District Oost

Bonehead

Well-known member
Van harte.

Ik zag gisteren al een groot stuk voorbij komen in de editie Reggestreek van Tubantia.

Nu ook online (wel priemiejum): https://www.tubantia.nl/amateurvoetbal/meer-op-het-spel-dan-alleen-punten-bij-svvn-des~ac0aee46/
Dank je Waan. Het is inmiddels bijna geland.

Het artikel van Tubantia werd al gedeeld door de Vladding Ultra's. Ik mag de boefjes een beetje in de gaten houden en af en toe sturen. Ze hebben bij Tubantia trouwens bijna dezelfde titel gebruikt als ondergetekende.

Op 1 zaterdag 7% van de totale jaarbegroting binnengeharkt. Ook niet onbelangrijk.

Zou dat van Twenthe Goor niet in sc?ne zijn gezet? Ik vind het ongelooflijk eerlijk gezegd.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

de waan

Well-known member
Ik heb geen idee, maar zowel bij Twenthe als de invalscheidsrechter kwamen met hetzelfde verhaal.

Ik snap overigens wel een beetje waarom deze man op de reservelijst stond.

Joost

Well-known member
Zou dat van Twenthe Goor niet in sc?ne zijn gezet? Ik vind het ongelooflijk eerlijk gezegd.

Mijn oom en tante, uit regio Rotterdam, kwam een jaar of 8 geleden naar ons nieuwe huis kijken in Herten (bij Roermond). In de TomTom bleek dezelfde straat ook te bestaan in Heeten, wat ten Noord-Oosten van Deventer. Ze vonden het helemaal niet vreemd dat ze via Utrecht en Amersfoort werden gestuurd want wellicht stonden er file's waar zo omheen werden gestuurd. Pas nadat ze bij even na Deventer van de snelweg af gingen kwam er argwaan...

Bonehead

Well-known member
Ja, misschien reken ik ook wel te veel bij mijzelf af. Ik zou mijzelf als scheidsrechter ook een beetje inlezen en voorbereiden op een wedstrijd.

de waan

Well-known member
Triest nieuws vanuit het Apeldoornse. Bij een dodelijk ongeval in Deventer vannacht zijn vier mensen zijn verongelukt, waaronder twee spelers van tweedeklasser Columbia.

De Groene Scout

Well-known member
Triest nieuws vanuit het Apeldoornse. Bij een dodelijk ongeval in Deventer vannacht zijn vier mensen zijn verongelukt, waaronder twee spelers van tweedeklasser Columbia.

Ik las het net; waren dat beide selectiespelers of andere leden van de club. Niet dat het minder erg is overigens.

de waan

Well-known member
Inmiddels heeft Columbia ook naar buiten gebracht om welke spelers het gaat, Damian Echter en ?mer Dogan. Die laatste speelde eerder voor TKA, dat daarom vandaag ook niet speelde. En het paasweekend begon nog wel zo mooi voor TKA met een scorende trainer Ugur Yildirim. Ook cru: Columbia bestaat over ruim een maand 100 jaar. De voorbereidingen voor het eeuwfeest waren al in volle gang.

https://www.destentor.nl/dossier-do...erongelukken-spelers-omer-en-damian~a0dab043/

de waan

Well-known member
Gisteren voor de tweede week op rij naar TKA. Niet heel gebruikelijk, maar met een reden. De stemming was gisteren totaal anders dan op paaszaterdag. Het ging alleen over de vorige week verongelukte spelers en met name ?mer Dogan. Uitgerekend zijn jeugdvriend, die een dag eerder uit Turkije terugkeerde van de begrafenis scoorde er drie. Was dus nogal beladen allemaal.

qwlh2qmk9awk.46.31.png

de waan

Well-known member
Dank je.

EDS moet trouwens wel de slechtste vierdeklasser zijn die ik ooit heb gezien. Hun doelpogingen waren doorgaans nog teveel voor de ballenvanger.

Bonehead

Well-known member
Nou dat was zaterdag een rollercoaster aan emoties. Het voetbal is het hele seizoen al niet best, maar de laatste weken was het echt dramatisch. Met als dieptepunt een kansloze nederlaag tegen een 4de klasser. De spirit ontbrak gewoon. Er was dan ook weinig hoop afgelopen zaterdag in een uitduel tegen de club die wel in vorm is en de laatste periode nog kon winnen. En dan ineens uit het niets spelen ze de pannen van het dak en vegen ze hun tegenstander met 1-5 van het veld. En dat was nog niet eens geflatteerd. Een net 16-jarige was de drijfveer in dit geheel. Een half uur later kwam het goede nieuws uit Oldenzaal waar de aartsvijand na een 0-2 voorsprong met 4-2 had verloren. Dit betekende ineens, met het resterende programma, dat we ons rechtstreeks gehandhaafd hebben in de 3de Klasse.

Nog een seizoen in deze klasse dus. Een klasse waar we, naar mijn bescheiden mening, thuishoren.

Nog meer goed nieuws van het "transfer" front. Er komt een speler van ROHDA Raalte en De Zweef over volgend jaar. Beide met 1ste klasse ervaring. En er zit misschien nog meer aan te komen qua spelers die nu nog op een hoger niveau uitkomen.

Bonehead

Well-known member
Proficiat Bonehead!

Hoe komen die jongens zo ineens bij jullie? Al een verleden bij de club of via bekenden?

Bedankt Unregistere. Het was moeizaam, maar eind goed al goed.

Ze komen allemaal uit onze eigen jeugd en dus komen ze weer thuis. We kregen nog wel een boos mailtje van De Zweef. Of wij hun spelers niet wilden benaderen. Deze jongen is 22 en speelt drie jaar bij De Zweef. Daarvoor bij ons. bij Go Ahead en daarvoor weer bij ons. Zijn broer speelt bij ons en drie omen zijn lid. Dan kun je toch wel van iemand spreken die uit een groen-wit nest komt. En als hij dan weer bij ons over vloer komt lijkt het mij vrij normaal om te vragen hoe het met hem gaat.

Bij De Zweef dreigt een leegloop. Er zitten daar nog drie jongens uit onze jeugd (waarvan 1 uit een Vladdingnest). Het zal mij niets verbazen als zij (vroeger of later) ook terug komen. Diverse andere spelers gaan naar andere clubs in de regio. Ze starten volgend seizoen met een standaardteam op zaterdag en verwachten binnen vijf jaar over te zijn gestapt. Dit jaar zullen ze degraderen uit de 1ste Klasse.

Ik vind het jammer dat dit bolwerk in een rap tempo afbrokkelt. Ik ken veel van hun leden en mocht er vroeger graag komen. Het zit niet goed daar. Bij ons is sfeer de laatste jaren uitstekend na een diep gat in de betaalde periode. Dat ze bij De Zweef beweren dat ze daar nog nooit betaald hebben doet mij altijd glimlachen. Dat dan weer wel.

Bovenaan