District Oost

Bonehead

Well-known member
Het mooiste was: Het was zooo onverdiend.

En dan die zure gezichten na afloopt. Dat wij toch wel zeker vijf rode kaarten hadden verdiend terwijl ze het natrappen van hun net niet gezien hadden. En dat dan mensen mij zitten te seinen om het gezicht van hun. Ik strak in de ploot en toen ze maar even de bestuurskamer uit waren volgde een explosie van emotie/
 

Joost

Well-known member
Het mooiste was: Het was zooo onverdiend.

En dan die zure gezichten na afloopt. Dat wij toch wel zeker vijf rode kaarten hadden verdiend terwijl ze het natrappen van hun net niet gezien hadden. En dat dan mensen mij zitten te seinen om het gezicht van hun. Ik strak in de ploot en toen ze maar even de bestuurskamer uit waren volgde een explosie van emotie/

Dat maakt het extra mooi. Gefeliciteerd.
 

noordooster

Well-known member
Enkele zaken die me opvallen aan de uitslagen en de standen van vandaag :
In 1D lijkt SVZW hard op weg het verloren terrein terug te winnen. Het staat bovenaan.

De opmars van PH lijkt tot staan gebracht.
Na hun overstap naar de zaterdag stroomden ze in 1 ruk door naar de tweede klasse, maar momenteel staan ze voorlaatste.

Be Quick Zutphen staat in de 2e klasse onderaan en Fc Zutphen staat in de derde klasse bovenaan.

Twee derdeklassers uit district noord, Rouveen en Olympia'28, die nu spelen in district oost, winnen allebei.
Rouveen staat op een gedeelde tweede plaats.

De beide Nijverdalse clubs in 3D staan beide in de onderste helft van de ranglijst.
SVVN verloor vandaag van Bergentheim en DES won van Oranje Nassau.

In de vierde klasse gaat Dieze West nu aan kop.
Niet lang geleden voetbalde de club op hoofdklasse-niveau op zondag.

In tegenstelling tot bv district Noord heeft Oost op zaterdag geen standaard 5e klassen , maar wel 6 vierde klassen.
 

Bonehead

Well-known member
Jongens als Ter Hogt en Middelkamp zullen wel niet voor groene gras naar de Zwaluwen gaan denk ik. Wel leuk dat Pouls meedoet. Hij had er altijd een hard hoofd in dat hij het eerste haalde met al die transfers, maar het is hem mooi gelukt.

Voor het eerst verlies. Tegen Banthum kan dat. Jammer dat de scheidsrechter drie cruciale fouten maakt waarvan twee in het nadeel van ons. We hadden een strafschop moeten hebben bij 1-0 (gaf de scheidsrechter na het bestuderen van de beelden ook toe, maar daar hebben we niks aan). Bij de 1-3 komt de doelpuntenmaker terug uit buitenspel en bij 1-3 had een verdediger een rode kaart moeten/kunnen hebben na een revanche tackle nadat Bergentheim de bal niet terug gaf. Sympathieke jongeman die zijn dag niet had. Kan gebeuren.

Volgende week naar OZC. Een goede voetbaltechnische ploeg waar we vorig seizoen nog twee keer van wonnen.
 

Unregistere

Well-known member
Iemand heeft mij ooit verteld dat ze bij ABS voor de wedstrijd het alom bekende deuntje draaien.

Da da da da da da da da da da da da da da da da da en dan roepen alle supporters keihard: Bathmen.

Is dat echt waar of is dat een broodje aap?
 

de waan

Well-known member
Gijs Martens, daar heb ik laatst ook nog een nababbeltje mee gehouden. Zijn belofte gisteren dus niet nagekomen.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Volgende week naar OZC. Een goede voetbaltechnische ploeg waar we vorig seizoen nog twee keer van wonnen.

Ommen is een behoorlijke stad met veel handel , industrie en dienstverlening.
OZC is een grote vereniging met veel en goede jeugd , nu in een jeugdcombinatie.
1e of in ieder geval 2e klasse moet toch mogelijk zijn ?
De club speelde zo'n 15 jaren in de 2e klasse, maar na de degradatie in 2017 lukt het niet zomaar terug te komen op het oude niveau.
In de 3e klasse noord en vorig jaar in oost eindigde OZC als 6e.

Zondagclub OVC '21 is kleiner en speelt in 4E Noord.
 

noordooster

Well-known member
Ommen heeft maar vijf keer zoveel inwoners als Noordscheschut. Dat is niet echt heel groot dus.

Moet je nagaan. En daar speelt een prima eerste klasser, bijna hoofdklasser.
Ommen zelf heeft zo'n 12.000 inwoners. De gemeente Ommen inclusief wat dorpen en gehuchten die qua sport enz zijn aangewezen op Ommen, heeft er zo'n 18.000.
Maar plaatsen als Genemuiden , Staphorst, Buitenpost , Harkema, Veen, Doorwerth, om maar enkele te noemen, hebben (veel) minder inwoners dan de 12.000 van Ommen.
Maar hoe dan ook, OZC en Ommen hebben de potentie om hoger te zitten dan de derde klasse.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Dedemsvaart ? Heeft ongeveer evenveel inwoners als Ommen . SVD(edemsvaart) speelt tweede klasse :)
Of bedoel je Dalfsen ? Een eerste en een tweede klasser is zo gek toch niet ?

Maar dat ik het toevallig over Ommen heb, omdat de club OZC even werd genoemd, wil niet betekenen dat er niet meer steden of dorpen zijn waar je qua grootte en potentie een hoger spelende vereniging zou verwachten of andersom.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nieuwtje in Oost en nog wel in ons eigen Haaksbergen:
VV Haaksbergen is klaar met bivakkeren in de kelder en gaat het komend seizoen over een andere boeg gooien.
Er is een zak geld gevonden en alle spelers in de regio met een VV Haaksbergen achtergrond of vriendjes ervan worden de komende periode gebeld om samen de boel in korte tijd naar een hoger plan te tillen. Hier vast het rijtje namen: Jordy van Ek, Stefan Busschers, Freek Grondman, Bas ter Hogt, Tom ter Hogt, Koen ter Hogt, Mart Stokkers, Niels Rupert en zo vergeet ik er ongetwijfeld ook nog wel een paar. Benieuwd wie er toehappen....
 

de waan

Well-known member
De Ter Hogtjes en Mart Stokkers zijn begonnen bij vv Haaksbergen, dus ik neem aan dat die staan te popelen om dat voor nop te doen.
 
Bovenaan