District Oost

2-2 en dus DOS Kampen kampioen. Nog geweest?

Jazeker! Leuke wedstrijd waarin Sparta zichzelf toch wel tekort deed.

Door een prachtige vrije trap kwam Sparta al na ??n minuut op een 1-0 voorsprong. In de 1e helft kreeg de thuisploeg nog een aantal goede mogelijkheden om de score uit te breiden, maar ze verzuimden dit. Sparta was de 1e helft beter en bij DOS mochten ze hun keeper dankbaar zijn dat ze met een 1-0 achterstand gingen rusten. Na de rust sloeg DOS Kampen genadeloos toe en in de 1e 10 minuten scoorden ze twee keer. Na de 1-2 kregen beide ploegen nog enkele mogelijkheden om te scoren, maar dit gebeurde niet. In het laatste kwartier van de wedstrijd kreeg Sparta nog een paar grote kansen om te scoren, maar de bal wilde er niet in tot ver in blessuretijd. Het was denk ik de 95e minuut toen Sparta eindelijk de gelijkmaker scoorde. Daarna was er voor Sparta te weinig tijd om ook nog de overwinning naar zich toe te slepen.

Leuke pot voetbal met, naar ik schat, ongeveer 2.000 toeschouwers rondom het veld.

Bij ons (TVO) leeft het zeker. Bij Overdinkel vast en zeker ook, maar zij zijn natuurlijk nog afhankelijk van UDI.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij UDI hadden ze de tegenstander een aantal kratten bier toegezegd? Bijzonder dat die in ene met 12-0 van Erix wonnen.

de waan

Well-known member
Ik hoorde dat Erix alle spelers die op scherp stonden of niet helemaal fris waren langs de kant lieten met het oog op de nacompetitie en ze bovendien al een heel krappe selectie hebben. Als een tegenstander dan vanaf het begin als een gek gaat stormen kan het hard gaan.

(Dan nog is het wel een beschamende uitslag natuurlijk.)

de waan

Well-known member
Dat is het zeker.

Bij de nacompetitiepotjes is het ook vaak lekker druk, dus dat worden nog een paar leuke weken, voor mij te beginnen met vanmiddag.

de waan

Well-known member
De tweede ook, maar toen liep ik net achter het doel aan de overzijde. Te lang binnen blijven hangen. ;)

Unregistere

Well-known member
De tweede ook, maar toen liep ik net achter het doel aan de overzijde. Te lang binnen blijven hangen. ;)

Haha, ja, dat is het gevaar van de rust. Je zou maar een goal missen, altijd tricky. Nu heb je hem gelukkig wel gezien dus, maar toch. Daarom ben ik bij IFC altijd blij als ze sproeien in de rust. Dan zie ik vanuit de bestuurskamer de sproeier in de verste hoek gaan en dan is het tijd om te gaan lopen, want dan heb je nog een minuut of vier tot de aftrap.

De Groene Scout

Well-known member
Hoeve Vooruit is zojuist gepromoveerd naar de 4e klasse.
Op neutraal terrein van TVO moest het in een onderlinge strijd met Erix uitmaken wie er komend seizoen 4e klasse mag spelen.
Knap van de Hoevenaren om juist tijdens de zomerfeesten van de Hoeve nog goed voor de dag te komen.
Na een 2-0 voorsprong halverwege leek het kort voor tijd toch nog mis te gaan en kwam Erix terug tot 2-2.
Een pingel in de 90ste minuut zorgde voor de winst.
Nu snel douchen en weer de feesttent in.
:proost:

De Groene Scout

Well-known member
Nog een positief berichtje op deze fraaie zondag; Bon Boys promoveert niet naar de 1e klasse. Het verloor vandaag na pingels van De Zweef.
De Zweef, Spero en Achilles'12 nog in de race voor een 1e klasse plekje.

Bonehead

Well-known member
Berghuizen promoveert naar de 4de Klasse. Dat deden ze eerder al door over te stappen naar de zaterdag. SC Rekken is wel het haasje. Gisteren nog de bijzondere derby in Oldenzaal. Quick'20 Zat. liet De Esch degraderen. Volgende week kan oud landskampioen Voorwaarts nog degraderen naar de krochten van het amateurvoetbal. Voorwaarts won slecht 1 keer in 2019 en moet tegen Harfsen het vege lijf redden. Volgend seizoen komen er oudgedienden terug en hebben ze waarschijnlijk weer een aardig team. Maar als dan in de 4de klasse met al die overstappers moet beginnen....

De Zweef dus uitstel van executie. Ik weet niet of het verstandig is. Twee jaar met hangen en wurgen en volgend seizoen een kwalitatief minder team en een tweede op recreantenniveau.

de waan

Well-known member
Harfsen heeft wel een goede ploeg die lang meedeed voor het kampioenschap, dus dat lijkt me een zware dobber voor Voorwaarts. Sowieso lijkt de Twentse klasse minder ten opzichte van andere vierde klasses. PW en ATC die in de competitie vrijwel alles wonnen verloren ook direct. Komend seizoen zal het inderdaad lastig worden uit de vierde klasse te komen met Berghuizen en GFC er bij en een zwikkie "beloftenteams" al is het de vraag hoe sterk die allemaal zijn.

Bovenaan