Ik heb het eens nagekeken in Noord. Bij clubs die niet lang geleden zijn gestart met een zaterdagafdeling ( in een standaardklasse) begint geen enkele zijn thuiswedstrijden na 15.00 uur. Verreweg de meesten gewoon om 14.30 uur.
( Fc Assen, Muntendam, BATO, Blauw Geel, Bakhuizen, Groninger Boys, Heerenveen, MSC, Zuidlaren, Velocitas, Harkema Opeinde, Achilles 1894, Hoogeveen enz. )
Ik weet niet meer waar ik die quote van hem las.
Het was in zijn laatste jaar bij AZSV.
Die tijd is niet ongunstig. Jij vindt hem ongunstig, dat is een groot verschil. 15.30 is ongunstig is namelijk een mening, en dat mag je natuurlijk vinden, maar het is geen feit.Bij het zogenaamde weekendvoetbal, dus gemengde competities kijk ik naar de enige competitie die nu helaas als zodanig functioneert, de tweede divisie.
En daar spelen clubs als de Treffers en VVSB op de vervelende tijd van 18.00 uur en wordt de bulk van de wedstrijden afgewerkt op de ongunstige tijd van 15.30 uur.
De tweede editie van de Tukker Cup is inmiddels ook gevorderd tot de kwartfinales. Deze week waren de eerste twee duels volgende week de andere:
Diepenheim - Eilermark 2-3
Excelsior'31 (beloften) - Barbaros * 2-2
Volgende week nog:
HSC'21 (beloften) - DOS'37
Bon Boys - DETO
Paul Krabbe trekt het trainingspak nog maar weer eens aan. Hij gaat aan de slag bij Suryoye-Mediterraneo.