District Oost

Bonehead

Well-known member
Nou dat was zaterdag een rollercoaster aan emoties. Het voetbal is het hele seizoen al niet best, maar de laatste weken was het echt dramatisch. Met als dieptepunt een kansloze nederlaag tegen een 4de klasser. De spirit ontbrak gewoon. Er was dan ook weinig hoop afgelopen zaterdag in een uitduel tegen de club die wel in vorm is en de laatste periode nog kon winnen. En dan ineens uit het niets spelen ze de pannen van het dak en vegen ze hun tegenstander met 1-5 van het veld. En dat was nog niet eens geflatteerd. Een net 16-jarige was de drijfveer in dit geheel. Een half uur later kwam het goede nieuws uit Oldenzaal waar de aartsvijand na een 0-2 voorsprong met 4-2 had verloren. Dit betekende ineens, met het resterende programma, dat we ons rechtstreeks gehandhaafd hebben in de 3de Klasse.

Nog een seizoen in deze klasse dus. Een klasse waar we, naar mijn bescheiden mening, thuishoren.

Nog meer goed nieuws van het "transfer" front. Er komt een speler van ROHDA Raalte en De Zweef over volgend jaar. Beide met 1ste klasse ervaring. En er zit misschien nog meer aan te komen qua spelers die nu nog op een hoger niveau uitkomen.
 

Bonehead

Well-known member
Proficiat Bonehead!

Hoe komen die jongens zo ineens bij jullie? Al een verleden bij de club of via bekenden?

Bedankt Unregistere. Het was moeizaam, maar eind goed al goed.

Ze komen allemaal uit onze eigen jeugd en dus komen ze weer thuis. We kregen nog wel een boos mailtje van De Zweef. Of wij hun spelers niet wilden benaderen. Deze jongen is 22 en speelt drie jaar bij De Zweef. Daarvoor bij ons. bij Go Ahead en daarvoor weer bij ons. Zijn broer speelt bij ons en drie omen zijn lid. Dan kun je toch wel van iemand spreken die uit een groen-wit nest komt. En als hij dan weer bij ons over vloer komt lijkt het mij vrij normaal om te vragen hoe het met hem gaat.

Bij De Zweef dreigt een leegloop. Er zitten daar nog drie jongens uit onze jeugd (waarvan 1 uit een Vladdingnest). Het zal mij niets verbazen als zij (vroeger of later) ook terug komen. Diverse andere spelers gaan naar andere clubs in de regio. Ze starten volgend seizoen met een standaardteam op zaterdag en verwachten binnen vijf jaar over te zijn gestapt. Dit jaar zullen ze degraderen uit de 1ste Klasse.

Ik vind het jammer dat dit bolwerk in een rap tempo afbrokkelt. Ik ken veel van hun leden en mocht er vroeger graag komen. Het zit niet goed daar. Bij ons is sfeer de laatste jaren uitstekend na een diep gat in de betaalde periode. Dat ze bij De Zweef beweren dat ze daar nog nooit betaald hebben doet mij altijd glimlachen. Dat dan weer wel.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het extreem jonge KVV Losser heeft zojuist een inhaalduel met 6-0 van Avanti W. gewonnen. Enkele weken was lijfsbehoud ver weg, maar na 3 overwinningen op rij in 12 dagen ziet het er weer een stuk florissanter uit. Momenteel zelfs de veilige plek 11 met nog 2 duels te gaan. Zou erg knap zijn als ze erin blijven. De gemiddelde leeftijd van de groep ligt ergens rond de 20 jaar, met wekelijks 3 tot 5 jeugdspelers in de basis. Knap; blijft de groep een beetje intact Voetbaloostkenner?
 

De Groene Scout

Well-known member
Losser won in 3A voor de 4e keer op rij en is hiermee definitief veilig. Knappe prestatie.
Kampioenschap is in diezelfde klasse ook nog niet beslist. Koploper Eilermark had het draaiboek voor een feestje al uit de kast gehaald, maar verloor uit bij de nummer 2 NEO met 4-2.
Gaatje is nu nog maar 1 punt met nog 1 duel te spelen. Ga er vanuit dat het volgende week wel zal lukken voor Eilermark tegen het van nacompetitie verzekerde Twenthe Goor.

Bon Boys heeft nog altijd kans om te promoveren naar de 1e klasse. Kampioen worden ze niet, maar via de nacompetitie is promotie nog mogelijk. Ik blijf ze liever op 2e klasse niveau zien, anders wordt het verschil met grote broer HSC te klein en zouden regionale talenten ook voor de Bon Boys kunnen kiezen.
 

de waan

Well-known member
Ik zeg ook niet dat dat erg is.

Lijkt me dat als je een echt ambitieus talent bent (met de juiste drive) sowieso HSC verkiest boven Bon Boys, zelfs als ze zouden promoveren.
 
Een paar leuke duels aankomend weekend. Eens kijken waar ik zaterdag of zondag langs het veld sta. Ik twijfel nog tussen:
Excelsior '31 - Flevo Boys
Sparta Enschede- DOS Kampen
Achilles '12 - Voorwaarts T
TVO - Sportclub Overdinkel
 
Drie wedstrijden tussen rechtstreekse concurrenten ook. Dat is toch wel erg leuk.

Zekers! Al denk ik dat Achilles '12 het 'verspeelt' heeft afgelopen weekend. Ze moeten qua doelsaldo aankomende zondag wel erg veel goed maken. Ben benieuwd of TVO - Overdinkel nog wat publiek zal trekken.
 
Het wordt Sparta Enschede - DOS Kampen aankomende zaterdag. Heb van een DOS supporter vernomen dat er tussen de 350 tot 500 DOS supporters in Enschede zullen zijn.
 

jtd10

New member
District Oost

Zekers! Al denk ik dat Achilles '12 het 'verspeelt' heeft afgelopen weekend. Ze moeten qua doelsaldo aankomende zondag wel erg veel goed maken. Ben benieuwd of TVO - Overdinkel nog wat publiek zal trekken.

Bij ons (TVO) leeft het zeker. Bij Overdinkel vast en zeker ook, maar zij zijn natuurlijk nog afhankelijk van UDI.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
TVO. Mooie club op een schitterende locatie.

ENC'09 houdt, na tien jaar geleden ontstaan te zijn uit een fusie, er mee op. Ze willen een naderend faillissement voor zijn. Ze zijn al vijf seizoenen niet meer actief in de standaardklasse en hebben nooit jeugd gehad. Met hangen en wurgen vier teams in de benen houden bleek te grote opgave. Vijf clubs in een dorp van 25 duizend inwoners is ook veel. Omdat ook in dorpen er steeds meer andere verleidingen zijn dan alleen voetbal.
 

Bonehead

Well-known member
Ja dat was alweer 40 jaar geleden. Plus we krijgen er aardig wat leden bij. Twee weken geleden een gesprek gehad als bestuur in hun bestuurskamer. Wat een vervallen bende. Maandag een gesprek tussen met de gemeente. We willen de sportbestemming er af hebben. Dan alleen kan het rendabel worden als het opgeknapt wordt. Anders is tegen de vlakte schuiven ook een optie. Kost natuurlijk ook geld. Maar er staat bij de gemeente nog een potje van de privatisering. Al zullen ze bij de gemeente er alles aan doen om het niet uit te geven.
 
Bovenaan