District Oost

De Groene Scout

Well-known member
Grappig voorval gisteren bij VV Haaksbergen (laagste niveau bij de amateurs.
In de wedstrijd thuis tegen Neede liep trainer Michael Dikken in de rust weg. De spelers in het veld deden maar wat en luisterden niet meer naar zijn coaching. Spelers gingen zelf bepalen op welke plek ze gingen lopen.
Halverwege vond de trainer het wel best en stapte in de auto. O ja, Neede won met 0-3.

de waan

Well-known member
Ruststand was 0-2. Het werd er dus niet slechter op, toen de spelers het zelf gingen regelen.

de waan

Well-known member
SVZW en Flevo Boys staan op dit moment EXACT gelijk. Zelfs het aantal doelpunten voor en tegen is identiek.

de waan

Well-known member
Zelf vanmiddag een wonderschoon doelpunt gezien bij Elspeet-Batavia'90. Paste totaal niet in de wedstrijd, want het was vooral werken, werken en nog eens werken. Maar de 2-1 (prachtige dieptepass precies op maat die door de spits ineens vol op de slof werd genomen en in de kruising vloog) was het allemaal waard. En dus mag Elspeet nog hopen op handhaving.

Ook mooi: bij Batavia'90 Aziz Doufikar op de bank als wel erg prominent aanwezige assistent.

de waan

Well-known member
Nee, want ik had de insteek van mijn verhaal al min of meer bepaald. Zat inderdaad nog even te twijfelen, maar soms laat ik het toeval zijn werk doen. De speler die ik aanvankelijk al wilde interviewen liep ik eerder tegen het lijf.

Bonehead

Well-known member
Fc Zutphen is rechtstreeks gedegradeerd en Karlo Meppelink weet al dat hij met Vroomshoopse Boys p/d wedstrijden moet spelen.

FC Zutphen. Daar werd vroeger flink met de geldtas gerammeld. Jacco Beerthuizen heeft daar nog uitgebuikt. Toch wel een opvallende degradant.

Unregistere

Well-known member
Nee, want ik had de insteek van mijn verhaal al min of meer bepaald. Zat inderdaad nog even te twijfelen, maar soms laat ik het toeval zijn werk doen. De speler die ik aanvankelijk al wilde interviewen liep ik eerder tegen het lijf.

Okee, dan maar een eervolle vermelding. Ook wat waard!

de waan

Well-known member
Dat wel uiteraard. En voor de verzender van de dieptepass.

RKZVC is vandaag overigens kampioen geworden in 1E. Zieuwent in de Hoofdklasse.

Dat wel uiteraard. En voor de verzender van de dieptepass.

RKZVC is vandaag overigens kampioen geworden in 1E. Zieuwent in de Hoofdklasse.

Opmerkelijk die club. 3 x op rij nu gepromoveerd. Zie dat ze afgelopen seizoen ook wel een aantal jongens van buitenaf hebben aangetrokken.

Zondag dan eindelijk de clash tussen Barbaros en Suryoyo. Omdat Suryoyo afgelopen zondag dure punten verspeelde kan Barbaros zondag al kampioen worden. Ze hebben aan een gelijkspel genoeg om voor de 2e keer op rij kampioen te worden. Waar stopt dat zou je zeggen? Zo heb je aan deze kant toch een altijd clubs zitten met zeer veel potentie die er elk jaar in hun eigen competitie bovenuit steken. RKZVC, Barbaros, Suryoyo en Sportlust G.
Ik verwacht dat Barbaros en Suryoyo (als die dan promoveren via de nacompetitie) ook mee zullen doen om de titel in de 2e klasse en Sportlust G. ook in de 3e klasse.

Robin

New member
Ik weet niet precies wie je bedoelt, Schutten en Belterman zijn overgekomen van een hoger spelende club, maar komen uit Zieuwent. Sowieso nog veel spelers uit het dorp zelf, en veel zaten er al toen ze nog 3e/4e klasse speelden.

Robin

New member
Ja dat is wel een van de sterkhouders, zit er voor het tweede seizoen. En Sjors Storkhorst maakt meer dan de helft van de goals, daar hebben ze ook veel aan te danken.

Ik weet niet precies wie je bedoelt, Schutten en Belterman zijn overgekomen van een hoger spelende club, maar komen uit Zieuwent. Sowieso nog veel spelers uit het dorp zelf, en veel zaten er al toen ze nog 3e/4e klasse speelden.

Joey Belterman met een verleden bij Heracles, Den Bosch en Spakenburg.
Huib Jonkman oud AZSV.
Wouter Pillen ex Grol.
Mart Schutten ex AZSV en HSC'21
en Waldo Rhebergen.

Geen misselijke spelers. Kan me niet voorstellen dat ze voor een consumptie bon daar spelen.

Susa

New member
Joey Belterman met een verleden bij Heracles, Den Bosch en Spakenburg.
Huib Jonkman oud AZSV.
Wouter Pillen ex Grol.
Mart Schutten ex AZSV en HSC'21
en Waldo Rhebergen.

Geen misselijke spelers. Kan me niet voorstellen dat ze voor een consumptie bon daar spelen.

Het mooie is wel dat de meeste spelers wel uit Zieuwent komen.

Ze hebben het daar over de 'gouden lichting'.

Doet denken aan de opkomst van Babberich en het sprookje van Drempt Vooruit eind jaren 80/begin negentiger jaren

de waan

Well-known member
In de categorie "hoe geef je een kampioenschap weg" even aandacht voor Beekbergen in 4G. Na 17 wedstrijden 14 gewonnen en 3 gelijk en een straatlengte voorsprong op de concurrentie en vervolgens het volgende rijtje neerzetten:
15-04-2018 SV Twello - VV Beekbergen 2 - 1
22-04-2018 VV Beekbergen - VV Loenermark 2 - 1
26-04-2018 ZVV '56 - VV Beekbergen 2 - 2
29-04-2018 VV Loenermark - VV Beekbergen 2 - 2
03-05-2018 VV Beekbergen - Alexandria 2 - 3
06-05-2018 VV Beekbergen - SC Klarenbeek 0 - 0
13-05-2018 Sportclub Brummen - VV Beekbergen 3 - 0
20-05-2018 VV Beekbergen - Groen Wit '62 2 - 4

En dus ??n wedstrijd voor het einde uitgeschakeld voor de titel,omdat Vaassen uit de laatste 9 wedstrijden 25 punten haalt.

Unregistere

Well-known member
Pff, gewoon geen wedstrijd meer gewonnen sindsdien dus. Dat is pas 'titelstress'. Al heb ik me wel laten vertellen dat Sportclub Brummen-uit een wedstrijd is die je sowieso niet makkelijk wint. Hebben een razendsnelle en makkelijk scorende spits, al weet ik niet of hij elke week meespeelt.

Bovenaan