District Oost

de waan

Well-known member
Hoe is inmiddels de verstandhouding met de buren? Las laatst een stuk in de krant over geronsel van AJC bij Losser.
 

Sensini

Well-known member
In de nacompetitie voor promotie naar de Eerste Klasse is Unicum - Lelystad'67 ge?indigd in 1-1 na verlenging, dus moesten er strafschoppen worden genomen. En bij de dertiende strafschop ging het mis met het ABBA-systeem. Terwijl eigenlijk Unicum aan de beurt is neemt Lelystad'67 de strafschop en scoort, waarna Unicum daarna mist. Pas iets later komt men achter de fout. Unicum gaat protest aantekenen bij de KNVB. Kans is groot dat de laatste strafschoppen moeten worden overgenomen, want deze situatie is geen unicum (zie SSV'65 - RBC in de districtsbeker).

https://www.destentor.nl/amateurvoe...ordeel-knvb-na-strafschoppenkwestie~a87d6dd8/

De strafschoppen moeten inderdaad overgenomen worden vanaf de dertiende strafschop, donderdag om 20.00 bij Unicum.
https://www.omroepflevoland.nl/sport/171678/strafschoppenserie-unicum-sv-lelystad-moet-opnieuw
 

Bonehead

Well-known member
Feit is wel dat Twentse clubs het over het algemeen niet goed doen op zaterdag.

Dat viel dus uiteindelijk nog wel mee. Quick'20 gepromoveerd na winst op Rouveen. Ik had gisteren het idee dat niemand van ons eerste elftal dat erg vond. Of ze waren allemaal al in kennelijke staat. We krijgen er sowieso een leukere uitwedstrijd en een omzetrijkere thuiswedstrijd voor terug.
 

Bonehead

Well-known member
Klopt. En die krijgen een beste kwaliteitsinjectie met onder andere de jongens van Bove die terug komen. Ik denk dat de verschillen nog meer in elkaar gedrukt worden volgend jaar. ON en De Esch lijken mij zwakker dan PH en Quick. AJC en Sp Eefde ken ik niet, maar zullen minder zwak kunnen zijn als Juliana en Blauw Wit. Bruchterveld komt er ook nog bij. Het kon wel weer erg interessant worden. Wij maar liefst zeven nieuwe selectiespelers van buitenaf er bij gekregen. Ben benieuwd wat dat wordt.
 

Susa

New member
Het is een gedoe ook...

ik ken hier in de regio Nijmegen veel goede voetballers en die krijgen zo op de laatste dagen elke dag wel een aanbieding van een amateurclub. Sommige clubs krijgen tegenwoordig geen 1e elftal meer op de been omdat de vraag groter is dan het aanbod

En je ziet dat veel talentvolle jeugdspelers geen zin meer hebben in prestatievoetbal maar liever met vrienden willen ballen....
 

De Groene Scout

Well-known member
En je ziet dat veel talentvolle jeugdspelers geen zin meer hebben in prestatievoetbal maar liever met vrienden willen ballen....

Die trend wordt steeds meer zichtbaar. Je bent tussen de 18 en 22 jaar en dan maak je de keus. Je gaat voor prestatievoetbal en probeert ook nog een paar euro te verdienen met je hobby door bij een betalende club in het 1e te gaan spelen of je kiest voor caf?voetbal met je vrienden. Er zit blijkbaar weinig meer tussen.
 
De indeling van de 4e klasse F Oost voor aankomend seizoen zal er zo naar alle waarschijnlijkheid uit komen te zien:

-Juliana'32 (Gedegradeerd)
- PW 1885
- ATC'65
- Sportlust Glanerbrug
- Drienerlo
- Achilles Enschede
- SC Enschede
- Tubantia (Nieuw)
- Achilles'12 (Nieuw)
- SVV'91 (Nieuw)
- FC Berghuizen (Nieuw)
- FC Aramea (Nieuw)
- Rigtersbleek (Nieuw)
- Eilermark (Nieuw)
 

De Groene Scout

Well-known member
Gezellig, die zondagclubs komen elkaar dus weer tegen op de zaterdag. Voor veel ploegen geldt zo snel mogelijk weer omhoog. Dat zal nog een flinke strijd opleveren.
 

de waan

Well-known member
Dat kon wel eens tegen vallen. Ik verwacht dat Sportlust er met kop en schouders bovenuit steekt.

Voor de rest zijn het ook vooral tweede elftallen.
 
Laatst bewerkt:
Gezellig, die zondagclubs komen elkaar dus weer tegen op de zaterdag. Voor veel ploegen geldt zo snel mogelijk weer omhoog. Dat zal nog een flinke strijd opleveren.

Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. Inderdaad net als De Waan zegt. Sportlust lijkt mij in deze competitie de favoriet.
Rigtersbleek gaat ook wel een sterk team worden gok ik zo. Spelers als Agelink (moet jullie bekend zijn) en Stevens komen in dat team.

Ik denk dat vooral clubs als Juliana, PW en Drienerlo hier de dupe van gaan worden. Die zouden normaal in de 4e klasse bovenin meedoen zonder al die zondag ploegen.
 
De indeling van de 4e klasse F Oost voor aankomend seizoen zal er zo naar alle waarschijnlijkheid uit komen te zien:

-Juliana'32 (Gedegradeerd)
- PW 1885
- ATC'65
- Sportlust Glanerbrug
- Drienerlo
- Achilles Enschede
- SC Enschede
- Tubantia (Nieuw)
- Achilles'12 (Nieuw)
- SVV'91 (Nieuw)
- FC Berghuizen (Nieuw)
- FC Aramea (Nieuw)
- Rigtersbleek (Nieuw)
- Eilermark (Nieuw)

1 verschil uiteindelijk. FC Winterswijk in deze competitie i.p.v. ATC'65. Toch opmerkelijk. Zal ATC vast zelf hebben aangevraagd en meer kansen zien op promotie in de andere klasse. Een andere reden kan ik niet bedenken want anders zouden ze alleen al 3 stadsgenoten tegenkomen.
 
Bovenaan