District Oost

de waan

Well-known member
Nee, dat is Noordooster. Ik kook zelden aardappels.

Maar ik heb vriendelijk bedankt, ik ben niet zo'n sociaal type. En bovendien moet ik natuurlijk wel enige professionele distantie bewaren.
 

Unregistere

Well-known member
Dat laatste is op zich ook wel van belang inderdaad. Maar toch, een paar bara's gaan er altijd wel in...

Ik zag dat de Zeeuwen gewonnen hebben, maar ze vonden zelf dat ze niet mochten klagen dat ze halverwege nog in de race waren. Hoe heb je het verder ervaren? Volgens mij wel heel anders qua sfeer en beleving dan we van het veldvoetbal gewend zijn of niet?
 

de waan

Well-known member
Ja, het had bij rust al 4 of 5-0 moeten zijn, Apeldoorn domineerde volledig. Maar het was dus nog maar 1-0 en in vijf minuten tijd na rust scoorde Groene Ster drie keer. Hier een stukje over de wedstrijd: https://www.destentor.nl/regiosport/futsal-apeldoorn-mist-bekerfinale-door-gemiste-kansen~a725b064/

De sfeer is onvergelijkbaar. De 'kleur' van het publiek matcht aardig met de spelers. Maar wel een mooi sfeertje hoor. Prima gevulde zaal, lekker meelevend van twee kanten. En - dat is dan weer wat minder - de vuvuzela is ook nog niet uitgestorven.

Na afloop onder meer gesproken met Taoufik Chadli. Woont in Heerlen en speelt in Apeldoorn, een echte liefhebber dus. En gezegend met een prachtig Limburgs accent.
 

de waan

Well-known member
Maar een leuk stuk in elk geval! PZC is zo te zien ook geweest: https://www.pzc.nl/amateurvoetbal/g...eplaats-na-thriller-in-halve-finale~a1c3e751/

Inclusief videobeelden.

Ja, ik stond met mijn boekje en pen een beetje rond te drentelen bij de kleedkamers, komt er een man naar mij toe om te vragen of ik zo de interviews kon doen. Camera op statief stond al klaar. Ik dacht: wat nu dan weer. Maar die dacht dus kennelijk dat ik er van de PZC was.

Bij HSC'21 was er ook ooit een team dat het aardig deed en een paar keer kampioen werd. Moesten ook plotseling naar Lelystad en zo.
 

noordooster

Well-known member
Ook zondag 1e klasser HVV Tubantia gaat aankomend seizoen beginnen aan een 1e elftal op de zaterdag.

https://www.tubantia.nl/amateurvoet...en-eerste-elftal-op-zaterdag-spelen~a7f41b78/

En ook bij derdeklasser DIO '30 uit Druten :
https://www.gelderlander.nl/voetbal...inden-met-eerste-elftal-op-zaterdag~aa5cb36f/

De oorzaken en de redenen die genoemd worden kom je vaker tegen.
Dat de jeugd niet op zondagmorgen vroeg het nest uit wil om te voetballen in een tweede elftal wordt hier dan niet genoemd, maar hoor je ook vaak.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb het eens nagekeken in Noord. Bij clubs die niet lang geleden zijn gestart met een zaterdagafdeling ( in een standaardklasse) begint geen enkele zijn thuiswedstrijden na 15.00 uur. Verreweg de meesten gewoon om 14.30 uur.
( Fc Assen, Muntendam, BATO, Blauw Geel, Bakhuizen, Groninger Boys, Heerenveen, MSC, Zuidlaren, Velocitas, Harkema Opeinde, Achilles 1894, Hoogeveen enz. )
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Nou nee.
Dit betreft allemaal clubs die bewust geheel zijn overgestapt naar za, of die bewust een za1 hebben ingeschreven in een zaterdagcompetitie.

Bij het zogenaamde weekendvoetbal, dus gemengde competities kijk ik naar de enige competitie die nu helaas als zodanig functioneert, de tweede divisie.
En daar spelen clubs als de Treffers en VVSB op de vervelende tijd van 18.00 uur en wordt de bulk van de wedstrijden afgewerkt op de ongunstige tijd van 15.30 uur.

Juist bij de invoering van dat zogenaamde weekendvoetbal krijg je meer van dat soort idiote aanvangstijden en competities met wedstrijden op verschillende aanvangstijden en wedstrijddagen.
Neem nu de za hoofdklasse B. Ik begrijp trainer Dennis van Toor ( vorig jaar trainer van AZSV ) wel als hij zegt, dat hij liever een paar kilometer verder wil reizen om om 14.30 uur te spelen tegen een leuke tegenstander met flink wat publiek, dan om 18.00 uur tegen een zondaghoofdklasser wat dichterbij.
 

SanMark.

Well-known member
Hoe hoger je speelt hoe versnipperde de tijden worden. ( al valt het in de eerste divisie nog wel mee)

In welk interview heeft DvT dat gezegd ?
 

noordooster

Well-known member
Jan Vlap wordt met onmiddellijke ingang trainer bij ASV Dronten , waar hij al eerder trainer was.
Vlap, vader van Heerenveen-speler Michel, was vorig seizoen trainer van Staphorst.
Hij wilde dit seizoen genieten van een sabbatical, maar kon kennelijk de lokroep van Dronten niet weerstaan.
De club staat momenteel laatste in za 1D.
 

de waan

Well-known member
Ik denk toch dat een potje als RKZVC-AZSV (en vice versa) met gemak tweeduizend toeschouwers trekt. Maar goed, dat haalt het natuurlijk niet bij zes uur in de bus zitten om voor 281 mensen tegen Buitenpost te spelen.
 

noordooster

Well-known member
Of dat klopt weet ik niet.
Het is ook wel wat makkelijk om net een voorbeeld te geven met 2 uitersten.

Beter zou zijn om voor clubs het totale te verwachten plaatje bij het zogenaamde weekendvoetbal te bekijken, inclusief de nieuwe tegenstanders, de speeltijden en speeldagen, de soort competitie die je krijgt , de tegenstanders die je kwijt raakt, de te verwachten inkomsten en uitgaven, de te verwachten sportieve en financi?le voor- en nadelen, de consequenties voor het totale voetbal, enz. Dit allemaal vergeleken met de huidige ( en wellicht ook wel toekomstige ) situatie.

Ik ben benieuwd wanneer de KNVB met een uitgewerkt plan komt en hoe de clubs daarover oordelen.
Waarom duurt het eigenlijk zo lang ?
 

de Kok

Member
Ik heb het eens nagekeken in Noord. Bij clubs die niet lang geleden zijn gestart met een zaterdagafdeling ( in een standaardklasse) begint geen enkele zijn thuiswedstrijden na 15.00 uur. Verreweg de meesten gewoon om 14.30 uur.
( Fc Assen, Muntendam, BATO, Blauw Geel, Bakhuizen, Groninger Boys, Heerenveen, MSC, Zuidlaren, Velocitas, Harkema Opeinde, Achilles 1894, Hoogeveen enz. )

Geen enkele? BQ begint om 15.30 uur na de b1 en a1 zie ik. Kleinigheidje, maar toch
 

noordooster

Well-known member
Geen enkele? BQ begint om 15.30 uur na de b1 en a1 zie ik. Kleinigheidje, maar toch

Be Quick 1887 is , zeker in district Noord, een buitenbeentje :rumcolaa:
Maar ik had het over clubs waar ze onlangs begonnen zijn met een prestatief standaardteam op zaterdag.
Bij BQ hebben ze al meer dan 25 jaar prestatief voetbal op zaterdag.

Maar inderdaad , in heel district Noord is er geen enkel elftal in de 18 standaard-zaterdagcompetities dat zo laat aan de thuiswedstrijden begint als Be Quick 1887 za , namelijk 15.30 uur .
 
Bovenaan