District Oost

TukkerVoetbal

New member
Sportclub Glanerbrug heeft nu 2 teams op zondag. Het 2e zondagelftal houdt op te bestaan (geen overstap naar zaterdag) waardoor het bestuur geen andere mogelijkheid zag om het 1e zondagelftal op te heffen. Zij zijn van mening dat het een t? grote belasting is voor kader/bestuur om 2 prestatieve teams in de benen te houden. Daar komt bij dat er 5-6 spelers van Za 1 de overstap gaan maken naar het nieuwe Eilermark ZA1 waardoor er ook een groot gat ontstaat in de selectie. Dit gat wordt nu dus opgevuld door een 5-tal spelers van ZO1. De rest van dit team gaat op zoek naar een nieuwe zondagclub.
 
Sportclub Glanerbrug heeft nu 2 teams op zondag. Het 2e zondagelftal houdt op te bestaan (geen overstap naar zaterdag) waardoor het bestuur geen andere mogelijkheid zag om het 1e zondagelftal op te heffen. Zij zijn van mening dat het een t? grote belasting is voor kader/bestuur om 2 prestatieve teams in de benen te houden. Daar komt bij dat er 5-6 spelers van Za 1 de overstap gaan maken naar het nieuwe Eilermark ZA1 waardoor er ook een groot gat ontstaat in de selectie. Dit gat wordt nu dus opgevuld door een 5-tal spelers van ZO1. De rest van dit team gaat op zoek naar een nieuwe zondagclub.

5 spelers van ZO1? Onlangs gaf de trainer van Zondag 1 aan dat het hele team m.u.v. 1 a 2 spelers overgaat naar de zaterdag 1. Er blijven er juist 5 over van het huidige zaterdag 1 elftal. Overige gaat dan aangevuld worden door Zondag 1.
 

TukkerVoetbal

New member
je vraagt je toch af wat er allemaal gebeurd: een club als Eilermark dat 2 prestatieve elftallen op de been wil gan brengen terwijl ze geen O19 en O17 teams hebben. Dat kun je helemaal geen volwaardige voetbalclub noemen. In dit geval zijn ze daar gevoelig voor de overstap-naar-zaterdag-hype.

Overstappen naar zaterdag omdat je er op zondag een potje van maakt betekent doorgaans dat het op zaterdag ook een puinhoop wordt
 
je vraagt je toch af wat er allemaal gebeurd: een club als Eilermark dat 2 prestatieve elftallen op de been wil gan brengen terwijl ze geen O19 en O17 teams hebben. Dat kun je helemaal geen volwaardige voetbalclub noemen. In dit geval zijn ze daar gevoelig voor de overstap-naar-zaterdag-hype.

Overstappen naar zaterdag omdat je er op zondag een potje van maakt betekent doorgaans dat het op zaterdag ook een puinhoop wordt

Naar mijn weten komen ze toch wel zeker aan een totaal van 10/12 van de zondag tak. Als ik de selectie via voetbal oost vergelijk dan zou dit ook wel kloppen. Spelers als Holtman, Strijker, Hempenius, Kroezen (K), Priekaar, Kuipers, Zwiers, De Leeuw, Smienk en Westerink. Dat zijn toch al 10 spelers van het huidige team. Tel daarbij op de 'nieuwe' spelers als Voskuhler (Ex Excelsior'31) die volgend seizoen aansluiten o.a. en je zit op een aardig aantal.

Kwaliteit genoeg om weer een opmars in te zetten vanaf de 4e klasse zaterdag.
 

TukkerVoetbal

New member
Naar mijn weten komen ze toch wel zeker aan een totaal van 10/12 van de zondag tak. Als ik de selectie via voetbal oost vergelijk dan zou dit ook wel kloppen. Spelers als Holtman, Strijker, Hempenius, Kroezen (K), Priekaar, Kuipers, Zwiers, De Leeuw, Smienk en Westerink. Dat zijn toch al 10 spelers van het huidige team. Tel daarbij op de 'nieuwe' spelers als Voskuhler (Ex Excelsior'31) die volgend seizoen aansluiten o.a. en je zit op een aardig aantal.

Kwaliteit genoeg om weer een opmars in te zetten vanaf de 4e klasse zaterdag.

Een aantal van de namen zijn inderdaad correct, echter is jouw lijstje een stuk langer dan de namen die ik heb gehoord van de trainer. Hoe dan ook: voor de huidige Zondag 3A is dit besluit natuurlijk een sportieve devaluatie van de competitie. Je maakt mij nl. niet wijs dat Sportclub Glanerbrug Zo 1 alles op alles gaat/kan zetten om kampioen te worden. Goed nieuws voor de andere Glanerbrugse club: Eilermark, het Chelsea van 3A.
 

de waan

Well-known member
De tweede editie van de Tukker Cup is inmiddels ook gevorderd tot de kwartfinales. Deze week waren de eerste twee duels volgende week de andere:

Diepenheim - Eilermark 2-3
Excelsior'31 (beloften) - Barbaros * 2-2

Volgende week nog:
HSC'21 (beloften) - DOS'37
Bon Boys - DETO
 

de waan

Well-known member
Vanavond naar een zaalvoetbalwedstrijd voor de krant en ik wordt uitgenodigd om mee te eten vooraf. Nog nooit meegemaakt dit. :D

"Als je eerder komt, laat het me aub weten, dan zeg ik dat aan de president. Je kunt dan lekker mee eten om 18:30 als je dat wil."
 

de waan

Well-known member
Ja, zaalvoetbalclubs hebben presidenten.

De rest van de middag ga ik oefenen op de namen.
 

Bonehead

Well-known member
Vanavond naar een zaalvoetbalwedstrijd voor de krant en ik wordt uitgenodigd om mee te eten vooraf. Nog nooit meegemaakt dit. :D

"Als je eerder komt, laat het me aub weten, dan zeg ik dat aan de president. Je kunt dan lekker mee eten om 18:30 als je dat wil."

We moesten een keer met het vierde elftal, waar ik toen leider van was, op een zomerse dag naar Enschede. Daar aangekomen werden we van harte welkom geheten. Of we iets later wouden beginnen want ze hadden net de barbecue aangestoken. En of we direct even aan wouden schuiven want het vlees werd koud. Nou, toen boertjes uit Nijverdal met het over algemeen uit Surinamers bestaande team van SVV hun buikje vol hadden gegeten werd met frisse tegenstand nog even gevoetbald. Gelijkspelletje. Uiteraard hebben we financi?le genoegdoening achter gelaten en ging iedereen tevreden huiswaarts.
 

Unregistere

Well-known member
Ben wel benieuwd of Waan al een bara achter de kiezen heeft inmiddels. Hopelijk komt hij nog met een culinaire recensie!
 
Bovenaan