugd van HSC geen al te beste periode, vanaf ongeveer 2000 werd het allemaal weer serieus op poten gezet. Ik kan me inderdaad ook nog herinneren dat ze destijds tegen Haaksbergen speelden. Dat die met hun A1 op dat niveau speelden was ook toen al wel een uitzondering.
 

noordooster

Well-known member
Weliswaar een eeuwigheid geleden, maar in 1978 werden ze nog 3e in de Hoofdklasse.
Het jaar dat Hoogeveen kampioen werd bij de zondagamateurs en ACV algeheel kampioen werd bij de amateurs.
 

de waan

Well-known member
Ja, dat was feitelijk het begin van het einde. In de jaren tachtig volgde de vrije val, omdat er te weinig achter zat.
 

germania

Member
Het aantal clubs in Groesbeek is helemaal potsierlijk.

Is wel leuk om altijd aan te kaarten dat er zes clubs zijn, maar De Treffers is de enige club met een gezonde omvang.

Heeft Germania nu ook al helemaal geen jeugd meer of spelen die in een combinatieteam?

Germania heeft de jeugd samen met DVSG.
Ik denk dat er in de kerkdorpen Breedeweg en de Horst 1 club het goed kan rooien.
Germania en Achilles'29 gaan het niet redden( ook niet samen)
Rood-Wit samen met Groesbeekse Boys in de Breedeweg en DVSG samen met Achilles'29 samen op De Horst(veel spelers hebben al voor beide clubs gespeeld en liggen geografisch niet zover uit elkaar.
Germania kan het beste bij De Treffers aansluiten.
3 sportparken minder te onderhouden voor de gemeente en bij De Treffers en DVSG kleine aanpassingen doen zou dan moeten kunnen.
 

Susa

New member
In de 4e klasse E gaat de vrije val van SV Hatert maar door.

Inmiddels 8 wedstrijden op rij verloren en kansloos op de laatste plaats.
 

de waan

Well-known member
Dat was ook wel te verwachten toch?

Eendracht Arnhem zie ik ook bijna wekelijks voorbij komen met dubbele cijfers. Afgelopen zondag hadden ze tegen Voorst kennelijk maar tien spelers beschikbaar.

Veel derby's afgelopen weekend. Ik was zelf voor Tubantia bij Den Ham - Vroomshoopse Boys. Leuk, want die regio ken ik eigenlijk niet zo goed, dus dat was wel weer een nieuwe ervaring. Veel volk, de derbydingetjes die daarbij horen, maar het voetbal was (ook zoals gebruikelijk) matig. Vooral Den Ham bakte er niet heel veel van.

Stukje (met de naam van mijn neefje als auteur erbij, het blijft lastig): https://www.tubantia.nl/amateurvoet...den-ham-in-weinig-hoogstaande-derby~a12de06b/

Onderweg naar de volleybalhal 's avonds nog even een stukje gezien van de stadsberby WSV-Columbia. Ook hier een prima ambiance, spelen op zaterdagavond pakte hier ook goed uit. Columbia zoals verwacht duidelijk een maatje te groot, Jop van der Linden was weer belangrijk. Ze hebben alleen pech dat ze bij Suryoye in de competitie zitten, die late ook heel weinig punten liggen.

Stukje met filmpje: https://www.destentor.nl/apeldoorn/columbia-wint-stadsderby-van-wsv-in-apeldoorn~a0e18e71/
 

De Groene Scout

Well-known member
SVVN gaat fuseren met ENC'09. Of moet ik zeggen SVVN neemt ENC'09 over Bonehead?
Zat volgens mij laatst nog met iemand van ENC bij een bijeenkomst; hadden in totaal 2 jeugdteams. Is dat echt zo klein?
 

Bonehead

Well-known member
SVVN gaat fuseren met ENC'09. Of moet ik zeggen SVVN neemt ENC'09 over Bonehead?
Zat volgens mij laatst nog met iemand van ENC bij een bijeenkomst; hadden in totaal 2 jeugdteams. Is dat echt zo klein?

Het is een administratieve fusie waarbij SVVN de lusten en de lasten overneemt van ENC'09. Daarbij zijn de drie seniorenteams naar SVVN verhuist. Als de ALV toestemt dan houdt ENC'09 in december op te bestaan en gaat het verder onder de vlag van SVVN. Jeugdteams heeft ENC'09 nooit gehad. Hun voorgangers SV De Eversberg en SV Nijverdal wel.

Al eerder was bekend dat het voor ENC'09 ophield. Alleen was het vraag of wij in het bezit wilden komen van hun was/kleedruimte en clubgebouw of dat ENC gewoon ophield te bestaan en de gebouwen in de handen van de gemeente ging vallen. Dat eerste is het dus geworden, mits de ALV toestemming verleend.
 
Bovenaan