District Oost

Joost

Well-known member
Haha, kennis gemaakt met de Boeskool-arrogantie. Da's niet alleen met voetbal hoor, de tennis, de carnaval, het zomerfeest. Alles is daar het beste van het beste. Ze noemen zichzelf natuurlijk niet voor niets het Maastricht van het Oosten.

Wat is dat voor bijnaam??
 

SanMark.

Well-known member
Nou, ik denk dat er nog wel een aardig salarisverschilletje zit tussen Rens van Benthem bij HHC en Cas Peters bij FC Emmen, laatstgenoemde is daar trouwens wel de best betaalde speler uit de selectie.

Tegelijkertijd is het salarisverschil tussen 2e divisie en JL veel te klein waardoor de piramide ook scheef is komen te staan en we met alle ellende zitten opgescheept.

Ja haal je er ook net 1 van de grootverdieners eruit.

Pak 5 andere willekeurige spelers en het verschil zal er nauwelijks zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Uit dat geneuzel over clubs die te weinig aandacht aan hun jeugd zouden besteden, haal ik geen scheefgroei of ellende.

Dan meld ik het nog wel weer een keer:

In een gezonde piramide horen de beste clubs en spelers zo hoog mogelijk te spelen. Dit is echter bij ons niet het geval, omdat clubs uit 2e en 3e divisie soms grof meer kunnen betalen voor minder arbeid. Dit komt omdat de clubs in de JL aan strenge eisen moeten voldoen en de grote clubs in het semi-profvoetbal onder de tafel veel meer kunnen betalen.

Hier moet dus een einde aan komen. Alle geldstromen openbaar en minder strenge eisen voor de JL. Eens kijken hoeveel van die goede voetballers dan nog voor de goede sfeer en leuke mensen naar clubs als Spakenburg, HHC en andere geldsmijtende semi-profclubs gaan.
 

TukkerVoetbal

New member
Ik las op transfermarkt.nl dat ze gemiddeld bij thuiswedstrijden 145 toeschouwers hebben.
Als dat zo is, wat ik me haast niet kan voorstellen, vind ik dat bedroevend weinig.
Zeker gezien het aantal leden dat ze hebben, waarvan er maar weinigen zelf hoeven te voetballen als het eerste speelt en gezien het aantal " eigen jongens" , dat in het eerste voetbalt.
Ik denk dat van Benthem niet alleen qua verdiensten op vooruit is gegaan.

Ik ken Rens van Benthem persoonlijk en trust me: het geld was veruit de belangrijkste reden om te verkassen.
 

TukkerVoetbal

New member
Dan meld ik het nog wel weer een keer:

In een gezonde piramide horen de beste clubs en spelers zo hoog mogelijk te spelen. Dit is echter bij ons niet het geval, omdat clubs uit 2e en 3e divisie soms grof meer kunnen betalen voor minder arbeid. Dit komt omdat de clubs in de JL aan strenge eisen moeten voldoen en de grote clubs in het semi-profvoetbal onder de tafel veel meer kunnen betalen.

Hier moet dus een einde aan komen. Alle geldstromen openbaar en minder strenge eisen voor de JL. Eens kijken hoeveel van die goede voetballers dan nog voor de goede sfeer en leuke mensen naar clubs als Spakenburg, HHC en andere geldsmijtende semi-profclubs gaan.

Had het niet beter kunnen verwoorden, dank !
 

De Groene Scout

Well-known member
NO ik zal het je even iets verduidelijken. De hele regio heeft een schijthekel aan KWIK'20. Dat gedrag en die arrogantie is echt ongekend in de regio.
Ben je echter een echte Boeskool (en ja dat is ook Rens van Benthem), dan vind je de club helemaal geweldig en zou je die dus eigenlijk ook nooit verlaten.
Dat er op zondag geen hond komt kijken maakt ze dan ook geen bal uit. Vertrekkers bij KWIK gaan alleen weg omdat ze geen kans krijgen in het 1e (de iets minderen) of omdat ze elders extreem veel meer kunnen verdienen.
 

noordooster

Well-known member
Dan meld ik het nog wel weer een keer:

In een gezonde piramide horen de beste clubs en spelers zo hoog mogelijk te spelen. Dit is echter bij ons niet het geval, omdat clubs uit 2e en 3e divisie soms grof meer kunnen betalen voor minder arbeid. Dit komt omdat de clubs in de JL aan strenge eisen moeten voldoen en de grote clubs in het semi-profvoetbal onder de tafel veel meer kunnen betalen.

Hier moet dus een einde aan komen. Alle geldstromen openbaar en minder strenge eisen voor de JL. Eens kijken hoeveel van die goede voetballers dan nog voor de goede sfeer en leuke mensen naar clubs als Spakenburg, HHC en andere geldsmijtende semi-profclubs gaan.

O, bedoel je dat met scheefgroei en ellende ? Daar heb ik al eens uitgebreid op gereageerd.

Ik denk nog steeds dat het niveau in de eerste divisie behoorlijk hoger ligt dan in de tweede divisie.
En dat de verschillen vergelijkbaar zijn met die welke je in het hele voetbal hebt tussen clubs die 1 niveau met elkaar verschillen.
Incidenteel kan een tweede divisionist winnen van een eerste divisionist , maar in de beker worden soms ook hoofdklassers uitgeschakeld door tweede klassers.
Niet voor niets dat jong AZ vorig seizoen met overmacht kampioen werd in de tweede divisie en nu in de eerste divisie voorlaatste staat.
En dat toenmalig topamateur Achilles '29 geen potten kon breken in de eerste divisie.

Waarom zouden spelers altijd zo hoog mogelijk moeten voetballen ?
Er is meer dan voetbal alleen. Studie. Maatschappelijke carri?re. Vrienden. Eigen dorp enz.

En steeds maar weer wordt er gesuggereerd dat, de topamateurs ongebreideld en ongecontroleerd met grote sommen geld kunnen smijten .
En dan natuurlijk vooral de zaterdagtop-amateurs,en natuurlijk ook met zwart geld, want hoe kan het immers anders dat het zaterdagvoetbal zo domineert ?
Voor dat zwart geld bij een club als HHC is geen enkel bewijs .
Misschien beschikken sommige clubs wel over aardig wat geld door betere sponsoren en meer inkomsten uit bv recettes .

Overigens ben ik voor minder strenge eisen in de JL en dat de fiscus controles doet in het amateurvoetbal vind ik ook prima.

Trouwens speciaal voor PES5 , ik was vrijdag met een groepje voetballiefhebbers in het Abe Lenstra stadion bij Heerenveen - Sparta.
Wat een verschrikkelijk slechte en saaie wedstrijd was dat. Zonde van het geld.
Zaterdag was ik bij HHC - Lienden . Daar heb ik me uitstekend vermaakt.
 

de waan

Well-known member
Ik las op transfermarkt.nl dat ze gemiddeld bij thuiswedstrijden 145 toeschouwers hebben.
Als dat zo is, wat ik me haast niet kan voorstellen, vind ik dat bedroevend weinig.
Zeker gezien het aantal leden dat ze hebben, waarvan er maar weinigen zelf hoeven te voetballen als het eerste speelt en gezien het aantal " eigen jongens" , dat in het eerste voetbalt.

Gaat over vorig seizoen. Wellicht hebben ze alle wedstrijden waarvan geen gegevens bekend zijn ook meegenomen in het gemiddelde, anders kan ik het niet verklaren.
https://www.transfermarkt.nl/kvv-quick-20/spielplan/verein/21615/saison_id/2016#subnavi

Dat de hoeveelheid leden en de hoeveelheid eigen jeugd niet zo veel (of misschien wel niks) zegt over de publieke belangstelling zul jij toch onderhand ook wel weten.
 

TukkerVoetbal

New member
Als je iets anders zegt, zal men het je bij Quick '20 al snel kwalijk nemen.

Rens v. Benthem is een kind van de club, broer Daan heeft daar ook lang in het 1e gespeeld en vader Van Benthem doet er iets in de scouting. Dat is een echte Quick-familie. Die gaat dus alleen maar weg als het aanbod t? mooi is om waar te zijn. Hij kon ook naar Jong FC Twente maar HHC was financieel een stuk interessanter en kostte bovendien nog eens minder tijd. Voor een knaap van begin 20 gaat het dan over serieuze muntjes en die kiest daar dan voor.

Dat jij denkt dat hij voor het mooie shirt/entourage/zaterdagvoetbal naar HHC is gekomen is echt kul: money talks and bullshit walks !
 

TukkerVoetbal

New member
NO ik zal het je even iets verduidelijken. De hele regio heeft een schijthekel aan KWIK'20. Dat gedrag en die arrogantie is echt ongekend in de regio.
Ben je echter een echte Boeskool (en ja dat is ook Rens van Benthem), dan vind je de club helemaal geweldig en zou je die dus eigenlijk ook nooit verlaten.
Dat er op zondag geen hond komt kijken maakt ze dan ook geen bal uit. Vertrekkers bij KWIK gaan alleen weg omdat ze geen kans krijgen in het 1e (de iets minderen) of omdat ze elders extreem veel meer kunnen verdienen.

Ik heb zelf geen schijthekel aan Quick'20 maar ik moet bekennen: af en toe voel je wel wat irritatie bij het "Ajax van het Oosten" zoals ze zichzelf ook wel eens noemen. Vooral het pronken met opleidingsproducten die helemaal geen eigen opleidingsproduct zijn. Of het hardnekkig ontkennen dat er betaald wordt terwijl er wel met geld ( weliswaar zeer bescheiden) geschoven wordt. Dat wordt dan uitgelegd als een onkostenvergoeding, ja zo lust ik er wel meer.

Verder een prima club die de jeugd hoog in het vaandel heeft staan, da's altijd +1
 
Bovenaan