District Oost

TukkerVoetbal

New member
E?n tipje wil ik wel van de sluier afhalen: TukkerVoetbal komt w?l uit Losser, maar ik zal deze wedstrijd aan mij voorbij laten gaan.

Hoe schat jij de kansen van Losser eigenlijk in tegen HSC'21 O23 Groene Scout ?
 

De Groene Scout

Well-known member
Lastig inschatten. Het O23 team in de sterkste formatie is te goed voor KVV Losser, echter diverse spelers onder 23 die in de basis bij het 1e hebben gespeeld of vrijwel alles spelen die worden vaak niet uitgenodigd voor deze duels.
Het zijn doorgaans de jonge jongens uit de 1e groep die weinig tot niet in het 1e spelen, aangevuld met enkele jonge spelers uit het 2e en A1 spelers.
Datum al bekend? Ik hoop niet op een dinsdag; dan kan ik eigenlijk nooit.
 

De Groene Scout

Well-known member
In Oost is het bal bij SVZW weer geopend. Zoals ieder jaar is het daar een komen en gaan van regionale broodvoetballers.
Middenvelders Pothast en Woesthuis hebben beide aangegeven te vertrekken en doelman Brinks die moet weg. Verder is aanvaller Andrzejak inmiddels al vertrokken naar Polen.
Hiertegenover staan de aankopen Frank Smit van Deto en de spelers van Vroomshoopse Boys Tim Sickman en Lars Scholten.
Om niet alle schijn tegen te hebben schuiven ze ook een speler van de A1 door.

Wordt ongetwijfeld nog regelmatig vervolgd....
 

TukkerVoetbal

New member
In Oost is het bal bij SVZW weer geopend. Zoals ieder jaar is het daar een komen en gaan van regionale broodvoetballers.
Middenvelders Pothast en Woesthuis hebben beide aangegeven te vertrekken en doelman Brinks die moet weg. Verder is aanvaller Andrzejak inmiddels al vertrokken naar Polen.
Hiertegenover staan de aankopen Frank Smit van Deto en de spelers van Vroomshoopse Boys Tim Sickman en Lars Scholten.
Om niet alle schijn tegen te hebben schuiven ze ook een speler van de A1 door.

Wordt ongetwijfeld nog regelmatig vervolgd....

Ook zo'n club die de jeugd verwaarloosd en met een dik gevuld geldbuidel ieder jaar een blik spelers aantrekken. Die gun ik het succes dus niet
 

Bonehead

Well-known member
Gisteren met mijn clubje naar Oldenzaal geweest.

Als het woord pedant nog niet bestond hebben ze dat daar wel uit gevonden. We mochten blij zijn dat we daar in die grote stad (31000 inwoners om 28000 in Nijverdal) konden voetballen en ze ons enigszins ontvangen werden. Het zaterdagvoetbal stelde natuurlijk geen ene ruk voor. Ze hebben immers slechts 11 senioren teams op zaterdag tegenover 8 op zondag. Maar daar had je natuurlijk alleen maar ellende van. Ze verleenden ons slechts een gun en we mochten god of allah op ons blote knietjes danken dat we tegen hun mochten voetballen. Ze konden nog net even tijd vrij maken van het carnaval maar daar hield ook alles mee op. Ik heb ets te vaak gehoord dat ze 1900 spelende leden hebben en dat al die betalende zaterdagclubs hun het plezier ontnemen omdat ze de enige club zijn in de divisie die niet betalen. Met schorende voeten werd toe gegeven dat er op zondag geen hond komt kijken en dat deze aantallen op zaterdag vereffend werden doordat de gasten er voor zorgden dat er een man of 150 was.

Overigens was dit recreantenteam een zeer goed voetballende ploeg met wel erg nare trekjes. Als iemand in de nek fluimt vlak voor tijd met 5-1 voorsprong kun je van mij een hele erge dodelijke ziekte krijgen.

Excelsior'31 is bij deze gezakt naar plek twee.
 

noordooster

Well-known member
...en dat al die betalende zaterdagclubs hun het plezier ontnemen omdat ze de enige club zijn in de divisie die niet betalen.

Toch zitten er in hun selectie ook aardig wat spelers die afkomstig zijn van andere clubs.
Overigens zijn we bij HHC blij met Rens van Benthem .
In het begin had hij het lastig, maar het gaat steeds beter.
Hij werkt hard en schopt er regelmatig 1 in.
Trouwens ook HHC raakt wel eens spelers kwijt aan nog beter betalende clubs als Fc Emmen en Go Ahead Eagles.
 

Bonehead

Well-known member
Hahahahahaha!!!

Ja dat was een flink end swieg'n en joa knikk'n.

Alle clich?s kwamen op tafel. Later werd het verhaal wel iets genuanceerd. Als ze langer dan drie jaar in het eerste voetbalden konden ze toch maximaal de vrijwilligersvergoeding bijschnabbelen in die grote stad.

Maar goed. Blij dat we zaterdag tegen Mari?nberg mogen voetballen. Gewoon normaal volk dat niet uit de hoogte doet.

Nou denk ik niet dat Emmen en GAE zoveel meer betalen dan HHC.

Ja en wellicht willen de spelers gewoon op een hoger niveau voetballen....
 

SanMark.

Well-known member
Hoger niveau en vaker trainen dus die zien het misschien ook wel als een investering in hun zelf.
 

TukkerVoetbal

New member
Nou denk ik niet dat Emmen en GAE zoveel meer betalen dan HHC.

Nou, ik denk dat er nog wel een aardig salarisverschilletje zit tussen Rens van Benthem bij HHC en Cas Peters bij FC Emmen, laatstgenoemde is daar trouwens wel de best betaalde speler uit de selectie.

Tegelijkertijd is het salarisverschil tussen 2e divisie en JL veel te klein waardoor de piramide ook scheef is komen te staan en we met alle ellende zitten opgescheept.
 

TukkerVoetbal

New member
Als het woord pedant nog niet bestond hebben ze dat daar wel uit gevonden.

Haha, kennis gemaakt met de Boeskool-arrogantie. Da's niet alleen met voetbal hoor, de tennis, de carnaval, het zomerfeest. Alles is daar het beste van het beste. Ze noemen zichzelf natuurlijk niet voor niets het Maastricht van het Oosten.

Toch moet je wel respect hebben voor lui die een club met 1900 leden draaiende weten te houden, dat vind ik dan wel weer knap. En over het betalen van spelers: ze betalen geen bedragen die we met name in het topzaterdagvoetbal tegenkomen. Een spelers van Rens van Benthem is er echt een heel stuk op vooruit gegaan van Quick naar HHC.

Maar het "kijk eens naar ons, wij zijn toch zo goed en zo moreel goed bezig" daar krijg je wel jeuk van ja !
 

noordooster

Well-known member
Toch moet je wel respect hebben voor lui die een club met 1900 leden draaiende weten te houden, dat vind ik dan wel weer knap. En over het betalen van spelers: ze betalen geen bedragen die we met name in het topzaterdagvoetbal tegenkomen. Een spelers van Rens van Benthem is er echt een heel stuk op vooruit gegaan van Quick naar HHC.

Ik las op transfermarkt.nl dat ze gemiddeld bij thuiswedstrijden 145 toeschouwers hebben.
Als dat zo is, wat ik me haast niet kan voorstellen, vind ik dat bedroevend weinig.
Zeker gezien het aantal leden dat ze hebben, waarvan er maar weinigen zelf hoeven te voetballen als het eerste speelt en gezien het aantal " eigen jongens" , dat in het eerste voetbalt.
Ik denk dat van Benthem niet alleen qua verdiensten op vooruit is gegaan.
 

TukkerVoetbal

New member
Ik las op transfermarkt.nl dat ze gemiddeld bij thuiswedstrijden 145 toeschouwers hebben.
Als dat zo is, wat ik me haast niet kan voorstellen, vind ik dat bedroevend weinig.
Zeker gezien het aantal leden dat ze hebben, waarvan er maar weinigen zelf hoeven te voetballen als het eerste speelt en gezien het aantal " eigen jongens" , dat in het eerste voetbalt.
Ik denk dat van Benthem niet alleen qua verdiensten op vooruit is gegaan.

Geld verzoent de arbeid
 
Bovenaan