District Oost

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 is met het onder 23 team door in de Tukkercup (n bij de laatste 8). Vanavond werd mijn oude clubje KVV Losser met 7-2 verslagen.
Ik kon er helaas zelf niet bij zijn, maar met een mix van wissels van de 1e groep, veel jonge 2e elftal spelers en enkele A-jongens lijkt het toch een beduidend beter team samen te stellen dan een 3e klasser.
 

TukkerVoetbal

New member
HSC'21 is met het onder 23 team door in de Tukkercup (n bij de laatste 8). Vanavond werd mijn oude clubje KVV Losser met 7-2 verslagen.
Ik kon er helaas zelf niet bij zijn, maar met een mix van wissels van de 1e groep, veel jonge 2e elftal spelers en enkele A-jongens lijkt het toch een beduidend beter team samen te stellen dan een 3e klasser.

"Overklast door de youngsters van HSC'21", aldus de ass.trainer van KVV Losser
 

Bonehead

Well-known member
Haha, kennis gemaakt met de Boeskool-arrogantie. Da's niet alleen met voetbal hoor, de tennis, de carnaval, het zomerfeest. Alles is daar het beste van het beste. Ze noemen zichzelf natuurlijk niet voor niets het Maastricht van het Oosten.

Toch moet je wel respect hebben voor lui die een club met 1900 leden draaiende weten te houden, dat vind ik dan wel weer knap. En over het betalen van spelers: ze betalen geen bedragen die we met name in het topzaterdagvoetbal tegenkomen. Een spelers van Rens van Benthem is er echt een heel stuk op vooruit gegaan van Quick naar HHC.

Maar het "kijk eens naar ons, wij zijn toch zo goed en zo moreel goed bezig" daar krijg je wel jeuk van ja !

Een zus van mij woont in Oldenzaal (import) en gedraagt zich ook al zo. Ze denken dat ze in Oldenzaal in alles beter zijn terwijl ik dat praktijk nog wel mee vind vallen. Ach, het is weer wat anders dan Hengeler weend.

Maastricht van het Oosten, daar had ik nog nooit van gehoord. Wel van Ajax van het oosten en dat dateert al van de tijd dat er vier Twentse clubs een leuk woordje meespraken in de hoofdklasse en ik regelmatig bij HSC'21 kwam.

Ze hebben bij Quick'20 mensen in dienst om de zaak draaiende te houden. Ze vertelden mij dat de secretaris voor 20 uur op de loonlijst staat. Maar goed: hun mogen blij zijn met hun 1900 leden. Ik ben blij dat mijn club niet zoveel leden heeft. Ik zou daar niet gelukkig van worden en het overzicht kwijt raken. Ik kan de 600 leden nog net uit elkaar houden.

Dat Van Benthem er financieel vooruit is gegaan zal allemaal wel. Maar het is gek dat voetballers van de tweede naar eerste divisie niet louter om financi?le redenen gaan terwijl dat kennelijk wel geldt als je van de derde naar de tweede divisie gaat. Ik ga hier verder geen zaterdag/zondag discussie van maken. Ik negeer niet voor niets het Piramidetopic waar alleen meningen gespuwd worden en er niet naar anderen geluisterd wordt wat zij te vertellen hebben. Zeer vermoeiend en zonde van mij tijd.

Het zal allemaal best wel dat ze maximaal ?1500,- verdienen bij Quick. Er zijn natuurlijk zat andere manieren om voetballers over te halen bij hun club te voetballen behalve die ?1500,- en ja dat kan best financieel zijn.
 

noordooster

Well-known member
Dat Van Benthem er financieel vooruit is gegaan zal allemaal wel. Maar het is gek dat voetballers van de tweede naar eerste divisie niet louter om financi?le redenen gaan terwijl dat kennelijk wel geldt als je van de derde naar de tweede divisie gaat. Ik ga hier verder geen zaterdag/zondag discussie van maken. Ik negeer niet voor niets het Piramidetopic waar alleen meningen gespuwd worden en er niet naar anderen geluisterd wordt wat zij te vertellen hebben. Zeer vermoeiend en zonde van mij tijd.

Ik snap niet waar je de volgende wijsheid vandaan haalt :
""Maar het is gek dat voetballers van de tweede naar eerste divisie niet louter om financi?le redenen gaan terwijl dat kennelijk wel geldt als je van de derde naar de tweede divisie gaat."
van Benthem kon ook naar jong Twente, maar hij gaf aan dat studie en/of maatschappelijke carri?re en niveau van spelen de doorslag gaven bij de keuze. Bij jong Twente wordt er volgens mij ook vaker getraind.
Ik heb niet gehoord dat er ook clubs uit de JL serieus belangstelling hadden en met hem hebben onderhandeld. Maar ook dan kunnen genoemde argumenten spelen.
Basisspelers als Tim Siekman en Gersom Klok gingen wel van HHC naar Fc Emmen. En dat zou dan opeens niet om het geld gaan ?
HHC had destijds ook graag Reuven Niemeijer van Quick '20 willen inlijven, maar hij koos wel voor een BVO, nl Heracles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

TukkerVoetbal

New member
Ik snap niet waar je de volgende wijsheid vandaan haalt :
""Maar het is gek dat voetballers van de tweede naar eerste divisie niet louter om financi?le redenen gaan terwijl dat kennelijk wel geldt als je van de derde naar de tweede divisie gaat."
van Benthem kon ook naar jong Twente, maar hij gaf aan dat studie en/of maatschappelijke carri?re en niveau van spelen de doorslag gaven bij de keuze. Bij jong Twente wordt er volgens mij ook vaker getraind.
Ik heb niet gehoord dat er ook clubs uit de JL serieus belangstelling hadden en met hem hebben onderhandeld. Maar ook dan kunnen genoemde argumenten spelen.
Basisspelers als Tim Siekman en Gersom Klok gingen wel van HHC naar Fc Emmen. En dat zou dan opeens niet om het geld gaan ?
HHC had destijds ook graag Reuven Niemeijer van Quick '20 willen inlijven, maar hij koos wel voor een BVO, nl Heracles.

Bij HHC kan Rens van Benthem meer geld verdienen dan bij Jong FC Twente voor 50 % van het aantal trainingen. Jij denkt dat dit slechts een marginale reden is waarom die jongen zijn cluppie Quick'20 heeft ingeruild voor de Hardenbergse formatie. Dat hij niet hardop roept in de media dat het geld toch wel h??l aantrekkelijk is in Hardenberg lijkt mij nogal logisch. HHC is gewoon een semi-profclub die een eerste elftal op 2e divisie-niveau kan uitbrengen door diep in de buidel te tasten. Ik weet dat jij daar geen problemen mee hebt. Waar anderen (incl. mijzelf) w?l problemen mee hebben is dat HHC zich af te toe beroept op de amateurstatus ( verplichte promotie naar JL, niet op zondag willen spelen) terwijl iedereen weet dat het een semi-profclub is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

noordooster

Well-known member
Bij HHC kan Rens van Benthem meer geld verdienen dan bij Jong FC Twente voor 50 % van het aantal trainingen. Jij denkt dat dit slechts een marginale reden is waarom die jongen zijn cluppie Quick'20 heeft ingeruild voor de Hardenbergse formatie. Dat hij niet hardop roept in de media dat het geld toch wel h??l aantrekkelijk is in Hardenberg lijkt mij nogal logisch. HHC is gewoon een semi-profclub die een eerste elftal op 2e divisie-niveau kan uitbrengen door diep in de buidel te tasten. Ik weet dat jij daar geen problemen mee hebt. Waar anderen (incl. mijzelf) w?l problemen mee hebben is dat HHC zich af te toe beroept op de amateurstatus ( verplichte promotie naar JL, niet op zondag willen spelen) terwijl iedereen weet dat het een semi-profclub is.

Jij wilt hier allemaal tegenstellingen zien, die dat niet zijn en die mij bovendien niets interesseren.
Natuurlijk betaalt HHC zijn spelers goed en dat weet ook iedereen in het voetbalwereldje, zeker in district noord en oost.
Ik geef slechts aan wat van Benthem zegt. Maar natuurlijk zal hij goed verdienen.

Ik vind het prima dat HHC spelers haalt en betaalt en op dit niveau goed mee kan doen en ik hoor bij HHC ook nooit iemand die daar moeite mee heeft. Kennelijk kunnen ze het zich daar veroorloven en dat verbaast me niet gezien het aantal sponsoren en overige inkomsten.
Bovendien werd onlangs de jeugdopleiding bekroond. Daar wordt kennelijk niet op bezuinigd.

Dat HHC met zijn beleid veel mensen in de regio Hardenberg trots maakt en dat ze nogal wat aantrekkingskracht hebben op de voetballiefhebbers vind ik ook positief.

Dat het je goed uitkomt om HHC een semi-profclub te noemen is prima.
En dat je HHC niet onder de amateurs rangschikt moet jij weten. Whatever, daar maakt niemand in Hardenberg zich druk om.
Alleen waar leg je dan de grens. Tot ver in de lagere niveaus wordt ook betaald.
En bij de KNVB valt de tweede divisie gewoon onder het amateurvoetbal.

Dat je dat semi-prof vervolgens koppelt aan verplicht op zondag moeten voetballen of dat je maar akkoord moet gaan met promotie naar de JL , onder de huidige omstandigheden, vind ik dikke kortzichtige onzin.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ik hoor nooit een enkele speler die zegt ergens naar toe te gaan omdat het geld zo goed is. Zelfs Sneijder niet.
 

TukkerVoetbal

New member
HSC'21 is met het onder 23 team door in de Tukkercup (n bij de laatste 8). Vanavond werd mijn oude clubje KVV Losser met 7-2 verslagen.
Ik kon er helaas zelf niet bij zijn, maar met een mix van wissels van de 1e groep, veel jonge 2e elftal spelers en enkele A-jongens lijkt het toch een beduidend beter team samen te stellen dan een 3e klasser.

Blijkt overigens wel dat HSC'21 O23 is aangetreden met minimaal 2 spelers die ouders zijn dan 23: Postma en Veenstra. Noem het dan geen O23 denk ik dan.
 

TukkerVoetbal

New member
Jij wilt hier allemaal tegenstellingen zien, die dat niet zijn en die mij bovendien niets interesseren.
Natuurlijk betaalt HHC zijn spelers goed en dat weet ook iedereen in het voetbalwereldje, zeker in district noord en oost.
Ik geef slechts aan wat van Benthem zegt. Maar natuurlijk zal hij goed verdienen.

Ik vind het prima dat HHC spelers haalt en betaalt en op dit niveau goed mee kan doen en ik hoor bij HHC ook nooit iemand die daar moeite mee heeft. Kennelijk kunnen ze het zich daar veroorloven en dat verbaast me niet gezien het aantal sponsoren en overige inkomsten.
Bovendien werd onlangs de jeugdopleiding bekroond. Daar wordt kennelijk niet op bezuinigd.

Dat HHC met zijn beleid veel mensen in de regio Hardenberg trots maakt en dat ze nogal wat aantrekkingskracht hebben op de voetballiefhebbers vind ik ook positief.

Dat het je goed uitkomt om HHC een semi-profclub te noemen is prima.
En dat je HHC niet onder de amateurs rangschikt moet jij weten. Whatever, daar maakt niemand in Hardenberg zich druk om.
Alleen waar leg je dan de grens. Tot ver in de lagere niveaus wordt ook betaald.
En bij de KNVB valt de tweede divisie gewoon onder het amateurvoetbal.

Dat je dat semi-prof vervolgens koppelt aan verplicht op zondag moeten voetballen of dat je maar akkoord moet gaan met promotie naar de JL , onder de huidige omstandigheden, vind ik dikke kortzichtige onzin.

Met alle respect voor de mooie club HHC maar de jeugdopleiding stelt qua niveau echt niet veel voor. Vertegenwoordigde jeugdelftallen op Hoofdklasseniveau waar ze uitkomen tegen dorpsclubjes die aan het opleiden zijn voor 3e/2e/1e klasse niveau. Staat dus in schril contrast met het niveau van het 1e elftal.

Het komt mij niet goed uit om HHC een semi-profclub te noemen, het is gewoon een feit dat er met een begroting bij de 1e selectie wordt gewerkt die net zo groot is als de totale begroting van een echte amateurvereniging. Dus: weinig tot geen Hardenbergse jongens in het 1e, we rammelen met de geldbuidel en "kopen" spelers. Er wordt zelfs een speler gehuurd van een BVO vanaf deze winterstop.
In alles dus semi-BVO'tje spelen behalve wanneer het ze niet uitkomt en dan beroept men zich op de formele amateurstatus. Die hypocrisie is storend en daarnaast slecht voor de ontwikkeling van het het nederlandse voetbal.
 

noordooster

Well-known member
Met alle respect voor de mooie club HHC maar de jeugdopleiding stelt qua niveau echt niet veel voor. Vertegenwoordigde jeugdelftallen op Hoofdklasseniveau waar ze uitkomen tegen dorpsclubjes die aan het opleiden zijn voor 3e/2e/1e klasse niveau. Staat dus in schril contrast met het niveau van het 1e elftal.

Het komt mij niet goed uit om HHC een semi-profclub te noemen, het is gewoon een feit dat er met een begroting bij de 1e selectie wordt gewerkt die net zo groot is als de totale begroting van een echte amateurvereniging. Dus: weinig tot geen Hardenbergse jongens in het 1e, we rammelen met de geldbuidel en "kopen" spelers. Er wordt zelfs een speler gehuurd van een BVO vanaf deze winterstop.
In alles dus semi-BVO'tje spelen behalve wanneer het ze niet uitkomt en dan beroept men zich op de formele amateurstatus. Die hypocrisie is storend en daarnaast slecht voor de ontwikkeling van het het nederlandse voetbal.

Je zegt hetzelfde als een post eerder en daarop heb ik al geantwoord.
Dat HHC zich op dit niveau handhaaft en dat ze halen en betalen, ik vind het prima en bij elke thuiswedstrijd komen vele liefhebbers graag kijken.
Ach, die " eigen jongens"... Als ze goed genoeg zijn komen ze er heus wel in. Maar dat valt op dit niveau niet mee.
Ik ken ook meerdere amateurclubs op divisieniveau waar een aantal " eigen jongens " meedoen met het eerste en waar verder nauwelijks belangstelling voor is. Om dat nou zo op te hemelen....

Overigens, wanneer clubs genoegen nemen met een lager niveau en dan veel "eigen jongens" inpassen en geen ( of nauwelijks ) spelers halen , prima toch. Daar is dan weer een grotere kans dat de grootste talenten naar elders vertrekken.
Het zal me verder worst zijn.
Wij vinden het mooi dat er een club als HHC op zo'n niveau in onze regio is.

Dat gezeur over amateur, semi prof of hypocriet vind ik dikke onzin, net als dat van ontwikkeling Ned voetbal.
Voor de spelers van HHC is het juist mooi dat er een club in de regio is waarbij ze voor zoveel publiek op een dergelijk niveau kunnen voetballen.
Juist goed voor hun ontwikkeling.
Deze jongens hebben iha niet de potentie of de wil om bij een BVO te spelen.
En als ze dat wel hebben, vertrekken ze toch wel ( Zarbaf, Klok, Siekman )

En dan vind je het huren van die jongen van jong Twente ook al verkeerd ?
Voor hem is het mooi dat hij op een hoger niveau en in een prima sfeerrijke omgeving kan voetballen.
Of hij het niveau aankan is de vraag. Hij kwam 2x tot een korte invalbeurt. De eerste keer leek het veelbelovend, de tweede keer deed hij nagenoeg alles fout.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De grenzen tussen prof/semiprof/amateur zijn zo subjectief als het maar zijn kan. Hier in Schotland noemen ze alles in de 4 hoogste divisies prof, terwijl in League 2 de meeste clubs in Nederland niet hoger zouden spelen dan de hoofdklasse en een complex hebben dat je op hoofdklasseniveau zou verwachten. De divisie daaronder wordt semiprof genoemd, als je als speler daar een reiskostenvergoeding en een tegoedbon van een paar tientjes krijgt om uit te geven in een winkel/pub/restaurant van de sponsor heb je mazzel.

In Duitsland wordt juist weer alles onder de 3.Liga amateur genoemd. In de top van de Regionalliga zitten ploegen die in de Nederlandse 1e divisie niet zouden misstaan.
 

Bonehead

Well-known member
Voor de goede orde: Het bevreemdt mij net zo zeer dat een overgang van tweede naar eerste divisie gaat om persoonlijke ontwikkeling, terwijl een overgang van derde naar tweede divisie kennelijk alleen om het financi?le gedeelte plaats vindt volgens sommigen hier.

Kortom: Van Benthem zal best wel meer verdienen bij HHC en dat zal best wel een drijfveer zijn geweest. Maar daarnaast zouden andere redenen ook wel een rol gespeeld kunnen hebben en misschien zelfs wel een doorslaggevende.

Genoeg hier verder over. De divisies hebben immers hun eigen topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
G

Gast

Guest
Opvallende uitslag in de Tukkercup: DETO speelt gelijk tegen Eilermark en wint na penalty's.
Niveauverschil was niet groot. Vreemd, aangezien Eilermark het niet noemenswaardig doet in de 3e klasse.
 

De Groene Scout

Well-known member
Opvallende uitslag in de Tukkercup: DETO speelt gelijk tegen Eilermark en wint na penalty's.
Niveauverschil was niet groot. Vreemd, aangezien Eilermark het niet noemenswaardig doet in de 3e klasse.

Beetje opvallend misschien. Ene team kan de Tukkercup zien als leuke extra oefenduels en 2e keus-spelers opstellen terwijl de andere club het misschien ziet als een mooie uitdaging en prestatie-toernooi.
 
G

Gast

Guest
Ik begrijp jouw reactie. Deto speelde echter wel met spelers als: Nahrwold, Koppelman, Fraterman, Soumaoro en Shayesteh. Kun je niet echt een B-ploeg noemen lijkt me.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ja dan is het netjes van Eilermark, maar blijft natuurlijk onduidelijk hoe beide teams de wedstrijd hebben benaderd.
HSC'21 ziet de Tukkercup bijvoorbeeld als mooie extra oefenduels voor de jonge spelers uit de 1e selectie, enkele verdwaalde spelers die te weinig spelen in het 1e en het testen van A-spelers.
 

TukkerVoetbal

New member
Sluit me graag aan bij de woorden van DGS: voor sommige clubs is de TukkerCup een mooi podium zichzelf te profileren ?n voor anderen een platform om jonge talenten aan het grote werk te laten ruiken. Dit kan zelfs per wedstrijd verschillen. Aangezien het de eerste editie is verwacht ik dat de komende jaren het prestatieve element meer de overhand gaat krijgen, hetgeen ik ook zou toejuichen. In de Achterhoek is de AchterhoekCup echt een prestigieus toernooi.
 
G

Gast

Guest
Een aantal mooie duels in de 'lagere divisies' in de regio.
NEO - sc Enschede
Een wedstrijd tussen twee teams die boven de rest staan. Ik verwacht echter niet dat ze bij Suryoye en Barbaros in de buurt gaan komen. Van der Molen van SC Enschede blijkt altijd en overal te kunnen scoren en NEO krijgt weinig tegengoals. Gok op een gelijkspel.

LSV - FC Berghuizen
LSV doet het dit jaar onder leiding van Noel Spijker naar behoren. In deze klasse is echter Sportlust Glanerbrug veruit de beste. LSV zal zich moeten opladen om aan het einde van het jaar via de nacompetitie richting de derde klasse te knokken. FC Berghuizen moet zich echter behoeden voor degradatie naar de 5e klasse. Volgend jaar wordt Niek Smudde hoofdtrainer, op dit moment speler/assistent bij KVV Losser. Een nuchtere jongen met veel persoonlijke contacten met spelers. Verwacht dat die wel een goed elftal gaan krijgen. Saillant detail: op zaterdagavond wordt deze wedstrijd gespeeld, vanwege FC Twente - Sparta. Mooi om te zien dat het rode hart bij de blauwwitten uit Lonneker speelt. Verwachting is wel dat LSV gaat winnen.

Phenix - UD Weerselo
Na de degradatie vorig jaar voor UD Weerselo is de ploeg op volle toeren onderweg naar de 4e klasse. Onder leiding van Hans Imming gaat de ploeg uit Weerselo op bezoek bij Phenix. Ondanks de 11e plaats voor Phenix is het altijd lastig om te winnen bij de Enschede?rs op het sportpark E.V.V. Phenix. Ik verwacht een stunt van de ploeg uit Enschede. 2-2.

Wat denkt de rest van dit forum over deze drie wedstrijden?
 

de waan

Well-known member
Niet heel veel vrees ik. ;-)

Dat het bij Phenix lastig winnen is kan ik van mijn eigen carri?re ook nog wel herinneren overigens.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat denkt de rest van dit forum over deze drie wedstrijden?

1-2 voor Sportclub
3-1 voor LSV; m.b.t. Smudde denk ik dat hij nog te veel speler is. Zijn rol als assistent bij Losser is minimaal.
1-3 voor UD; gewoon een maatje te groot, daar heeft een beetje intimiderend gedrag in Enschede geen invloed op. UD kan daar overigens ook wel wat van. Altijd veel druktemakers langs de lijn die zich overal mee bemoeien.
 
Bovenaan