District Oost

Robbert Smit van HSC terug naar BWO. Na Wesley van Houten (Quick) en Sven Mentink (ook HSC) de 3e speler die terugkeert. Wellicht dat Job Derksen (Jong Twente) er ook nog bijkomt. Dit seizoen kansloos onderaan geëindigd in de 2e klasse maar dus niet gedegradeerd. Wellicht doen ze aankomend seizoen wel weer mee om de bovenste plekken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Robbert Smit van HSC terug naar BWO. Na Wesley van Houten (Quick) en Sven Mentink (ook HSC) de 3e speler die terugkeert. Wellicht dat Job Derksen (Jong Twente) er ook nog bijkomt. Dit seizoen kansloos onderaan geëindigd in de 2e klasse maar dus niet gedegradeerd. Wellicht doen ze aankomend seizoen wel weer mee om de bovenste plekken.

Kans is zeker aanwezig, volgens mij zag ik onlangs nog een speler voorbij komen die naar BWO zou gaan, maar kan dat even niet terug vinden.
Verder natuurlijk een gedreven nieuwe trainer voor de groep in de persoon van Geert Velthuis. Ik sluit een top 3 notering niet uit.
 

Bonehead

Well-known member
Op zaterdag eindigden in de tweede klasse zowel De Merino's uit Veenendaal als het Zwolse WVF als koploper in hun klasse met 39 punten uit 17 wedstrijden. De eerste promoveert terwijl ze 2 voorsprong hebben op de nummer twee terwijl WVF met acht punten voorsprong 2de klasser blijven. Daar snappen ze in Zwolle niks van.
 
Na een aantal jaren erg stek te hebben gepresteerd is er een leegloop bij SC Barbaros uit Hengelo. Sterk houders van het team dat 2e klasse speelt verkassen o.a. naar Tubantia, TVV, Sportlust G. en het zaterdag team van Barbaros.

Zoals hier eerder vermeld heeft BWO zich erg goed versterkt met 3 spelers die terugkeren van een hoger niveau.

Ook Tubantia uit Hengelo lijkt er aankomend seizoen op vooruit te gaan met een aantal spelers die terugkeren o.a. van SVZW en Quick'20.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zag ook nog een keeper voorbij komen voor KVV Losser uit het Westen des lands. Scouten jullie daar ook al? ;)
Keept Ensink niet meer en is Loos er nog niet klaar voor?
 

Joost

Well-known member
Op zaterdag eindigden in de tweede klasse zowel De Merino's uit Veenendaal als het Zwolse WVF als koploper in hun klasse met 39 punten uit 17 wedstrijden. De eerste promoveert terwijl ze 2 voorsprong hebben op de nummer twee terwijl WVF met acht punten voorsprong 2de klasser blijven. Daar snappen ze in Zwolle niks van.
Dan hebben ze de spelregels niet goed gelezen. Merino’s heeft een veel beter doelsaldo.
 
BWO heeft zich ook nog weten te versterken met een doelman van Tubantia. Daarnaast komt inderdaad Job Derksen terug van FC Twente. Was dit niet de gedroomde versterking nog geweest voor HSC achterin?

Nieuw: Smit, Mentink (beiden HSC’21), Van Houten (Quick’20), Van Stein Callenfels (ATC’65), Derksen (FC Twente), Terink (Achilles’12), Pauwels (Tubantia).
Vertrokken: De Graaf (Rood Zwart).
 

Bonehead

Well-known member
Dan hebben ze de spelregels niet goed gelezen. Merino’s heeft een veel beter doelsaldo.

Ik ook niet zal ik niet ontkennen, maar het ging mijn club dan ook in verste verte niet aan. Ik denk dat ze er in Zwolle inmiddels achter zijn, want ik heb er niks meer van vernomen. Dan maar er iets meer geld tegen aan gooien om zodat ze de selectie kunnen versterken om alsnog kampioen te worden.
 

Joost

Well-known member
Ze hebben er ook een heel stuk over geschreven en ook echt een goed stuk waarbij duidelijk blijkt dat ze wel op de hoogte waren.

Ze zijn enkel van mening dat de klassen niet vergeleken kunnen worden vanwege een andere kwaliteitsniveau en een andere dynamiek.
 

Bonehead

Well-known member
Ja dat laatste lijkt mij nogal wiedes en nogal zeer arbitrair. De KNVB handelt liever met cijfers in de handen dan aan de hand van meningen. Dan snap ik de verongelijking dus niet.
 

de waan

Well-known member
Tja, ze zullen ook wel snappen dat er geen beter alternatief was, maar het is ook wel een beetje lullig als je promotie op doelsaldo mist, terwijl er in de andere tweede klasse twee clubs zitten die amper een punt pakken en waarvan er eentje in het begin van de competitie alles verloor met monsterscores.
 

Deathprod

Active member
Ik hoorde dat AGOVV en Futsal Apeldoorn samen gaan. Waardoor AGOVV dus in de Eredivisie Futsal zal uitkomen. Maar ook dat er een aantal Futsallers bij AGOVV in de 1e selectie belanden. Ben benieuwd hoe goed die het gaan doen op het veld.
 

de waan

Well-known member
Die voetbalden sowieso vrijwel allemaal al op het veld. Weet je ook welke spelers bij AGOVV gaan spelen? Ik dacht dat dat vooral om de jeugdleden ging namelijk. Futsal Apeldoorn heeft een grote jeugdafdeling, AGOVV heeft/had amper jeugd meer.
 
Ik hoorde dat AGOVV en Futsal Apeldoorn samen gaan. Waardoor AGOVV dus in de Eredivisie Futsal zal uitkomen. Maar ook dat er een aantal Futsallers bij AGOVV in de 1e selectie belanden. Ben benieuwd hoe goed die het gaan doen op het veld.

Dit komt wel vaker voor. Veel spelers afgelopen jaren van SC Barbaros, Quick'20 en diverse Enschedese clubs zitten ook wel bij een zaalvoetbal team. Dat zaal team zal lager spelen dan de Eredivisie. Maar nog wel 1e klasse/hoofdklasse.
 

Aardig stuk over PH Almelo dat na enkele snelle promoties nu uitkomt in de 2e klasse zaterdag

2x maar gepromoveerd. Valt nog wel mee. Gaat De Zweef ook doen gok ik zo.
 

Bonehead

Well-known member
Nou, dat is een gok die nog wel eens verkeerd uit kan pakken. Nu denken ze zelf dat ze met twee vingers in de neus kampioen worden, maar iedereen wil die arrogantie afstraffen. Ze zijn veel spelers kwijt geraakt en vorig jaar was het ook niet overtuigend. Wel jammer dat concurrent Bergentheim ook verzwakt is en dat andere concurrent Hellendoorn het moet hebben van 1 speler. Maar het is zeker nog geen gelopen koers. Zeker niet met alle derbies.
 
Bovenaan