District Oost

De Groene Scout

Well-known member
Nog een positief berichtje op deze fraaie zondag; Bon Boys promoveert niet naar de 1e klasse. Het verloor vandaag na pingels van De Zweef.
De Zweef, Spero en Achilles'12 nog in de race voor een 1e klasse plekje.
 

Bonehead

Well-known member
Berghuizen promoveert naar de 4de Klasse. Dat deden ze eerder al door over te stappen naar de zaterdag. SC Rekken is wel het haasje. Gisteren nog de bijzondere derby in Oldenzaal. Quick'20 Zat. liet De Esch degraderen. Volgende week kan oud landskampioen Voorwaarts nog degraderen naar de krochten van het amateurvoetbal. Voorwaarts won slecht 1 keer in 2019 en moet tegen Harfsen het vege lijf redden. Volgend seizoen komen er oudgedienden terug en hebben ze waarschijnlijk weer een aardig team. Maar als dan in de 4de klasse met al die overstappers moet beginnen....

De Zweef dus uitstel van executie. Ik weet niet of het verstandig is. Twee jaar met hangen en wurgen en volgend seizoen een kwalitatief minder team en een tweede op recreantenniveau.
 

de waan

Well-known member
Harfsen heeft wel een goede ploeg die lang meedeed voor het kampioenschap, dus dat lijkt me een zware dobber voor Voorwaarts. Sowieso lijkt de Twentse klasse minder ten opzichte van andere vierde klasses. PW en ATC die in de competitie vrijwel alles wonnen verloren ook direct. Komend seizoen zal het inderdaad lastig worden uit de vierde klasse te komen met Berghuizen en GFC er bij en een zwikkie "beloftenteams" al is het de vraag hoe sterk die allemaal zijn.
 

de waan

Well-known member
Ik was zelf gisteren bij Groen Wit'62 - Beekbergen. Op een kokend heet kunstgrasveld op een sportpark zonder enige beschutting werd het een ware slijtageslag. De ervaring van de gasten met Henny Meijer-spits die een meester was in het vasthouden van de bal bij de cornervlag, gaf de doorslag. Beekbergen liep al twee keer promotie op de valreep mis, maandag de derde kans tegen Arnhemse Boys.

https://www.destentor.nl/amateurvoetbal/beekbergen-op-het-tandvlees-langs-groen-wit-62~a4d08577/
 

Bonehead

Well-known member
Harfsen heeft wel een goede ploeg die lang meedeed voor het kampioenschap, dus dat lijkt me een zware dobber voor Voorwaarts. Sowieso lijkt de Twentse klasse minder ten opzichte van andere vierde klasses. PW en ATC die in de competitie vrijwel alles wonnen verloren ook direct. Komend seizoen zal het inderdaad lastig worden uit de vierde klasse te komen met Berghuizen en GFC er bij en een zwikkie "beloftenteams" al is het de vraag hoe sterk die allemaal zijn.

Ik vind het wel leuk om nu al te puzzelen. ON, De Esch en AJC zullen er zeker bij komen. PH, Blauw Wit en Juliana gaan zeker weg. SC Eefde en evt. Harfsen kunnen naar A. Maar als Voorwaarts degradeert kunnen ze ook naar D. FC Zuthpen zou bij degradatie naar A gaan dan. Dan OZC waarschijnlijk naar C of naar district Noord moeten (als Quick niet promoveert uiteraard). Zullen ze in Ommen blij mee zijn. Ze zijn net een jaar terug. Bij Bergentheim hebben ze in ieder geen belang bij om naar Noord gaan lieten ze mij zeer overtuigend.

Zo zijn er nog veel haken en ogen. Feit is wel dat Twentse clubs het over het algemeen niet goed doen op zaterdag.
 
Harfsen heeft wel een goede ploeg die lang meedeed voor het kampioenschap, dus dat lijkt me een zware dobber voor Voorwaarts. Sowieso lijkt de Twentse klasse minder ten opzichte van andere vierde klasses. PW en ATC die in de competitie vrijwel alles wonnen verloren ook direct. Komend seizoen zal het inderdaad lastig worden uit de vierde klasse te komen met Berghuizen en GFC er bij en een zwikkie "beloftenteams" al is het de vraag hoe sterk die allemaal zijn.

Ik verwacht volgend seizoen veel van Rigtersbleek, Eilermark en Sportlust G waar bijna de gehele zondag ploeg overgaat naar de zaterdag in die 4e klasse.
 

Bonehead

Well-known member
Bij Sportlust zullen ze wel balen dat ze met 5-4 van Harfsen verloren hebben. De 4de Klasse zal in ieder geval een stuk sterker worden.

Voorwaarts en Harfsen hebben aangeven dat ze zaterdag in Nijverdal willen voetballen en of dat bij ons kan. De penningmeester vindt dat niet erg.
 

Bonehead

Well-known member
Is het niet zo dat de KNVB eerst vraagt of er vrijwilligers zijn om uitgeleend te worden? En als hier geen of te weinig gehoor aangegeven wordt de bond beslist?
 

Joost

Well-known member
Is het niet zo dat de KNVB eerst vraagt of er vrijwilligers zijn om uitgeleend te worden? En als hier geen of te weinig gehoor aangegeven wordt de bond beslist?

Je kunt als club altijd een voorkeur aangeven maar de kans dat de Bond er iets mee doet is niet zo groot.

Dalfsen gaat komend seizoen 1e klasse spelen, dat wordt door de computer bepaald. Die berekend de indeling die voor alle clubs de minste reistijd en kilometers heeft. Voor Dalfsen zal het afwachten zijn of er veertien ploegen zijn die noordelijker liggen.
 

Abubakari

Well-known member
Als VKW niet via de nacompetitie promoveert zijn er 14 ploegen die Noordelijker dan Dalfsen liggen en in 1F terecht komen. Promoveert VKW wel dan zou Dalfsen wel eens in 1F terecht kunnen komen. De degradanten uit de Hoofdklasse A zijn allemaal zuidelijker gelegen dan Dalfsen.
 

gevegt

Well-known member
Je kunt als club altijd een voorkeur aangeven maar de kans dat de Bond er iets mee doet is niet zo groot.

Dalfsen gaat komend seizoen 1e klasse spelen, dat wordt door de computer bepaald. Die berekend de indeling die voor alle clubs de minste reistijd en kilometers heeft. Voor Dalfsen zal het afwachten zijn of er veertien ploegen zijn die noordelijker liggen.

Dan lijkt mij 1e Klasse Oost logischer.
 

Bonehead

Well-known member
Je kunt als club altijd een voorkeur aangeven maar de kans dat de Bond er iets mee doet is niet zo groot.

Dalfsen gaat komend seizoen 1e klasse spelen, dat wordt door de computer bepaald. Die berekend de indeling die voor alle clubs de minste reistijd en kilometers heeft. Voor Dalfsen zal het afwachten zijn of er veertien ploegen zijn die noordelijker liggen.

Het moet natuurlijk wel werkbaar blijven voor de KNVB. Moet zeggen dat ik bijna alles voor elkaar krijg. Het scheelt dat ons eerste centraal ligt dus dat is nicht im frage. Maar voor andere teams worden mijn verzoeken eigenlijk altijd gehonoreerd.

Voor Dalfsen maakt het niks uit. In Oost moeten ze naar Nijmegen. Is ook een takke end. Het is wel tekenend voor problemen van het zondagvoetbal in Noord dat ze een inlener nodig hebben die in het hart van Overijssel (Lemelerveld) ligt om twee competities vol te krijgen.

Overigens gaat helaas de nacompetitie op ons sportpark niet door. Helaas. Dan maar zaterdag naar het tweede kijken dat nog nacompetitie voetbalt in Denekamp.
 

Steve

New member
Het moet natuurlijk wel werkbaar blijven voor de KNVB. Moet zeggen dat ik bijna alles voor elkaar krijg. Het scheelt dat ons eerste centraal ligt dus dat is nicht im frage. Maar voor andere teams worden mijn verzoeken eigenlijk altijd gehonoreerd.

Voor Dalfsen maakt het niks uit. In Oost moeten ze naar Nijmegen. Is ook een takke end. Het is wel tekenend voor problemen van het zondagvoetbal in Noord dat ze een inlener nodig hebben die in het hart van Overijssel (Lemelerveld) ligt om twee competities vol te krijgen.

Overigens gaat helaas de nacompetitie op ons sportpark niet door. Helaas. Dan maar zaterdag naar het tweede kijken dat nog nacompetitie voetbalt in Denekamp.
Er zit toch wel degelijk een verschil in de kilometers tussen Oost en Noord vanuit Dalfsen. Had Dalfsen dit seizoen in 1E gezeten, dan was de gemiddelde reisafstand 67 kilometer, tegenover 86 kilometer in 1F. Heeft alles te maken met eventuele duels tegen Heino en Rohda die om de hoek zijn. In 1F was afgelopen jaar VKW het dichtstbij, op 59 kilometer...
 
A.s. maandag een aantal leuke potjes weer.

Achilles'12 - De Zweef voor plek in 1e klasse halve finale

NEO - De Tukkers voor plek in de 2e klasse halve finale
Overwetering - Sportlust voor plek in de 2e klasse halve finale

Zou een leuke finale kunnen worden, NEO - Sportlust
 
Bovenaan